Toon posts:

Apache en win 2000 vraag.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik ben neit zo thuis in deze software, maar ik heb zelfstandig mijn 2000 server zo gekregen dat ik op aan kan loggen en met active directorie resorces kan sharen. Ik heb daarop ook apache draaien, en locaal werkt dat prima nu. (met wat van jullie aller hulp, waarvoor mijn dank)

nu is mijn volgende vraag:

Ik wil hem ook als echte webserver gaan gebruiken. OP mijn website moet een stukje komen dat met een wachtwoord is beveiligd.

Moet ik daarvoor van de w2000 beveiliging gebruik maken, zo ja hoe ? of kan ik dat in apachte aangeven en zo ja, hoe ?
Ik wil graag per "surfer" een wachtwoord, dus niet 1 wachtwoord voor allen.
Oh ja. hoe zit het met de restricties voor die server met het aantal users ? ik heb 5 acces licenties. Heeft dat er mee te maken of niet ?

misschie vraag ik wat veel tegelijk.....

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21
Je kan niet te veel vragen ;)
Zoek ook ff op GoT... dan vind je vanzelf topics hoe je wachtwoorden in Apache moet aanmaken.

Klik maar op een aantal hieronder:
[search=htaccess]
[search=htpasswd]
[search=beveiligde&directory&apache]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn systeem draait op C:\ en mijn website komt op F:\website. Als ik het dus goed begrijp moet ik in mijn httpd.conf het volgende zetten:

AuthName "De txt die popup moet showen"
AuthType Basic
AuthUserFile C:\program files\apache\.htpasswd
require valid-user

En met htpasswd.exe een passwordfile aanmaken die .htpasswd heet en die plaatsen in C:\pro.\apache\

vervoglens moet ik in httpd.conf in de dir secite aan geven welke directorie beveiligd moet worden met die truukje. En dat doe ik met

AllowOveride All
veranderen in
AllowOveride AuthConfig

in het stukje waar ik aangeef waar de bestanden staan die hij als website moet laten zien.

Volgens mij heb ik het tot zo ver begrepen ??

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:21
Wow. Mijn complimenten. In 1x 100% goed. Je zou echt een pluim moeten verdienen, eindelijk een user die wat moeite toont zonder meteen blablabla te schreeuwen.

Maar probeer maar, als het goed is moet het werken :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Zal ik zo vriendelijk zijn om de rest dan te beantwoorden
Op woensdag 15 augustus 2001 13:57 schreef Squartaq het volgende:
nu is mijn volgende vraag:

Ik wil hem ook als echte webserver gaan gebruiken. OP mijn website moet een stukje komen dat met een wachtwoord is beveiligd.

Moet ik daarvoor van de w2000 beveiliging gebruik maken, zo ja hoe ?
Nee, Windows2000 beveiliging kun je alleen in IIS gebruiken.
of kan ik dat in apachte aangeven en zo ja, hoe ?
Zie je eigen tekst :)
Ik wil graag per "surfer" een wachtwoord, dus niet 1 wachtwoord voor allen.
Het is wat meer werk, maar het kan allemaal met die htaccess etc.
Oh ja. hoe zit het met de restricties voor die server met het aantal users ? ik heb 5 acces licenties. Heeft dat er mee te maken of niet ?
Apache heeft zijn eigen restricties. Zie de httpd.conf die bij Apache zit.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Verwijderd

Topicstarter
/me is dankbaar.

/me ziet nog wel oftie ook trots kan zijn over een weekje of zo........

tnx foolks.
Pagina: 1