Beste Lezers,
Een kleine maand geleden heb ik het een en ander aan hardware gekocht om een degelijke werkstation te maken.
Nu heb ik een probleem met de CPU temperatuur die idle al op 50-55 graden draait gemiddeld.
Het rare is dat mijn bios aangeeft dat mijn systeem 4,8 ghz draait terwijl ik niks overgeclocked heb..
Ook lijkt de spanning aan de hoge kant, waardoor ik wel begrijp dat er warmte ontstaat.
Bijgevoegd wat foto’s van mijn bios en daarbij ook de specs van mijn systeem.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de temperaturur lager te krijgen en aangezien ik geen gamer ben maar veel werk met audio bewerkingsprogramma’s hoeft mijn systeem geen 4,8 ghz constant te draaien.
Ik zou erg geholpen zijn als iemand mij deze logica van deze standaard bios settings zou kunnen uitleggen.
Besturingsysteem:
MacOs 10.15.6
Thermal Paste is ook 2x vervangen op aanraden.
Specs:
- GB Z490 UD Moederbord
- i9 10850K 3600 mhz processor
- 16 GB 3200 MHZ DDR4 geheugen
- Saphire RX 580 Pulse DDR5 8 GB Graphic Card
- Be Quiet dark rock 4 (CPU Cooler)
- 650 Watt Corsair RM650x Voeding (80+ Gold)
Met vriendelijke groet,
Dennis
Een kleine maand geleden heb ik het een en ander aan hardware gekocht om een degelijke werkstation te maken.
Nu heb ik een probleem met de CPU temperatuur die idle al op 50-55 graden draait gemiddeld.
Het rare is dat mijn bios aangeeft dat mijn systeem 4,8 ghz draait terwijl ik niks overgeclocked heb..
Ook lijkt de spanning aan de hoge kant, waardoor ik wel begrijp dat er warmte ontstaat.
Bijgevoegd wat foto’s van mijn bios en daarbij ook de specs van mijn systeem.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om de temperaturur lager te krijgen en aangezien ik geen gamer ben maar veel werk met audio bewerkingsprogramma’s hoeft mijn systeem geen 4,8 ghz constant te draaien.
Ik zou erg geholpen zijn als iemand mij deze logica van deze standaard bios settings zou kunnen uitleggen.
Besturingsysteem:
MacOs 10.15.6
Thermal Paste is ook 2x vervangen op aanraden.
Specs:
- GB Z490 UD Moederbord
- i9 10850K 3600 mhz processor
- 16 GB 3200 MHZ DDR4 geheugen
- Saphire RX 580 Pulse DDR5 8 GB Graphic Card
- Be Quiet dark rock 4 (CPU Cooler)
- 650 Watt Corsair RM650x Voeding (80+ Gold)
Met vriendelijke groet,
Dennis