Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Led-lamp dimmer

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• timmee93
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19-03 10:05
Goedenavond,

Mogelijk beetje off-topic, maar ik vroeg me af of iemand antwoord heeft op de volgende vraag:
In onze woning hebben we een dimmer van Busch Jaeger (2500 U, 60-600W), waarop we nu 2 LED lampen (van 6W, 650 lumen) aangesloten. Op volle sterkte brandt de lamp echter nog niet zo sterk als dat deze doet in een andere fitting (van een schakelpunt). We hebben de lampen al van 5W naar 6W veranderd wat maar iets verbetering gaf.

Weet iemand hoe dit verholpen kan worden? Moet ik een specifieke LED-dimmer gaan gebruiken of gaat dit niet helpen? Toch hoger wattage van lampen?

Ik hoor het graag!

Alle reacties

• Brahiewahiewa
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 09:00

Brahiewahiewa

boelkloedig

timmee93 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:44:
... dimmer van Busch Jaeger (2500 U, 60-600W), waarop we nu 2 LED lampen (van 6W, 650 lumen) aangesloten...
Zoals je zelf al aangeeft heeft je dimmer een minimale belasting nodig van 60 Watt om goed te kunnen werken. Jij hangt er maar 12 Watt aan; da's te weinig. Dus ja, je moet een geschikte LED dimmer vinden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• timmee93
  • Registratie: december 2020
  • Laatst online: 19-03 10:05
Ja, ik wist alleen niet of een te laag wattage van de lampen er ook voor kon zorgen dat ze niet op volle sterkte branden. Dank!

• SA007
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 10:06

SA007

Moderator Tweaking
Move naar WVB.

Klok is stuk :(

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True