Wat ga je met je laptop doen?
Het gaat om een laptop voor zakelijk gebruik waar ook weleens een game op gespeeld wordt.
Betrouwbaarheid en enigszins 'normaal' uiterlijk zijn wenselijk; dus geen RGB back-lighting etc.
Werk meestal met een extern (hdmi) scherm en de laptop in een Nexstand.
Ben momenteel redelijk into Dyson Sphere, maar krijg framerates van 15 fps:O.
Gaming is niet de #1; maar denk dat een losse GPU wel wenselijk is.
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro, mag iets meer zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wel veel reizen; maar maar dan zit de laptop meestal opgeborgen. Hoeft dus niet perse thin en light te zijn maar een stevige behuizing is wel prettig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik was aan het kijken naar Lenovo Legion, Asus TUF en HP Omen.
De TUF serie heeft een RTX2060 aan boord waar de Legion serie voor hetzelfde bedrag een 1660Ti heeft.
Echter heeft de ASUS diverse Youtube reviews waarin men de slechte airflow and temperaturen uitlicht. De specs van de ASUS staan eigenlijk ver boven de rest in het budget, maar lijkt erop dat je deze niet effectief kunt gebruiken omdat de temperaturen te snel oplopen.
De Legion serie ziet er mooi uit, maar daar zit je met het budget wel aan een GTX serie ipv een RTX serie.
Soms heb je dan ook maar 8gb werkgeheugen ipv 16gb.
De HP Omen bied ook een RTX 2060 met 16gb geheugen en 512gb SSD voor 1199 euro.
--
Overigens gebruik ik nu een Dell laptop waar ik erg tevreden mee ben, maar is inmiddels 5 jaar oud.
Het gaat om een laptop voor zakelijk gebruik waar ook weleens een game op gespeeld wordt.
Betrouwbaarheid en enigszins 'normaal' uiterlijk zijn wenselijk; dus geen RGB back-lighting etc.
Werk meestal met een extern (hdmi) scherm en de laptop in een Nexstand.
Ben momenteel redelijk into Dyson Sphere, maar krijg framerates van 15 fps:O.
Gaming is niet de #1; maar denk dat een losse GPU wel wenselijk is.
Wat is je budget?
Rond de 1000 euro, mag iets meer zijn.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Wel veel reizen; maar maar dan zit de laptop meestal opgeborgen. Hoeft dus niet perse thin en light te zijn maar een stevige behuizing is wel prettig.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Ik was aan het kijken naar Lenovo Legion, Asus TUF en HP Omen.
De TUF serie heeft een RTX2060 aan boord waar de Legion serie voor hetzelfde bedrag een 1660Ti heeft.
Echter heeft de ASUS diverse Youtube reviews waarin men de slechte airflow and temperaturen uitlicht. De specs van de ASUS staan eigenlijk ver boven de rest in het budget, maar lijkt erop dat je deze niet effectief kunt gebruiken omdat de temperaturen te snel oplopen.
De Legion serie ziet er mooi uit, maar daar zit je met het budget wel aan een GTX serie ipv een RTX serie.
Soms heb je dan ook maar 8gb werkgeheugen ipv 16gb.
De HP Omen bied ook een RTX 2060 met 16gb geheugen en 512gb SSD voor 1199 euro.
--
Overigens gebruik ik nu een Dell laptop waar ik erg tevreden mee ben, maar is inmiddels 5 jaar oud.
[Voor 14% gewijzigd door dZinee op 08-03-2021 17:14. Reden: verkeerd product]