Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos93
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03-2021
Mijn vraag
Voor mijn werk ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Eisen/wensen:
- Windows computer
- het liefst 14 inch (of eventueel 13.3 inch)
- i5 processor (of i7)? (stil maar snel)
- snel (PowerBI/foto's/browsen/digitale sessies)
- Poorten: 2/3x USB, HDMI
- webcam
- Laptop die geschikt is voor digitale sessies die ik faciliteer (scherm delen, duidelijk geluid, geen luidruchtige ventilator, goede microfoon, etc.)
- kosten: ong. €1200 excl. BTW

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik was fan van de HP Elitebook 840 G7 - 24Z92EA#ABH totdat ik veel klachten hoorde over geluidsoverlast van de ventilator (waardoor je tijdens digitale sessies onverstaanbaar wordt). Toen kwam ik uit bij Dell Latitude 5420 - YN17X, echter deze is alleen nog via Paradigit te krijgen en reviews zijn vrijwel onvindbaar.
De Dell XPS is erg mooi en voldoet aan al mijn wensen, behalve de USB/HDMI poorten, dus die valt af.

Zouden jullie me kunnen helpen bij het maken van een keuze?

Dank je wel!

Groet Roos

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dZinee
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15-04 10:44
Hi Roos,

weet niet of dit behulpzaam is maar ik heb nu 5 jaar een Dell Latitude en ben daar altijd erg tevreden over geweest. Goede bouwkwaliteit, hoge performance (destijds) en zakelijk uiterlijk. Updates zijn altijd goed geweest en kwa geluid/batterij/hitte niks te klagen.
Is natuurlijk geen garantie dat de huidige Latitude serie dat ook is; maar ga er vanuit dat ze die trend hebben doorgezet.

Kwa specs lijkt de HP wel een stukje voor te liggen op de Dell (processor, sdd) maar let erop dat deze wel een kleinere accu heeft. Weet niet of batterij duur belangrijk is voor je.

De XPS is wel nog net een tikje mooier wat mij betreft, maarja dan heb je dus niet blijkbaar geen HDMI.
--
p.s. heb de producten even gelinkt bovenaan dit topic.

[ Voor 21% gewijzigd door dZinee op 08-03-2021 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Privé een HP spectre waar ik erg tevreden over ben. Zakelijk een elitebook 830 g6 13.3" die weliswaar degelijk is maar ook een warmlopende herriemaker. De fan is niet vanuit windows te besturen en ook niet vanuit bios. Koelpasta vervangen werkte en beetje.

Ik zou hem zo ruilen voor mijn oude 14 inch latitude 7480. Stil, snel en een veel fijner scherm. Nog liever nam ik de Lenovo x1 carbon.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• frankyfn126
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 19-04 19:26
Ik heb zelf een Dell Latitude 5300 (2-in1).
Niet helemaal het zelfde als de 5410.

Hoor ik de fan? Ja
is het storend in een video call? niet voor mij en ook geen klachten van de andere kant.
Ik heb vaak genoeg een video call met de interne mic en speakers: gaat prima.
Ik merk vooral dat de fan lawaai maakt wanneer ik noise cancelling aan zet op mn headphones

Ik denk dat je bij veel zo niet alle dunne laptops met een snelle CPU een fan gaat horen,
Maar mocht iemand voorbeelden hebben van super stille: laat het mij weten:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-04 10:42
Ik heb goede én slechte ervaringen met beide merken... maar over het algemeen kan je bij beide prima terecht voor een degelijke laptop. Het is vaak ook heel erg model afhankelijk wat de betere keuze is. Als je het per model wil weten zal je de reviews op moeten gaan zoeken.

Lenovo heeft overigens ook heel degelijke laptops in de zakelijke lijn... ook het overwegen waard. De T14/T15 serie laptops zijn oerdegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22:35
een dell latitude (53xx) serie kan ik ook wel aanraden. 13 inch (touch)screen. Handzaam formaat en voorzien van 2 usb, 1 hdmi en 1 usb-c poort.
Alternatief is kijken of je een usb-c hub wil/kan gebruiken.

maar moet je ook de laptop veel meenemen? of werk je altijd op één plek?

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos93
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03-2021
Wat fijn dat mensen hier tijd in steken om een vreemde te helpen. Dank jullie wel voor de behulpzame en waardevolle reacties! Ik heb besloten om voor de Dell latitude te gaan.
Groeten Roos
Pagina: 1