Toon posts:

Aansluiten Bose 321 systeem op Sony smart-tv

Pagina: 1
Acties:
  • 4.899 views

Vraag

• Sir-Baze
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2022
Goedendag allen,

Mijn schoonvader heeft een inmiddels al behoorlijk oud geluidssysteem van Bose. Het heeft nog geen HDMI. Dit heeft hij op zijn nieuwe Sony tv aangesloten middels een optische kabel. Bij het spelen van een dvd in de Bose hoort hij geluid, maar krijgt geen beeld. Erg logisch aangezien hij geen video signaal van de Bose naar de tv stuurt.

Mijn vraag is nu: Hoe kan dat dan? Ik probeer een plaatje te plaatsen;

ik had zelf gedacht een verbinding te maken tussen de met de rode pijl gemerkte uitgang op de Bose naar de gele ingang op de Sony tv.
Maar wat moet daarin? Hij heeft een gele kabel dat lijkt op een soort tulp aan beide zijden, maar dat past niet begrijp ik.

Het is een oud systeem, dus sowieso sub-optimaal, maar wat zou de beste methode zijn om het signaal naar het scherm te brengen?

Beste antwoord (via FeaR op 10-04-2021 12:44)

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Zie de accessoires van de TV, dit hoort gewoon bij de TV mee te zijn geleverd. Wat is het type van de TV? In de handleiding staat veelal wat er meegeleverd hoort te zijn. Google geeft mij wel 3,5 mm jack naar stereo RCA + Composiet maar of het universeel is? Mocht het originele verloopje ook S-Video hebben (ga ik op één of andere manier niet van uit) zou ik daarvoor kiezen, betere kwaliteit dan Composiet.

Mogelijk zou een losse Blu-rayspeler een betere aanschaf zijn als je schijfjes af wilt gaan spelen. Beeld direct via HDMI naar de TV en de S/PDIF Out van de Blu-rayspeler naar de Bose. Liefst niet via de TV omdat niet elke tv elk audio spoor door kan zetten. Met rechtstreeks naar de Bose heb je daar geen last van. Al kan je dan wel weer lip-sync issues krijgen, geen idee of de Bose dat zou kunnen compenseren. Al heb je met S/PDIF Out vanaf de TV (zoals nu) ook geluid vanaf andere bronnen. Maar goed, dat is hoe ik het zou doen, is ook weer een extra apparaat.Mogelijk is het verloopje voor schoonpa afdoende en het verloopje zou er volgens mij dus moeten zijn :)

[Voor 43% gewijzigd door FeaR op 09-03-2021 16:59]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je hebt een verloopje nodig van rood/wit/gele tulp naar 3,5mm. Tulpjes op de OUT van de bose en dan naar de gele AV in van de TV.
Met een beetje geluk is er een verloopje met de TV meegeleverd, ik gok van 3,5mm naar 3 contra tulppluggen. Daar kun je dan een rood/wit/gele tulp/tulp kabel op aansluiten voor de rest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 00:30

FeaR

ModeratoR Consumentenelektronica

In GoT we trust

Zie de accessoires van de TV, dit hoort gewoon bij de TV mee te zijn geleverd. Wat is het type van de TV? In de handleiding staat veelal wat er meegeleverd hoort te zijn. Google geeft mij wel 3,5 mm jack naar stereo RCA + Composiet maar of het universeel is? Mocht het originele verloopje ook S-Video hebben (ga ik op één of andere manier niet van uit) zou ik daarvoor kiezen, betere kwaliteit dan Composiet.

Mogelijk zou een losse Blu-rayspeler een betere aanschaf zijn als je schijfjes af wilt gaan spelen. Beeld direct via HDMI naar de TV en de S/PDIF Out van de Blu-rayspeler naar de Bose. Liefst niet via de TV omdat niet elke tv elk audio spoor door kan zetten. Met rechtstreeks naar de Bose heb je daar geen last van. Al kan je dan wel weer lip-sync issues krijgen, geen idee of de Bose dat zou kunnen compenseren. Al heb je met S/PDIF Out vanaf de TV (zoals nu) ook geluid vanaf andere bronnen. Maar goed, dat is hoe ik het zou doen, is ook weer een extra apparaat.Mogelijk is het verloopje voor schoonpa afdoende en het verloopje zou er volgens mij dus moeten zijn :)

[Voor 43% gewijzigd door FeaR op 09-03-2021 16:59]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Sir-Baze
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 17-12-2022
The Eagle schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 14:28:
Je hebt een verloopje nodig van rood/wit/gele tulp naar 3,5mm. Tulpjes op de OUT van de bose en dan naar de gele AV in van de TV.
Dit is correct. Ik had ook verwacht deze aan te treffen bij de apparatuur, maar helaas. Misschien toch te oud denk ik.
Deze heb ik maar besteld op het net. Werkte goed. Wel mindere beeldkwaliteit inderdaad, maar daar heb ik mijn schoonvader ook wel voor gewaarschuwd. Er lijkt ook geen delay te zijn met het beeld en geluid.

Bedankt voor de tips. Ik was zelf niet helemaal zeker van mijn zaak :)

• Zellerin
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-04-2021
Ik ben een Bose fan , ik heb ook dit systeem en na 11 jaar heeft mijn mediacenter het opgegeven na zijn bewezen dienst waar ik super tevreden van ben.

Deze BOSE 3,2,1 , HOME Cynéma Systeem werd gemaakt tussen 2004/ 2008 en word helaas niet meer gemaakt en ook niet meer herstelt, heb al meermaals contact gehad het de BOSE firma in Tongeren.

Ik wil dit graag tweede hands kopen van mensen die er zorg hebben voor gedragen en géén schade aan heeft toegebracht, en weinig gebruikt hebben,..... in het verleden zijn er wel problemen geweest met dit Systeem en mensen die er niet mee kunnen werken en die het verkopen, ik wil alleen het mediacenter want mijn ander apparaten(luidsprekers en subwoofer) zijn nog in uitstekende en verzorgde staat en doet het uitstekend.

Mijn vraag is; kan er iemand mij zeggen waar ik terecht kan om dit mediacenter te kunnen kopen , ik heb een mooi DVD collectie aan filmen en concerten en die wil ik blijven bekijken, ik ben géén voorstander van een aparte DVD speler op het Bose systeem
Alvast bedankt ,
Zellerin

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:50

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Zullen we het modden aan de moderators over laten?

[Voor 85% gewijzigd door FeaR op 09-04-2021 07:38]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Zellerin
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 10-04-2021
Oké, Bedankt voor de info Eagle , zal ik zeker doen
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee