Toon posts:

Muurbeugel voor center en boekenplank luidsprekers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• JKen
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:31
Vanwege kinderhandjes heb ik besloten dat ik mijn luidsprekers in de huiskamer wat hoger zal willen ophangen.

De luidsprekers die ik heb zijn.

Monitor Audio GX50
Afmetingen (BxHxD) 170x300x263 mm
Gewicht 7,5 kg

Center
Monitor Audio GXC-150
Afmetingen (BxHxD) 461x172x303 mm
Gewicht 6 kg

Mijn eis is dat ze goed stevig moeten zijn, het niet nodig is om in de luidsprekers te schroeven en de mogelijkheid hebben om de luidsprekers iets naar beneden te kantelen en naar binnen te draaien.

Wat ik gevonden heb tot nu toe:
pricewatch: Vogel's Evolution VLB 200

Heeft iemand ervaring met deze muur beugels en is die echt sterk genoeg om een luidspreker te dragen van 10kg? Mocht iemand andere goede alternatief weten dan hoor ik het ook graag.

Alle reacties

• JKen
Gezien geen reactie bij deze een kick. Is er iemand die mij hier mee verder kan helpen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• loeberce
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:11
Hij kan maximaal 20kg hebben en jij vraagt je af of 10 kg kan? En er zijn online toch zat reviews te vinden? Coolblue staan er al 26.

• JKen
Dankje. Ik denk dat ik ze dan ook maar moet gaan proberen. Kan inderdaad geen beter alternatief vinden.

Alleen gewicht zegt trouwens niks. Ik verleden heb ik muur beugels gehad die wel 45kg zouden kunnen hebben en in praktijk al moeite hadden met 5 kg.

• Peenutzz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:51
Ik heb deze beugels in gebruik, absoluut niks mis mee, speakers hangen vast als een huis. Ik heb er zelfs kortstondig met mijn volle gewicht aan kunnen hangen. Hier een quote uit een andere post, met klikbare afbeeldingen.

Snel is hetzelfde als langzaam, maar dan sneller.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

JKen schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:39:
Dankje. Ik denk dat ik ze dan ook maar moet gaan proberen. Kan inderdaad geen beter alternatief vinden.

Alleen gewicht zegt trouwens niks. Ik verleden heb ik muur beugels gehad die wel 45kg zouden kunnen hebben en in praktijk al moeite hadden met 5 kg.
Dan heb je niet de juiste pluggen in de juiste muur gebruikt. Dat ze X kilo kunnen hebben zegt iets over het doorbuigen van het materiaal, niet over de bevestiging.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb zelf B-Tech BT77 beugels voor mijn Monitor Audio RS1 surrounds. De RS1's wegen 6kg per stuk en worden prima op hun plek gehouden en zijn goed te richten:

(hier nog met oude merkloze surrounds erop)

Voor de center zijn ze alleen wel ongeschikt, want de speaker wordt bij deze beugel vanaf de zijkanten vastgeklemd en de klemmen kunnen niet ver genoeg voor een center-speaker. Daarvoor zal je een beugel zoals de Vogel moeten gebruiken.

Let er met de beugel van Vogel wel op dat je waarschijnlijk het doek/grill niet meer voor de speaker kan plaatsen. Dat was voor mij de belangrijkste reden om niet voor de Vogel-beugel te gaan.

Persoonlijk vind ik het niet de mooiste beugels (ook die van Vogel niet), maar als je niet in de speaker wilt schroeven, ontkom je niet aan dit soort.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• JKen
@deepbass909
Klopt, betreft de grill ben ik ook bang voor dat niet gaat lukken met de houder van Vogel.
De vergelijkbare pricewatch: König KNM-SM20 lijkt een betere oplossing doordat die een vlakke plaat heeft die onder de grill zou passen.
Echter is de houder van König nergens meer te kopen.

Grill voor de luidspreker is bij mij echt vereiste. Bij deze luidsprekers van monitor audio zijn de grill van hard metaal met gaatjes er in waardoor deze heel veel bescherming geeft tegen kinder handjes.

De B-Tech BT77 is wel een goede optie en is ook in het wit te verkrijgen. Voor de center als ik eventueel is anders kunnen bedenken.
Maar ik ga eerst nog even overleggen en kijken met de kinderen of het echt nodig is.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02:35

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik heb even 2 foto's van dichtbij geschoten van mijn houders:

Op de klem zit stroef schuimrubber die de speaker prima op de plek houdt. Eventueel zitten er o.a. in de bodemplaat en zijklemmen ook gaatjes waar schroeven doorheen kunnen om de speaker te verankeren. Alleen gruwel zelf bij het idee om een schroef in de speaker te draaien.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-06 08:30
Ik heb al enige tijd deze beugels om Opticon 1 's op te hangen.

https://www.thomann.de/nl/km_24185_universalwandhalter.htm

Prijstechnisch prima, kwalitatief ook niet verkeerd.

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee