Vraag

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Mijn vrouw heeft momenteel een Motorola Moto G7 Play. Mooi toestel, maar ze is toe aan een telefoon met meer opslag en een (iets) betere camera.

Ik zoek een?
Betrouwbare budget smartphone met redelijke camera, genoeg opslag, niet al te groot scherm

Wat is je budget?
Bij 2-jarig abonnement via belsimpel.nl maximaal 15 euro per maand, dan kom je uit op een aanschafprijs tot ongeveer 390 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Geen rare dingen, vooral WhatsApp, Facebook, foto's maken van de kinderen, zo nu en dan een spelletje. De huidige G7 Play is toereikend qua performance.

Wat heb je zelf al gevonden?
De lineaire upgrade naar de G9 Play is een optie, maar die heeft ook maar 64GB opslag. De OnePlus Nord (128GB) lijkt me een goede optie, maar die zit wel weer bovenaan het budget en daar heb ik wisselende verhalen over gehoord. Er is ook de Nord N10 die een stuk goedkoper is, maar daarbij dan weer de vraag wat je misloopt.
De G9 Plus zou een super optie zijn, maar daarvan is het scherm te groot om goed in een kleine broekzak te passen.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik vind het uiteindelijk het belangrijkst dat ze gewoon een goeie telefoon heeft die op alle vlakken een upgrade is. Ze vindt de gebaren voor camera en zaklamp die Motorola heeft fijn, maar dat is ook met een 3rd party app op te lossen.

Ik weet nu niet zo goed wat de beste optie is en of er misschien nog andere opties zijn die ik mis. Ik heb zelf een OnePlus 7T Pro maar die valt een beetje buiten het budget (en is veel te groot), hiervoor had ik een G7 Plus en daar heb ik ook een goeie ervaring mee gehad. Ik neig daarom naar OnePlus of Motorola, maar ik heb niet direct een voorkeur qua merk, zolang er niet veel bloat is (dus geen Samsung, bijvoorbeeld).

Zijn er opties die ik mis? Kan iemand mij verder vertellen wat het praktische verschil is tussen de Nord en Nord N10?

Beste antwoord (via Oon op 09-03-2021 20:05)

Je hebt zelf Oneplus, dus dat is het voordeel dat je het kent.

Belsimpel verlengen is inderdaad de route om meer keuze te hebben.

Qua maat is misschien nog de Sony Xperia 10 II nog een optie met 6 inch scherm?
pricewatch: Sony Xperia 10 II Zwart

Je kunt dus op maat, prijs, etc. filteren in de Pricewatch:
Hier heb ik alleen op de breedte gefilterd (niet op lengte, meeste mensen hebben moeeite met bredere telefoons, niet met langere, maar je kunt ook op lengte filteren).
https://tweakers.net/smar...pYaVQUJOv-Q-i5B_DZBsFMcY3

Alle reacties

De gewone Oneplus Nord met 128 Gb is via providers richting de 310 Euro in prijs verkrijgbaar. Er is een topic voor op het forum: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
Er is ook een 256 Gb opslag voor 50 Euro meer op dit moment. Zou je kunnen bijleggen in de aanschaf?

Zou de N10 en N100 vermijden, dat zijn kreupele toestellen. Deze krijgen ook korter support en alleen Android 11, terwijl de normale Nord ook 12 krijgt (net als de OP8).

• Oon
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:25:
De gewone Oneplus Nord met 128 Gb is via providers richting de 310 Euro in prijs verkrijgbaar. Er is een topic voor op het forum: [OnePlus Nord] Levertijden & Prijzen
Er is ook een 256 Gb opslag voor 50 Euro meer op dit moment. Zou je kunnen bijleggen in de aanschaf?

Zou de N10 en N100 vermijden, dat zijn kreupele toestellen. Deze krijgen ook korter support en alleen Android 11, terwijl de normale Nord ook 12 krijgt (net als de OP8).
Ah, dan vallen de N10 en N100 dus sowieso af.

Ik wil graag bij KPN blijven omdat we daar nu alles hebben. Ondanks dat de korting die we krijgen niet echt opweegt tegen hoeveel duurder ze zijn, het is heel stabiel in onze regio en het is de enige aanbieder van gigabit glasvezel bij ons, en ik vind het wel zo fijn om alles in één overzicht te hebben. Het lijkt erop dat KPN überhaupt geen OnePlus toestellen op hun website heeft staan, en het toestel in 1x kopen is helaas ook geen optie op dit moment.

Daarmee ben ik een beetje gelimiteerd in de opties, zowel mijn 7T Pro als het sim-only abonnement van mijn vrouw loopt via belsimpel, alleen haar huidige telefoon hebben we toentertijd los gekocht bij Coolblue (tegelijk met mijn eigen G7 Plus, maar die heb ik alweer doorverkocht aan familie). Op belsimpel kom ik voor de 128GB over 24 maanden (x €14) op €336 uit, dus dat is ook niet zo heel veel duurder.

Wat ik vooral jammer vind is dat er momenteel gewoon geen kleinere toestellen zijn. Ze is nu de 5.7 inch van de G7 Play gewend en de Nord is toch wel een stukje groter met 6.44 inch. De Nord wint het overigens wel van de G9 Play, maar is dan ook meteen meer dan twee keer zo duur. Ik vraag me dan af of die het extra geld waard is, de prijs zelf maakt me niet zo heel veel uit zolang het maandbedrag (exclusief abonnement) niet boven de 15-16 euro uitkomt, maar dan zou ik bijvoorbeeld ook een abonnement voor één jaar met de G9 Play kunnen doen en dan over een jaar opnieuw kijken of er niet iets interessanters is.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

Hier heb ik alleen op de breedte gefilterd (niet op lengte, meeste mensen hebben moeeite met bredere telefoons, niet met langere, maar je kunt ook op lengte filteren).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Oon
  • Niet online
swhnld schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:59:

Het gaat inderdaad vooral om de breedte, maar ik zie bij kleinere telefoons niet veel waar ik echt een goed gevoel bij heb. Vandaag door de dag heen nog wat meer zoekwerk gedaan en mijn slechte gevoel/herinneringen van artikelen over de OnePlus Nord bleek puur over de N10/N100 te gaan.

Denk dus dat het toch de Nord gaat worden, want die wint het gewoon heel duidelijk van de andere opties. Bedankt voor de input!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee