Toon posts:

Xerox C7020 Hard Drive

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mathias07
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 13-11-2021
Dag Tweakers,

We hebben recentelijk een Xerox Versalink C7020 printer aangekocht op kantoor maar we hebben wat problemen. Het scannen van documenten gaat ontzettend traag waardoor het niet echt een verbetering is tov de vorige.

Het inscannen op het toestel gaat snel maar het versturen naar een computer via SMB, via e-mail of FTP gaan allemaal zeer traag (5-10 minuten versturen na inscannen voor 30 pagina's). Het is een 1Gbps verbinding dus daar zou het niet aan mogen liggen.

Ik heb contact opgenomen met Xerox support en die raden aan om een "Producitvity Kit" te installeren, eigenlijk gewoon een interne hard drive (zie link: https://www.support.xerox...7025-c7030/content/138242)

Nu kost zo'n kit om en bij de €300-€400 wat ik nogal veel vind voor een HDD van 300GB.

We hebben zelf nog een HDD en Sata datakabel, echter kunnen we de HDD niet aansluiten omdat het een powerconnector op het moederbord van de Xerox printer heeft die ik niet ken.

Komt iemand dit bekend voor?

Ik heb al eens deze kabel besteld maar die past niet:

(link: https://www.allekabels.be...uchse-5-v-metallclip.html)

Iemand enig idee? Indien je een andere oplossing zou weten voor scannen te versnellen, feedback ook altijd welkom :)

Alvast bedankt!

Mathias

Alle reacties

Anoniem: 674295

Als je de echt de DIV route wilt bewandelen (garantie enzo.) en je bent ook de persoon die daar over gaat, zou ik zeggen:

begin eens beginnen met het meten hoeveel volt er op die pinnetjes staat, 't zou wel kloppen dat het 5v is, maar denk dat je liever een kit van 300 euro koopt dan de xerox sloopt ;)

Je kunt altijd twee losse dupont connectoren op je alle-kabels-kabel zetten om te testen of het werkt. Want ik weet niet of ze zo flauw geweest zijn alleen bepaalde HDD's te ondersteunen. Daarna ff uitzoeken welke connector je hebt (ik denk iets van een bepaalde soort JST, dat is die van alle-kabels ook, maar er zijn verschillende soorten)

Succes!

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 09-03-2021 12:53]

• AJMRaijmakers
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-03 19:03
Zijn je scan instellingen hetzelfde als op de oude machine?
Resolutie, compressie, kleur/zwart-wit, pdf of tiff etc...

wat ik zo lees van deze kit, zou dit eigenlijk geen zend snelheid verbetering opleveren alleen opslag.

Het scannen gaat goed zeg je zelf, alleen het verzenden is traag.

Tevens denk ik niet dat je hier zomaar elke HDD aan kunt hangen, zal wel iets op de HDD of in de bios van de HDD zitten wat deze uniek maakt.
Maar je zou het kunnen proberen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee