attema hollewanddoos afdekken voor stucadoor.

Pagina: 1
Acties:
  • 9.340 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:00
Ik kom er even niet uit.

Bij mijn schoonouders heb ik in de slaapkamer attema hollewanddoos gebruikt. Ze willen de boel laten stucen.

De dekseltjes die ik nog had van de normale attema imbouwdoos past niet op de hollewanddoos. En kan niet vinden welke ik dan zou moeten hebben.

Ik zie wel dat abb ze wel heeft. Had ik achteraf die maar gewoon gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rick--
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 14-04-2021
Zorg dat de boutjes in de doos zitten zodat er geen stuc jn komt, en de bedrading afdoppen, in de doos drukken er daar wat tape overheen plakken.

Waarom wil je persee die deksels er op?

Als het gips hard is maak je de door weer open en schraap je hem een beetje schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Doorgaans neem je een deksel die traceerbaar is. Daar zit dan zo'n "anti-diefstal-sticker" op. Tenminste dat dacht ik de eerste keer toen ik het zag. Totdat ik me besefte dat niemand iets van een paar centen gaat jatten... Tijdens een korte zoektocht zag ik dat Attema die niet heeft, ABB wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouse86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-07 11:27
Gewoon kranten in stoppen in het gat.

En vraag de stukadoor z'n vinger erin te steken na het afvlakken.

Ervan uitgaande dat er geen stroom meer op de kabels staat want de kranten worden nat.

Webshop: YourWizBlog - LG Therma V WiFi module

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grigori1
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 04-07 13:26
Je zou een e-stop stucring kunnen gebruiken

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
1 tip, na het stuccen snel de dozen weer zoeken. Als de stuc droogt drogen de dozen anders en kan je ze goed zien. Als alles helemaal droog is wordt het echt zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1993jjohan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 08:00
Bedankt voor de reacties. Gewoon afplakken zal hem inderdaad gewoon worden dan.

Die e stop is wel interessant. Had ik nog nooit van gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiets
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-07 09:52

Fiets

A.K.A. Bambi

Voor het stuccen even een streepje op de vloer of plafond zetten kan ook, dan hoef je alleen de hoogte ergens op te schrijven.

Maar 2 DPC'ers op DHEP! Ahum, nu nog maar 0 aktieve leden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lexo
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-06 17:20
Deksel van een normaal doosje past er prima op, beetje pielen en dan gaat dat prima!

[edit: zo dus:]
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8IJ9gsh3EegWUPuFfwR9w2AKVsY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/W2TzL7MojA5t7uSPg8w2mbsc.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 70% gewijzigd door Lexo op 09-03-2021 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Inderdaad, past prima. Bij mij heeft de stukadoor het zelf overigens allemaal vrij gemaakt. Heb ik niet eens om hoeven vragen. Naderhand alleen nog wat moeten bijsnijden.

Vergeet niet om na het stuken correctieringetjes te plaatsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlueSS50
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-07 11:46
Alles van ABB is ook een stuk duurder dan attema (en niet per definitie beter)

Doorgaans hoef je holle wanden (gips) niet meer te stucen. vandaar dat ze er niet bij zitten.

Ik heb er voor het sausen breede transparante tape overheen geplakt en dan met een nieuw stanleymes rondom uitgesneden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:04

Vliegvlug

Flight Simple

1993jjohan schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 06:40:
Bedankt voor de reacties. Gewoon afplakken zal hem inderdaad gewoon worden dan.
Laat je schoonouders eerst navragen bij de stucers wat die willen voordat je tijd gaat besteden aan afplakken.

Ik mijn huis had ik alle dozen netjes voorzien van dekseltjes, zelfs nog 20 nieuwe gekocht om ontbrekende aan te vullen; eerste wat die stucers doen is alle dekseltjes eraf trekken en de dozen vullen met kranten voordat ze begonnen :X
Zat ik dan met mijn goede bedoelingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-07 19:54
Ter aanvulling. Ik zit met zelfde probleem. De standaard attema deksels passen slecht op hun UHW50 dozen. De meesten blijven wel zitten, al sneuvelden er een paar met voorstrijken. Die zijn nu met kranten afgedekt + tape over de schroef heen.

De attema uhw50 dozen vind ik prettiger werken dan de ABB dozen. ABB is wat sneller ivm de snelsluiting, maar de attema's kan je er weer makkelijker uithalen mocht je nog iets willen aanpassen.

e stop heb ik ook naar gekeken, maar die vond ik wel prijzig. Ik heb zo'n 50 dozen gebruikt. + ik kon ze niet meer op tijd bestellen voor de stucadoor kwam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
Wacht wat. Een hollewandoos waar de Stucadoor overheen gaat. Bedoel je niet dat de naden van de gipsplaat worden dicht gezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rofdof
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 29-08-2023
sypie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:44:
Doorgaans neem je een deksel die traceerbaar is. Daar zit dan zo'n "anti-diefstal-sticker" op. Tenminste dat dacht ik de eerste keer toen ik het zag. Totdat ik me besefte dat niemand iets van een paar centen gaat jatten... Tijdens een korte zoektocht zag ik dat Attema die niet heeft, ABB wel.
Niemand gebruikt zo’n traceerder. Dag na het stuiven zie je direct waar de dozen zitten en die sla je in. Anders met een hamer over de muur wrijven dan hoor je waar de dozen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Nu online

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Rofdof schreef op dinsdag 4 januari 2022 @ 18:27:
Wacht wat. Een hollewandoos waar de Stucadoor overheen gaat. Bedoel je niet dat de naden van de gipsplaat worden dicht gezet?
Soms is het nodig om het recht te krijgen (maar dat ligt dus meestal meer aan de timmerman) en sommige (best veel) stucadoors vullen geen naden maar zullen altijd filmen. dus als je dan een stukje gipsplatenmuur hebt neergezet tijdens je verbouwing filmen/stucen ze die gewoon mee. bouwen met gipsplaten op de amerikaanse manier is hier nog altijd maar beperkt ingeburgerd. hier doen we het meer zoals we het deden op stro :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nthe
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
Is al een oud topic maar heb hetzelfde probleem...

Ik vraag me af of die ijzertjes wel bestand zijn tegen stuc, dat het niet enorm gaat roesten en als een bruine vlek door de stuc komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fedde
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
nthe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 21:53:
Is al een oud topic maar heb hetzelfde probleem...

Ik vraag me af of die ijzertjes wel bestand zijn tegen stuc, dat het niet enorm gaat roesten en als een bruine vlek door de stuc komt.
Hierboven staan uiteenlopende opties. Zit hier niet iets tussen wat voor jou toereikend is? Zo niet, waarom denk je van niet? Mogelijk kunnen we je dan wat beter helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nthe
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-10-2022
Het beste lijkt mij de optie om er een deksel op te zetten (die heb ik zelf al gekocht) maar die dekken niet de buitenste schroefjes en klemijzertjes af. Stuc is erg agressief als het gaat om roest en metaal. vandaar dat ik me afvroeg of mensen daar ervaring mee hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 05-07 21:43
nthe schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:37:
Het beste lijkt mij de optie om er een deksel op te zetten (die heb ik zelf al gekocht) maar die dekken niet de buitenste schroefjes en klemijzertjes af. Stuc is erg agressief als het gaat om roest en metaal. vandaar dat ik me afvroeg of mensen daar ervaring mee hadden.
Ja, ze roesten niet :)

Heb er minstens een stuk of 50 in mijn huis verwerkt.
En geen roest.
Wel denk ik dat die e-stop ringen ideaal zijn.
Bij mij heb ik wel gehad dat het kierde boven of onder de Jung frames.
Dat dan weer achteraf bijwerken is wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijs_88_
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21-03-2024
Zoals Lexo op 9 maart 2021 schrijft heb ik de dekseltjes voor de normale wanddozen er op geklikt. Alleen floepten ze er bij mij steeds af. Toen heb ik wat hotglue aan de randen tussen de openingetjes gespoten. Even vasthouden en het blijft perfect zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Goed bedoeld, maar hier hoef je na al die tijd niet het topic voor omhoog te halen. Dat laten we hier op Tweakers rusten. Ik doe het topic dan op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.