Toon posts:

2x iMac 2011mid isight Camera’s werken niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-03 19:13
Beste Tweakers,

Ik heb 2x iMac 21.5 2011mid waarvan beide camera’s niet werken. Ik krijg de melding geen camera beschikbaar.

Beide meerdere malen schone installatie gegeven, ram reset gedaan, smc reset gedaan.

Onder systeem informatie / camera staat geen camera beschikbaar.

Wie heeft nog oplossing? Dat beide camera’s het opeens hebben begeven lijkt me sterk.

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-03 19:46
Niet meer, of sinds ... ? Net verkregen imacs ?

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:50
Wat voor versie McOS heb je erop?

• simson0606
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 13:29
Heb je de applicatie die je met de camera wilt gebruiken wel toegang gegeven (Privacy instellingen)

• moca007
tweazer schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:12:
Niet meer, of sinds ... ? Net verkregen imacs ?
Volgens de enige van wie ik ze heb werkte beide camera’s vorige week nog ze werden op kantoor gebruikt ook voor Zoom.

• moca007
simson0606 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:59:
Heb je de applicatie die je met de camera wilt gebruiken wel toegang gegeven (Privacy instellingen)
Camera staat er niet tussen, de mac ziet helemaal geen camera.

• moca007
Haruhi schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:36:
Wat voor versie McOS heb je erop?
High Siërra / el capitain heb ik ook geprobeerd, ook met nieuwe camera module geen beeld. Kabels nagelopen zitten goed vast op moederbord.

• moca007
Internet recovery ook gedaan.

• Haruhi
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12:50
Riekt naar een firmware update die is uitgevoerd en de boel overhoop heeft geholpen.
Enig idee of dat terug gezet kan worden met 2011jes?

• moca007
Haruhi schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:04:
Riekt naar een firmware update die is uitgevoerd en de boel overhoop heeft geholpen.
Enig idee of dat terug gezet kan worden met 2011jes?
Hier dacht ik ook aan, heb geen idee hoe je los de firmware update kan doen, meestal zit de firmware gebakken in de MacOs update.

Iemand een idee hier?

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Losse firmwareupdates, wanneer ze beschikbaar zijn, staan op de supportpagina's van Apple: https://support.apple.com/en_US/downloads/EFI

• moca007
sypie schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:39:
Losse firmwareupdates, wanneer ze beschikbaar zijn, staan op de supportpagina's van Apple: https://support.apple.com/en_US/downloads/EFI
Laatste firmware is al geïnstalleerd. Zoek een manier om de firmware te restoren.

• moca007
Iemand nog een tip?
Gisteren via een omweg Catalina erop geïnstalleerd maar helaas blijf de melding krijgen een camera beschikbaar.

• JiMiHeNdRiX
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-03 19:28
Ik zit wat te googelen en kom o.a. hier terecht. Op 26-2 schrijft daar iemand in de comments dat hij ook geen camera ziet staan in de sytem preferences. Maar vreemd genoeg krijgt hij zijn camera terug wanneer hij in Safari (!) de preferences iets aanpast. Dus met andere woorden hij past iets app-specifiek aan, wat systeembreed effect heeft. Dit is het proberen waard, lijkt mij.

[Voor 62% gewijzigd door JiMiHeNdRiX op 10-03-2021 13:35]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee