Hallo,
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met behulp van het desktop aankoopadvies forum. Deze computer heeft mij veel geld gekost en gebruik ik met name voor mijn werk.
Vanaf het begin dat ik de computer in gebruik ben gaan nemen tot nu (paar weken) heb ik zo nu en dan ervaren dat deze helaas uit het niets vast loopt.
Gek genoeg gebeurd dit bij zaken die normaal gesproken niet heel veel van een computer zouden vragen. Zo is het een aantal keer voorgekomen tijdens het kijken van een youtube filmpje, onlangs tijdens het luisteren naar muziek op spotify. En een aantal keren tijdens het werken in vrij kleine bestanden in Adobe Illustrator.
Omdat ik na het vastlopen werkelijk niks meer kan ben ik elke keer genoodzaakt mijn desktop te restarten, hierna komt er helaas geen foutmelding of wat dan ook in beeld wat me zou kunnen helpen het probleem te achterhalen.
Bij de reliability history viel mij op dat bij een aantal van deze crashes er zaken staan die te maken hebben met audio:
"Windows Audio" Werkt niet meer
"Windows Audio Device Graph Isolation" Werkt niet meer
"Controls the DTS audio processing object" Werkt niet meer
En voor de rest een aantal keer:
"Windows" Windows was not properly shut down
De volgende componenten zitten in mijn desktop:
Onlangs zag ik na zo'n voorval deze code op mijn motherboard staan:
Er lijkt "OF" te staan maar dan 180 graden gedraaid.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?
Ik heb onlangs een nieuwe computer gekocht met behulp van het desktop aankoopadvies forum. Deze computer heeft mij veel geld gekost en gebruik ik met name voor mijn werk.
Vanaf het begin dat ik de computer in gebruik ben gaan nemen tot nu (paar weken) heb ik zo nu en dan ervaren dat deze helaas uit het niets vast loopt.
Gek genoeg gebeurd dit bij zaken die normaal gesproken niet heel veel van een computer zouden vragen. Zo is het een aantal keer voorgekomen tijdens het kijken van een youtube filmpje, onlangs tijdens het luisteren naar muziek op spotify. En een aantal keren tijdens het werken in vrij kleine bestanden in Adobe Illustrator.
Omdat ik na het vastlopen werkelijk niks meer kan ben ik elke keer genoodzaakt mijn desktop te restarten, hierna komt er helaas geen foutmelding of wat dan ook in beeld wat me zou kunnen helpen het probleem te achterhalen.
Bij de reliability history viel mij op dat bij een aantal van deze crashes er zaken staan die te maken hebben met audio:
"Windows Audio" Werkt niet meer
"Windows Audio Device Graph Isolation" Werkt niet meer
"Controls the DTS audio processing object" Werkt niet meer
En voor de rest een aantal keer:
"Windows" Windows was not properly shut down
De volgende componenten zitten in mijn desktop:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 7 5800X Boxed | € 465,- | € 465,- |
1 | Moederborden | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | € 259,- | € 259,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 3070 Gaming X Trio | € 953,18 | € 953,18 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Webcams | Logitech Brio 4K Ultra HD | € 197,60 | € 197,60 |
2 | Monitoren | BenQ PD2705Q Zwart | € 399,- | € 798,- |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,90 | € 76,90 |
1 | Toetsenborden | Logitech G213 Prodigy RGB Gaming Keyboard (Qwerty US) | € 54,90 | € 54,90 |
1 | Muizen | Logitech G502 Hero | € 49,95 | € 49,95 |
1 | Tekentabletten | Wacom Intuos Pro M (FR & NL) | € 0,- | € 0,- |
2 | Geheugen intern | G.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | € 209,90 | € 419,80 |
1 | Gaming headsets | Logitech G432 7.1 Surround Sound Wired Gaming | € 55,90 | € 55,90 |
1 | Voedingen | Corsair RM850x (2018) (EU-model) Zwart | € 149,90 | € 149,90 |
2 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,- | € 238,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.817,13 |
Onlangs zag ik na zo'n voorval deze code op mijn motherboard staan:
Er lijkt "OF" te staan maar dan 180 graden gedraaid.
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?