Toon posts:

Meerdere acces points 1 wifi netwerk

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sywert
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 10-05-2021
Zo is de situatie nu:

Ik heb een Ziggo connectbox in de woonkamer staan en een oude router (Tp-Link TL-WR1043ND) in onze "kelder" in het midden van ons huis. Ik heb geprobeerd om 1 netwerk te maken, door ze dezelfde SSID te geven met zelfde wachtwoord en ik heb de DHCP uitgeschakeld bij de TP-Link. Toch krijg ik 2 verschillende netwerken te zien. Ze zijn verbonden aan elkaar via kabel. Wij hebben thuis 250 down en 25 up, toch haal ik maar maximaal 30 down en 10 up bij de TP-Link, op diezelfde plek is de snelheid van de connectbox ook niet al te best ook al staat ie grofweg er 6/7 meter vandaan (als ik dichtbij de connectbox sta haal ik via wifi wel de beloofde snelheid). Ik heb ook nog een TP-Link wifi repeater in onze bijkeuken hangen, om zo verder in onze tuin te reiken die aan die kant van het huis is uiteraard, dit is dan nog weer zo'n 7 meter verder dan de "kelder", oftwel ongeveer 14 meter van het modem vandaan. Daarom heb ik die repeater (omdat de snelheid van onze connectbox niet snel is in de bijkeuken) ook ingesteld op de TP-Link router, dat nu niet meer werkt aangezien ik van alles heb veranderd.

Sorry als dit niet heel duidelijk is, ik heb er zelf ook niet veel verstand van. (Vandaar mijn vraag hier uiteraard)

Wat ik dus eigenlijk wil is dit:

De oude TP-Link router als accces point, en als het kan ook de wifi repeater en dat alles zonder dat ik op mijn telefoon hoef te switchen van netwerk, maar dat ie wel automatisch de beste snelheid/signaalsterkte kiest.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Ik weet niet of dit alles überhaupt mogelijk is maar ik dacht en hoop van wel!

Alvast bedankt!

Alle reacties

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-03 17:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Of het met die repeater gaat lukken is een tweede, maar met de WR1043ND zou het wel kunnen, zijn het met de beperkingen van de verouderde specs ervan.

Dat je twee aparte netwerken ziet heeft geheid met beveiligingsinstellingen te maken. Die moeten ook identiek. Best-practice is WPA2-PSK only (dus geen WPA/WPA2-PSK) en AES only (dus geen AES/TKIP). Stel degene die daar niet op staat daarop in en dan zou het als een netwerk moeten werken. TP-Link gebruikt bovendien slechte default kanaalbreedte van 40MHz in de 2.4GHz. Stel dat in op 20MHz.

Soittakaa Paranoid!

• Sywert
dion_b schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:22:
Of het met die repeater gaat lukken is een tweede, maar met de WR1043ND zou het wel kunnen, zijn het met de beperkingen van de verouderde specs ervan.

Dat je twee aparte netwerken ziet heeft geheid met beveiligingsinstellingen te maken. Die moeten ook identiek. Best-practice is WPA2-PSK only (dus geen WPA/WPA2-PSK) en AES only (dus geen AES/TKIP). Stel degene die daar niet op staat daarop in en dan zou het als een netwerk moeten werken. TP-Link gebruikt bovendien slechte default kanaalbreedte van 40MHz in de 2.4GHz. Stel dat in op 20MHz.
Ik kom er nu achter dat de default gateways hetzelfde zijn geworden, namelijk die van de connectbox. Zo had ik het niet ingesteld. Ik kan er wel weer in komen maar dan moet ik de TP-Link weer helemaal resetten en alles opnieuw doen, kan wel. Kan het ook anders? :) En trouwens, wat een snelle reactie!

Als ik het wel moet resetten doe ik het morgen, heb ik misschien ook meer reacties over hoe het zit met die snelheden.

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 00:39:
[...]

Ik kom er nu achter dat de default gateways hetzelfde zijn geworden, namelijk die van de connectbox. Zo had ik het niet ingesteld. Ik kan er wel weer in komen maar dan moet ik de TP-Link weer helemaal resetten en alles opnieuw doen, kan wel. Kan het ook anders? :) En trouwens, wat een snelle reactie!

Als ik het wel moet resetten doe ik het morgen, heb ik misschien ook meer reacties over hoe het zit met die snelheden.
Klinkt alsof je de TP-Link als router wilt gebruiken. Dat werkt niet als een netwerk.

Dat ding moet als AP ingesteld worden. Soms is er een aparte instelling voor in de GUI, zo niet kan het altijd door:

- geef het een vast IP-adres binnen de LAN van je modem, maar buiten de DHCP pool ervan (de adressen die autoamtisch uitgedeeld worden). Bij Ziggo is het subnet meestal 192.168.178.0/24, en begint de pool bij 192.168.178.10. Als dat bij jou zo is, kun je - mits je het niet al handmatig aan een ander apparaat uitgedeeld hebt - 192.168.178.2 kiezen.
- schakel de DHCP server in de WR1043ND uit
- sluit de kabel richting modemrouter aan op een LAN-poort ervan, niet de WAN-poort.

Alle apparaten erachter krijgen hun DHCP-gegeven (IP-adres en gateway) van de modemrouter, en kunnen (mits WiFi-instellingen voor SSID, wachtwoord en beveiliging identiek zijn) roamen tussen de apparaten.

[Voor 7% gewijzigd door dion_b op 09-03-2021 07:58]

Soittakaa Paranoid!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Sywert
dion_b schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:56:
[...]

Klinkt alsof je de TP-Link als router wilt gebruiken. Dat werkt niet als een netwerk.

Dat ding moet als AP ingesteld worden. Soms is er een aparte instelling voor in de GUI, zo niet kan het altijd door:

- geef het een vast IP-adres binnen de LAN van je modem, maar buiten de DHCP pool ervan (de adressen die autoamtisch uitgedeeld worden). Bij Ziggo is het subnet meestal 192.168.178.0/24, en begint de pool bij 192.168.178.10. Als dat bij jou zo is, kun je - mits je het niet al handmatig aan een ander apparaat uitgedeeld hebt - 192.168.178.2 kiezen.
- schakel de DHCP server in de WR1043ND uit
- sluit de kabel richting modemrouter aan op een LAN-poort ervan, niet de WAN-poort.

Alle apparaten erachter krijgen hun DHCP-gegeven (IP-adres en gateway) van de modemrouter, en kunnen (mits WiFi-instellingen voor SSID, wachtwoord en beveiliging identiek zijn) roamen tussen de apparaten.
Volgens mij is het gelukt! Als ik op mijn telefoon kijk dan is de gateway van de wifi waar ik op geconnect ben die van de connectbox, en idd zoals je zei dacht ik is het ip adres 192.168.178.11. Dan neem ik aan als de gateway 192.168.178.2 is dat ik dan verbonden ben met de TP-Link?

Ik weet zo even niet of het met die wifi extender wil, maar ik kan wel even kijken. Ik kan die alleen niet verbinden met ethernet is het dan wel mogelijk?

Super bedankt in iedergeval! :)

• Sywert
Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:28:
[...]

Volgens mij is het gelukt! Als ik op mijn telefoon kijk dan is de gateway van de wifi waar ik op geconnect ben die van de connectbox, en idd zoals je zei dacht ik is het ip adres 192.168.178.11. Dan neem ik aan als de gateway 192.168.178.2 is dat ik dan verbonden ben met de TP-Link?

Ik weet zo even niet of het met die wifi extender wil, maar ik kan wel even kijken. Ik kan die alleen niet verbinden met ethernet is het dan wel mogelijk?

Super bedankt in iedergeval! :)
Ik kom er nu weer achter dat er nog steeds 2 verschillende zijn, toen dacht ik misschien staat de beveilging op de connect box ook wel op WPA/WPA2-Personal en dat was zo. Het probleem is nu dat ik opeens niet kan inloggen op de connectbox aangezien er vanaf ergens anders is ingelogd, wat niet zo is. Kan ik het modem gewoon veilig opnieuw opstarten?

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:46:
[...]

Ik kom er nu weer achter dat er nog steeds 2 verschillende zijn, toen dacht ik misschien staat de beveilging op de connect box ook wel op WPA/WPA2-Personal en dat was zo. Het probleem is nu dat ik opeens niet kan inloggen op de connectbox aangezien er vanaf ergens anders is ingelogd, wat niet zo is. Kan ik het modem gewoon veilig opnieuw opstarten?
Ja, kan zeker. Uit veiligheidsoogpunt staat hij inderdaad maar een login tegelijk toe, en die andere login was je ws zelf uit andere browser. Rebooten doet wonderen in dat geval ;)

Soittakaa Paranoid!

• Sywert
dion_b schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Ja, kan zeker. Uit veiligheidsoogpunt staat hij inderdaad maar een login tegelijk toe, en die andere login was je ws zelf uit andere browser. Rebooten doet wonderen in dat geval ;)
Het is heel gek, de beveiliging, SSID en wachtwoord zijn hetzelfde. DHCP is uitgeschakeld bij de TP-Link en het ip is 192.168.178.2 en toch krijg ik nog steeds 2 verschillende netwerken. Snelheden van beide zijn ook heel erg traag. 8)7

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Even een check: waar zie je die twee verschillende netwerken?
En hoe meet je die snelheid?

Soittakaa Paranoid!

• Sywert
.

[Voor 99% gewijzigd door Sywert op 09-03-2021 17:46. Reden: Weet niet hoe ik het bericht moet verwijderen]

• Sywert
dion_b schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 15:19:
Even een check: waar zie je die twee verschillende netwerken?
En hoe meet je die snelheid?
Ik meet de snelheid met een app:

Zoals je kan zien is de up snelheid redelijk stabiel, maar de down die gaat echt alle kanten op, maakt ook niet uit waar in het huis ik ben. Behalve als ik vlak naast de Ziggo connectbox sta, daar haal ik wel ongeveer 220 to 250 mbit, maar een paar meter verderop en het is drama.

Ik moet beter opletten heb ik in de gaten, want er was een hoofdletter verschil, nu is het wel 1 netwerk.

• Sywert

Ik zie hier trouwens ook geen traffic, klopt dat wel? Dit is bij de TP-Link

• ricardo246
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:03

ricardo246

Life's what you make it!

Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 18:57:
[Afbeelding]

Ik zie hier trouwens ook geen traffic, klopt dat wel? Dit is bij de TP-Link
Dat klopt, als het goed is heb je de gele poorten gebruikt van je TP link, omdat je hem manual geconfigureerd hebt.
De TP link kan op 1 of andere manier alleen als je de blauwe poort (WAN) aansluit het verkeer monitoren.
Dit wil je pertinent niet, altijd op de gele poort aansluiten, vast IP adress, zelfde SSID, zelfde beveiliging, zelfde password, 20mhz bandbreedte.
En als je lekker bezig bent, ook even de 2.4 en 5 ghz radio op andere kanalen zetten (nadat je deze met Wifi analyzer gemeten hebt, om te check of je buren niet storen).

Vraagje, je hebt toch wel je TP link een reboot meegegeven op het einde en iedere pagina opgeslagen na een aanpassing? ;)

I have no special talent. I am only passionately curious.

• Sywert
ricardo246 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:13:
[...]

Dat klopt, als het goed is heb je de gele poorten gebruikt van je TP link, omdat je hem manual geconfigureerd hebt.
De TP link kan op 1 of andere manier alleen als je de blauwe poort (WAN) aansluit het verkeer monitoren.
Dit wil je pertinent niet, altijd op de gele poort aansluiten, vast IP adress, zelfde SSID, zelfde beveiliging, zelfde password, 20mhz bandbreedte.
En als je lekker bezig bent, ook even de 2.4 en 5 ghz radio op andere kanalen zetten (nadat je deze met Wifi analyzer gemeten hebt, om te check of je buren niet storen).

Vraagje, je hebt toch wel je TP link een reboot meegegeven op het einde en iedere pagina opgeslagen na een aanpassing? ;)
Dat heb ik inderdaad allemaal gedaan, ik had dat ook in een filmpje gezien of ergens gelezen dat het inderdaad handig is om het op verschillende kanalen te zetten, ik zou alleen niet weten welke. Het staat nu bij beide op automatisch.

• Masimo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:22
Je blijft twee netwerken zien in een screening app omdat, als het goed is, die twee hun op hun eigen kanaal uitzenden. Ze vormen alsnog één netwerk als SSID en beveiliging hetzelfde zijn ingesteld.

Zijn Ziggo modem en de TP-Link op een ander kanaal ingesteld, anders zorg je voor je eigen storing.

Even voor de goede orde: als hier gezegd wordt dat verschillende kanalen moeten worden ingesteld voor modem en AP dan geldt dat voor één frequentie (2,4 of 5 GHz).
Op 2,4 Ghz stel je bij voorkeur 1, 6 of 11 in (afhankelijk van de drukte in de buurt).
Als voorbeeld: Stel Ziggo-modem in op 1, en TP-Link op 6 of 11.

Op de 5GHz is er meer ruimte om verschillende kanalen in te stellen.

[Voor 46% gewijzigd door Masimo op 09-03-2021 19:48]

• Sywert
Masimo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:43:
Je blijft twee netwerken zien in een screening app omdat, als het goed is, die twee hun op hun eigen kanaal uitzenden. Ze vormen alsnog één netwerk als SSID en beveiliging hetzelfde zijn ingesteld.

Zijn Ziggo modem en de TP-Link op een ander kanaal ingesteld, anders zorg je voor je eigen storing.

Even voor de goede orde: als hier gezegd wordt dat verschillende kanalen moeten worden ingesteld voor modem en AP dan geldt dat voor één frequentie (2,4 of 5 GHz).
Ze staan beide op automatisch, wat raad je aan?

• Masimo
Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Op 2,4 Ghz stel je bij voorkeur 1, 6 of 11 in (afhankelijk van de drukte in de buurt).

• Sywert
Masimo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Zal ik doen, is 5Ghz niet alleen voor devices die dat ondersteunen. Of is 5G niet hetzelfde als 5Ghz 8)7

Moet ik ook de modem en router restarten nadat ik de channel heb gewijzigd of is dat niet nodig?

[Voor 10% gewijzigd door Sywert op 09-03-2021 19:52]

• Masimo
5G is een telecommunicatie-norm voor mobiele netwerken.
5 GHz is een frequentieband voor o.a. Wifi.

• Sywert
Masimo schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:49:
[...]

Er is voor zo ver ik zie geen optie voor 5Ghz op de TP-Link

• Sywert

https://tweakers.net/i/y2ul2QJ1PTbD2rZfAywi1VtdNsQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4gaaA8bRpemvM61MPb7rN0CA.png?f=user_large

Is het handig om dit ook in te schakelen? Misschien maakt dit een verschil?

Ook valt het me op dat de upload snelheid gewoon prima gehaald wordt, maar de download niet?

[Voor 9% gewijzigd door Sywert op 09-03-2021 20:01]

• Masimo
De TP-Link is 2,4 GHz only. Heeft geen 5 GHz, had ik even over het hoofd gezien.

Speedboost moet je uitgeschakeld laten. Dat is de setting die de bandbreedte van het wifi-kanaal regelt.
Uit = 20 MHz, aan = 40 MHz.

Als je speedboost inschakelt dan heb je sneller last van overlappende kanalen en interferentie met omliggende wifi-netwerken.

• Sywert

Onderverdieping
Muren met twee strepen zijn dubbele muren.

Boven verdieping

Links is download rechts is upload, uiteraard.

Dit is onze plattegrond en de snelheden op de verschillende plekken in ons huis
Zijn dit respectabele wifi snelheden? We hebben 250 down en 25 up. Ik vind het zo raar dat up het wel bijna haalt elke keer maar down lang niet.

Bovenverdieping heeft qua tekenvaardigheden een paar kwaaltjes maar goed. Veel tijd in gestoken :P

[Voor 36% gewijzigd door Sywert op 09-03-2021 20:52]

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 19:48:
[...]

Zoals eerder in mijn post gezet:
- Pak je telefoon (welke heb je trouwens? misschien haalt je telefoon wel niet de max speed?)
- download WIFI analyzer
- En analyseer de data op 2.4 en 5 GHz op diverse plekken in je huis, maar vooral langs je routers.
- Staat je buurman met zijn router fysiek dicht bij jouw router op hetzelfde kanaal te blazen (1 t/m 11 of voor GHz 36 t/m 48) dan kies je het kanaal wat het leegst is, of datgene wat het minst bezet / sterk is.

En dan doe je de Ziggo speed test op je telefoon, langs de Router, nadat je WIFI uit en weer aan hebt gezet.
Zo weet je zeker dat je telefoon het sterkste wifi kanaal pakt, en niet blijft plakken op een vorig signaal.

• Sywert
ricardo246 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:02:
[...]

Zoals eerder in mijn post gezet:
- Pak je telefoon (welke heb je trouwens? misschien haalt je telefoon wel niet de max speed?)
- download WIFI analyzer
- En analyseer de data op 2.4 en 5 GHz op diverse plekken in je huis, maar vooral langs je routers.
- Staat je buurman met zijn router fysiek dicht bij jouw router op hetzelfde kanaal te blazen (1 t/m 11 of voor GHz 36 t/m 48) dan kies je het kanaal wat het leegst is, of datgene wat het minst bezet / sterk is.

En dan doe je de Ziggo speed test op je telefoon, langs de Router, nadat je WIFI uit en weer aan hebt gezet.
Zo weet je zeker dat je telefoon het sterkste wifi kanaal pakt, en niet blijft plakken op een vorig signaal.
Zal ik morgen doen, ik heb trouwens een oneplus 7.
Vlak bij het modem haalde ik sowieso wel 200 Mbps.

Maar als ik dan mijn WIFI opnieuw aan moet zetten is niet echt handig of wel. Het doel is natuurlijk uiteindelijk dat ie vanzelf schakelt tussen de 2 en niet bij 1 blijft plakken.

• ricardo246

ricardo246

Life's what you make it!

Sywert schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:03:
[...]

Zal ik morgen doen, ik heb trouwens een oneplus 7.
Vlak bij het modem haalde ik sowieso wel 200 Mbps.

Maar als ik dan mijn WIFI opnieuw aan moet zetten is niet echt handig of wel. Het doel is natuurlijk uiteindelijk dat ie vanzelf schakelt tussen de 2 en niet bij 1 blijft plakken.
Dat doe je alleen tijdens het testen ;-)
Kies de juiste kanalen, en het zal beter worden. Wat zijn trouwens je verwachtingen? Je gaat never nooit niet 250 Mbps halen op iedere plek in je huis via WiFi..

• Sywert
ricardo246 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 23:46:
[...]

Dat doe je alleen tijdens het testen ;-)
Kies de juiste kanalen, en het zal beter worden. Wat zijn trouwens je verwachtingen? Je gaat never nooit niet 250 Mbps halen op iedere plek in je huis via WiFi..
Ik heb even goed gekeken naar de kanalen, wij hebben ook een bedrijf met loods zo'n 50 meter verderop, die heeft ook WIFI. Ik zag dat die ook voor drukte zorgde op de kanalen, nou maakt dat denk ik niet het verschil want het heeft een slechte signaal sterkte. Ook hebben we een netwerk dat gewoon "Ziggo" heet. Ik heb geen idee wat het doet ik kan er ook niet op inloggen of iets, maar dit netwerk zit wel echt precies op dezelfde kanaal als de connectbox en interfereert denk ik wel aangezien het signaal van dat netwerk even sterk is ongeveer. Plus, de WIFI Extender van TP-Link heeft de kanalen op automatisch staan, terwijl er een prachtig mooi plekje vrij op kanaal 13, maar ik zie nergens dat ik dat handmatig in kan stellen.

Is het op een of andere manier mogelijk om dat wel.te doen? En is het misschien mogelijk om het "Ziggo" netwerk te verwijderen/uit te schakelen.

Moet ik ook even screenshots van de netwerk analyses sturen?

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:20
Meestal is kanalen op automatisch genoeg hoor. Het tweaken kan helpen maar je moet geen significante verbeteringen verwachten.

Het probleem is dat er ook veel troep op de 2.4 zit die je met een wifi scanner niet ziet (deurbel, videocamera, babyfoon etc)
Anno 2021 is 2.4 vaak geen optie meer. Beste is om je antieke tplink te vervangen door (waarsch meerdere ) 5ghz accesspoints

De reden dat je naast ziggo wel de 200 haalt is omdat die 5ghz is

CISSP! Drop your encryption keys!

• Sywert
laurens0619 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:01:
Meestal is kanalen op automatisch genoeg hoor. Het tweaken kan helpen maar je moet geen significante verbeteringen verwachten.

Het probleem is dat er ook veel troep op de 2.4 zit die je met een wifi scanner niet ziet (deurbel, videocamera, babyfoon etc)
Anno 2021 is 2.4 vaak geen optie meer. Beste is om je antieke tplink te vervangen door (waarsch meerdere ) 5ghz accesspoints

De reden dat je naast ziggo wel de 200 haalt is omdat die 5ghz is
Hoe je het zo zegt klinkt het eigenlijk ook wel logisch eigenlijk. Op 5Ghz is er ook inderdaad weinig verkeer zeg maar. Het is alleen zo onhandig dat de connectbox niet op een tactische plek staat. :/

• laurens0619
Sywert schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 23:14:
[...]

Hoe je het zo zegt klinkt het eigenlijk ook wel logisch eigenlijk. Op 5Ghz is er ook inderdaad weinig verkeer zeg maar. Het is alleen zo onhandig dat de connectbox niet op een tactische plek staat. :/
De grap is, je weet zonder spectrum analyser niet wat er stoort. 9/10 keer op een 2.4 netwerk stort je snelheid absoluut niet in door bv buren. Wifi houdt wel rekening met wifi. Een babyfoon bv heeft schijt. Als de babyfoon aanstaat zakt mn 2.4 ghz wifi naar 3-4mbit...

Op 5ghz zit voornamelijk wifi. 5ghz gaat minder goed door muren dus heb je ook minder snel last van buren

Heb je kabels liggen? Koop voor 100 euro bij ziggo 3 deco m4 accesspoints en sluit die aan. Krijg je overal 5ghz dekking

[Voor 29% gewijzigd door laurens0619 op 10-03-2021 23:46]

• Sywert
Dat zou kunnen alleen ik wil niet overal kabels door mijn huis hebben liggen, de snelheden zijn nu ook redelijk stabiel.

Het is inderdaad jammer dat de TP-Link geen 5Ghz ondersteund.

Ik kan er altijd nog over nadenken.

Iedereen bedankt voor alle hulp!

• laurens0619
Sywert schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 13:35:
Dat zou kunnen alleen ik wil niet overal kabels door mijn huis hebben liggen, de snelheden zijn nu ook redelijk stabiel.

Het is inderdaad jammer dat de TP-Link geen 5Ghz ondersteund.

Ik kan er altijd nog over nadenken.

Iedereen bedankt voor alle hulp!
Hoe is die tplink dan verbonden? Of is dat een draadloze repeater? Dan zijn de snelheden niet gek

Een netgear orbi rbk53 of deco m9 is gemaakt om draadloos te verbinden en werkt best aardig (wel duur). Een m4 kan ook draadloos maar heeft mindere performance. Het is nooit zo goed als een kabel maar waarsch wel beter dan wat je nu hebt.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee