Toon posts:

Stukje uit rollaag zagen?

Pagina: 1
Acties:

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
Ik zit met wat te lage deurkozijnen onder een gemetselde rollaag, 22cm hoog.
Nu wil ik het kozijn uit de muur halen, en ca 5 cm hoger terugplaatsen. Kan ik uit die 22 cm veilig een cm of 5 verwijderen door het bijvoorbeeld af te zagen?

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:13
Een rollaag kan dragend zijn. Als dat het geval is verzwakt je de constructie door de rollaag in te zagen.

Mocht je verkoopplannen hebben dan zou ik het afraden, want iedereen met enig verstand van zaken gaat er vragen over stellen.

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:01

Señor Sjon

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Magnificent bastard

Waarom heb je 5cm nodig? Want van een volle rollaag een drieklezoor maken is een hoop werk voor weinig resultaat. Je kan holle stenen hebben, dan ziet het er straks niet uit. En in dragende rollagen kan ook murfor zitten, succes met doorslijpen daarvan.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• paQ
Het zijn oude volle bakstenen, en het zit binnen, enkelsteens.
We moeten een stukje met de vloer omhoog, dat is de reden.

Als ik een 211 deur wil monteren zullen we toch een stukje omhoog moeten met het kozijn zelf.

• Sen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:45

Sen

<-->

Als het binnen is waarom dan niet gewoon een latei plaatsen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Asteroid9
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:23

Asteroid9

General Failure

Ja, dat kan veilig, een latei plaatsen kan maar is denk ik niet per se nodig. Dat deurkozijn is niet dragend, die rollaag is vooral om te voorkomen dat het kozijn door gaat zakken.
Gewoon afzagen en een stevig hardhouten kozijn erin zetten, dat zou ik doen.

- = Simpele oplossingen zijn vaak vermomd als schier onoplosbare problemen.... = -

• paQ
Sen schreef op maandag 8 maart 2021 @ 19:37:
Als het binnen is waarom dan niet gewoon een latei plaatsen?
Omdat de rollaag er dan eerst uit moet, en ik wellicht moet gaan stutten... “voor 5 cm”

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee