Vraag

• Stanny65
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 01-09-2022
Hallo,
na maanden dag en nacht inlezen en met een ferme portie keuzestress nog steeds op zoek naar de juiste vloerstaanders:
Ze gaan aangestuurd worden door de Yamaha N803d, de Ya CD-S300 en de MC 500 platenspeler want deze heb ik reeds besteld.
Ik werd daar al tureluurs van alle besprekingen en promopraatjes en heb die knoop al doorgehakt.
Er blijven er nog ±1000 lappen over.

Ik had 30jaar enkel een Sharp 6000 toren met bijhorende 250 w speakers vanuit de GB staan dus ik vermoed dat er op technologisch gebied al wel wat veranderd zal zijn .. ;) ;)
Muziek, klassiek over world tot rock, komt op de eerste plaats, voorlopig geen home cinema plannen..

En nu komt mijn probleem: Ze komen diagonaal 10 meter uit elkaar te staan in een grote L-vormige leef/zit/ keuken ruimte (met een trap naar de open bovenverdieping met de TV mezzanine) er bovenop.
1 box heeft dus 2 verdiepingen om in te verdwijnen en tot slot: 1 speaker komt op laminaat en de andere op natuursteen.
Kortom: allemaal mijlenver van het geluidswalhalla.... :) dat ik hier soms zie passeren.

De Ya N777 en de Jamo c 97 zweven nu constant door mijn hoofd, de laatste vooral door zijn fraaie vormen, de eerste doordat alles al Yamaha is en de Klipsch RP-6000F lijkt me door zijn ietwat diepere vorm het overwegen waard.. maar misschien zijn er nog geschiktere kandidaten?

Wie heeft ervaringen met een van deze modellen (of andere) in een ongeveer zelfde situatie qua opstelling en ruimte? En gaat de Y N803 deze kerels aankunnen?

Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en raadgevingen!!

Leuk toetje: toen ik een vriend over m'n lange zoektocht en keuzestress vertelde zei die: maar jong je bent al 55+ dus je zal al die nuances niet meer horen.. :*) :*)

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 15:40
Stanny65 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 22:11:
1) na maanden dag en nacht inlezen nog steeds op zoek naar de juiste vloerstaanders
2) gaat de Y N803 deze kerels aankunnen?
3) Alvast bedankt voor jullie opmerkingen en raadgevingen!!
Ik reageer even zo :)
1) Inlezen is goed, luisteren is beter. De winkels zijn weer open voor afspraken, dus ga lekker wat luisteren. Er zijn ook zat winkels die een luistersessie thuis willen organiseren.
2) Zeker. Over vermogen en impedantie hoef je je geen zorgen te maken
3) Zie hierboven

Yamaha speakers ken ik niet, Klipsch en Jamo wel. Klipsch gebruikt hoornluidsprekers. Dat zorgt ervoor dat die speakers een erg hoge gevoeligheid hebben (weinig vermogen nodig) en erg hoog kunnen. Nadeel is dat het hoog behoorlijk is aangezet en schel kan klinken. Moet je liggen. Klipsch speakers zou ik nooit vanaf papier kopen. Dat moet je echt beluisteren of je dat prettig vindt. Hetzelfde geldt wat mij betreft voor Bowers & Wilkins. Totaal het tegenovergestelde van Klipsch. Erg ingetogen speakers met best een doffe klank. Althans dat is mijn ervaring.

Ik heb de Jamo S606 speaker gehad. Wel een ander segment dan de C97 waar jij naar kijkt. Het laag vond ik bij die speaker veel te veel aangezet. Was leuk om mee te beginnen, aangezien die speakers geen drol kosten. Bij Jamo krijg je best veel speaker voor je geld, maar zelf zou ik er niet meer zou gauw voor kiezen.

Maar hé, dat zijn mijn luisterervaringen en niet die van jou. Ik vind de Focal Aria 926 helemaal fantastisch, maar wellicht denk jij daar anders over.

[Voor 46% gewijzigd door Hulleman op 09-03-2021 10:08]

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:00
De yamaha's ken ik niet.
Met zowel de Klipsch als de Jamo zit je wel goed. Ook de Focal die @Hulleman aanraadt zijn goed, maar kosten 1.000 euro per stuk. In plaats daarvan kan je ook eens naar de Focal Chora reeks kijken.

Zoals ook eerder aangegeven best zelf gaan luisteren of het geluidsbeeld bij jouw smaak past.

[Voor 17% gewijzigd door wiemelen op 09-03-2021 11:33]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee