Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[Raspberrypi] Wi-Fi verbinding valt weg na enkele dagen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ircghost
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 17:54

Ircghost

Moderator Spielerij

Honeybadger doesn't care!

Topicstarter
Mijn vraag
Wifi verbinding valt weg van raspberry na enkele dagen. De raspberry blijft zelf gewoon draaien (gezien de logging van de p1-meter die doorgaat). Ik moet nu elke zoveel dagen een powercycle doen om weer verbinding te krijgen, maar dat is natuurlijk niet goed voor de pi, dus ik wil een lange termijn oplossing.

Ik ben bezig met een project om mijn modem etc naar de meterkast te krijgen, dan gaat de pi op de kabel. Maar tot die tijd wil ik een stabiele Wi-Fi verbinding.

Ik kan het mij niet meer helemaal met zekerheid heugen, maar mogelijk is het gezamenlijk gegaan met het aanzetten van wpa3 support op mijn fritzbox. Echter, dat is een WPA3/WPA2 hybride modus waarbij het ontvangende apparaat zelf mag bepalen wat het gebruikt.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Hardware: Raspbery 4 B
OS: Linux raspberrypi 5.4.72-v7l+ #1356 SMP Thu Oct 22 13:57:51 BST 2020 armv7l GNU/Linux

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- Re-occuring script (cron job) uitgezet die elke 5 minuten data upload naar pvoutput
- ik heb gekeken in wat logs, maar ik weet niet in welke ik wat kan vinden, ik ben wat dat betreft geen held met Linux logs..

Kunnen jullie helpen met dit vervelende probleem op te lossen? Thanks

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 22:53

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Niet weten in welk log je wat kan vinden is natuurlijk op te lossen door dat aan Google of Eend te vragen. ;) Om je een zoekquery te besparen: /var/log/syslog en journalctl (commando).

Ik heb ook een Pi 4 (we hebben dezelfde gok ik zo ;)) en nergens last van. Ik had eerst WPA2/3 mixed aan staan op m'n wireless, maar omdat m'n telefoon (OP8p) aan het fucken was er mee, heb ik dat aangepast naar alleen WPA2. De Pi zelf had er geen moeite mee. Ik weet alleen niet meer of het WPA2 of WPA3 deed. Heb er wel eens naar gezocht en dacht dat 't nog alleen WPA2 doet.

Eerste wat je nog kan testen is de mixed mode uitzetten.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Ik had natuurlijk al in meerdere logs gekeken, maar niet de juiste dingen gevonden die het mij lieten oplossen ;).

En we hebben inderdaad dezelfde Pi 4. Ik wil best wel weer even de WPA3 uitzetten, maar aangezien dat ook de toekomst is wil ik het liefst dat dit ook gewoon werkt (als dat het al is).

• Hero of Time
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 16-06 22:53

Hero of Time

Moderator NOS

There is only one Legend

Het gaat om dingen uitsluiten. Het kan in de toekomst opgelost worden, maar als het nu de oplossing is, waarom dan niet terug naar WPA2 only?

En omdat we dezelfde hebben, heb je de Pi 4 Model B, niet de 'plain' 4.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• Ircghost

Ircghost

Moderator Spielerij

Topicstarter
Hero of Time schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:11:
Het gaat om dingen uitsluiten. Het kan in de toekomst opgelost worden, maar als het nu de oplossing is, waarom dan niet terug naar WPA2 only?

En omdat we dezelfde hebben, heb je de Pi 4 Model B, niet de 'plain' 4.
Ik heb gisteren de WPA teruggezet naar 2, we gaan het zien. Ik kan mij ondertussen ook niet meer herinneren of de problemen al bestonden voor de switch.

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True