Mijn vraag:
Ik overweeg om een Homey te kopen. Ik heb op dit moment Home Assistant op een Raspberry Pi 3 draaien, maar ik vind het traag worden, niet betrouwbaar want hij loopt vaak vast en ik heb er de tijd niet meer voor om het helemaal zelf op te bouwen, in te richten en bij te houden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een standaard oplossing.
Dit wil ik ermee kunnen bedienen/doen:
Z-Wave dimmers en schakelaars
433MHz schakelaars en temperatuursensoren
Logitech Harmony Hub
Toon (geroot)
P1 meter (gas/elektra)
Milight
Zigbee sensoren/schakelaars
Philips Hue
Ook zou ik zelf graag scripts willen toevoegen als dat nodig blijkt te zijn.
Zouden jullie een Homey of een Homey Pro aanraden?
Zijn er mogelijkheden om data automatisch te uploaden naar Google spreadsheets?
Zijn de locatievoorzieningen betrouwbaar? Ik vind de locatievoorzieningen van Home Assistant bijvoorbeeld echt super werken.
Zijn er nog andere dingen waar ik naar moet kijken of rekening moet houden? Ik ben erg benieuwd naar jullie ongezouten meningen!
Ik overweeg om een Homey te kopen. Ik heb op dit moment Home Assistant op een Raspberry Pi 3 draaien, maar ik vind het traag worden, niet betrouwbaar want hij loopt vaak vast en ik heb er de tijd niet meer voor om het helemaal zelf op te bouwen, in te richten en bij te houden. Vandaar dat ik op zoek ben naar een standaard oplossing.
Dit wil ik ermee kunnen bedienen/doen:
Z-Wave dimmers en schakelaars
433MHz schakelaars en temperatuursensoren
Logitech Harmony Hub
Toon (geroot)
P1 meter (gas/elektra)
Milight
Zigbee sensoren/schakelaars
Philips Hue
Ook zou ik zelf graag scripts willen toevoegen als dat nodig blijkt te zijn.
Zouden jullie een Homey of een Homey Pro aanraden?
Zijn er mogelijkheden om data automatisch te uploaden naar Google spreadsheets?
Zijn de locatievoorzieningen betrouwbaar? Ik vind de locatievoorzieningen van Home Assistant bijvoorbeeld echt super werken.
Zijn er nog andere dingen waar ik naar moet kijken of rekening moet houden? Ik ben erg benieuwd naar jullie ongezouten meningen!