Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

ik ben op zoek naar een muis voor lomp grote handen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• taco iest
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 21-04 22:45
Mijn vraag
momenteel gebruik ik een logitech M500 die kuren begint te krijgen dus op zoek naar een nieuwe muis. als ik bij deze muis mijn handpalm op de achterkant van de muis rust zoals ontworpen liggen mijn vingers voor de muis op de op de ondergrond en dit was de grootste muis die ik toen kon vinden. ook de zijkant van mijn hand licht continu op de ondergrond. als ik de muis vast hou op een manier dat ik de knoppen redelijk man bedienen heb ik alleen contact met de vingertoppen en aan het begin van de ringvinger.
ik ben dus eigenlijk op zoek naar advies want momenteel zit uitproberen in winkels er niet echt in.

vraag 1 zijn er muizen die beter geschikt zijn voor mijn handformaat en zo ja welke of zal ik weer gewoon een M500s kopen

vraag 2 weet iemand misschien muizen die goed zijn aan te passen voor grote handen door er bij voorbeeld 3D geprinte stukken aan te klikken.

Relevante software en hardware die ik gebruik
normaal thuisgebruik met een windows PC en wat licht gamegebruik

...

Beste antwoord (via taco iest op 17-03-2021 14:59)

• Niekleair
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik heb er wisselende reviews van gelezen, maar de Contour mouse heeft verschillende maten, waarvan de XL volgens mij zo'n beetje de grootste muis is die te krijgen is. Overigens kan ik van de XL alleen een rechtshandige versie vinden.

Via e-bay is tie wat goedkoper te krijgen.

[Voor 10% gewijzigd door Niekleair op 15-03-2021 06:11]

[img]error.jpg[/img]

Alle reacties

• The Eagle
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 14:14

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• taco iest
het is een goed begin maar helaas alleen voor gaming muizen waardoor een groot gedeelte buiten zicht blijft. en dan nog moet je elke muis aanklikken om te kijken waar de maten vandaan komen. zo denk je bij sommige die lijkt erg groot en dan ga je kijken en dan lijkt dat te komen doordat de duimrust uitsteekt maar de werkelijke handvulling verandert daar niet mee.

• Kuusje
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 14:33
Zelfde probleem gehad. Oplossing voor mij is een pols steun.

Hierdoor was voor mij de positie & houding van mijn vingers niet relevant meer omdat er geen druk meer op zit. Mijn vingers 'zweven' als het ware naast de muis omdat het gewicht van mijn arm/pols/hand op de steun rust - de vingers hebben geen dragende functie.

https://www.allekabels.nl...55/1251820/polssteun.html

Als je extra cheap wil zijn wacht je een kortingscode af (die je hier kan vinden - Meld hier uw kortingscodes/coupons V2).

• taco iest
polssteun al geprobeerd maar dat helpt niet. om enige grip op de muis te krijgen ben ik nog steeds mijn vingers oncomfortabel naar elkaar toe aan het knijpen (niet hard knijpen gewoon vasthouden) en dat wordt na een tijdje erg oncomfortabel.
en om even een idee te geven over de maat van mijn handen denk handschoen maat 5XL waar de vingers van verlengt moeten worden om het passend te krijgen.
ook al een keer zo'n ergonomische verticale muis geprobeerd maar dan moet ik hem bedienen met middelvinger en ringvinger omdat mijn wijsvinger boven de muis uit zweeft.

[Voor 17% gewijzigd door taco iest op 08-03-2021 20:46]

• Bastie-88
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 15:45
Misschien die Madcatz muizen? Die kun je enigszins verstellen alleen weet ik niet of ze zo ver gaan

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• taco iest
daar ga ik eens naar kijken maar voor dat soort prijzen wil ik het eerst in mijn handen hebben voordat ik dat koop. dus dat wordt wachten tot de winkels weer normaal open kunnen (dit soort aankopen via internet hoe ik niet zo van) en een winkel vinden die het op voorraad heeft.

• Catch22
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15:56
Ik heb ook grote handen, 5xl motorhandschoenen. Ik kwam uit bij pricewatch: Corsair Glaive RGB Pro Aluminium

But if I offended you | Good | 'Cause I still don't give a f*ck
Hou eens op met die auto-analogieen mensen
AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

• _Quadro
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20-06 21:21
Ik heb ook grote handen en zweer voor een bedrade muis bij een M500, draadloos vind ik de MX master (s1 en s2) het fijnst.

De MX Master s3 is in mijn optiek kleiner of smaller als de s1/s2

Ik zou hem in ieder geval eens vasthouden:
https://tweakers.net/muiz...ouse_p426723/vergelijken/

• Catch22
Mx master is inderdaad ook groot. Zou die alleen niet aanraden als je ook af en toe wil gamen (first of third person)

[Voor 11% gewijzigd door Catch22 op 08-03-2021 23:44]

AMD Ryzen 2700x - Asus 3090 TUF OC - 32Gb Corsair Vengeance RGB Pro - Aoc 27" 1440p 144hz - Samsung g9 49" 32:9

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
Misschien overwegen om hoe je de muis vast hebt aan te passen ?

Hier ook flink grote handen, maar gebruik een standaard formaat muis zonder problemen door niet op de palm grip manier de muis vast te hebben. Dit aanpassen is natuurlijk wennen, maar dan is het probleem ook voor altijd opgelost.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• taco iest
ik gebruik noodgedwongen de fingertip grip want claw krijg ik kramp van omdat ik de vingers dan extreem ver moet buigen en palm is niet mogelijk omdat ik dan op de ondergrond klik in plaats van de muisknoppen. en zelfs fingertip is oncomfortabel omdat ik de ringvinger dan naar links moet drukken omdat hij van nature volledig naast de muis valt.

• ehtweak
  • Registratie: juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik had zelf ook dat issue, met daarbij ook nog eens dat ik per se een linkshandige muis wilde gebruiken.

Gebruik nu al drie jaar een Perixx (draadloze) muis. Werkt voor mij uitstekend. Goede grip, en na enige dagen gewenning, zeer prettig om vast te houden. Nooit meer kramp in m'n vingers gehad.
pricewatch: Perixx PERIMICE-718

En die heb je zowel links/rechtshandig.

Bijkomend voordeel: zeer betaalbaar. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 13:44
zoiets?
https://www.greatbigstuff.com/products/computer-mouse

[Voor 9% gewijzigd door Boeryepes op 09-03-2021 10:14]

• taco iest
die perixx zou ik ook eerst mijn handen willen hebben dus ook daar op zoek naar een winkel met voorraad. die laatste lijkt me meer een geintje ik verwacht niet dat dat lekker in de hand zou liggen bij langdurig gebruik.

• Catch22
taco iest schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 16:39:
die perixx zou ik ook eerst mijn handen willen hebben dus ook daar op zoek naar een winkel met voorraad. die laatste lijkt me meer een geintje ik verwacht niet dat dat lekker in de hand zou liggen bij langdurig gebruik.
Heb je mijn post gezien?

https://www.logitech.com/...mic-mouse.910-005447.html

logitech heeft ook een verticale muis.

• BJBoes
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 20-06 18:37
Ik gebruik al jaren een rat 9 van cyborg/madcatz ..... ze worden niet meer gemaakt en de slijtage is inmiddels groot :( man ga ik em missen als die het straks opgeeft....

De cyborg is volledig uit elkaar te trekken en met gewichten te verzwaren ... tis geen muis aan gelijk

als je heel diep over iets nadenkt dan kom je altijd uit op iets wat niet klopt. Doe maar is klopt altijd

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:12
@taco iest Je zult hem vast niet meer kunnen krijgen, maar ik heb ook redelijk grote handen, maar met deze muis geen problemen: pricewatch: G.Skill Ripjaws MX780 RGB
Ik vind het een erg fijn ding, dat makkelijk af te stellen is.

• taco iest
Catch22 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 17:21:
[...]

Heb je mijn post gezien?

https://www.logitech.com/...mic-mouse.910-005447.html

logitech heeft ook een verticale muis.
ja gezien maar mijn ervaring met verticale muizen is niet geweldig vandaar eerst in de hand. meestal kom ik er achter bij verticale muizen dat ze niet hoog genoeg zijn en er dus te weinig ruimte overblijft voor mijn pink en de botten in de hand die er naar toe gaan.
die anderen die je aanraadde ga ik zeker proberen als ik hem tegenkom. zo te zien moet ik toch weer ergens een winkel vinden dus dan kunnen we de rest van de suggesties gelijk meenemen. ik heb over de jaren geleerd dat ik dingen die ik in de hand ga gebruiken (zoals gereedschap en keukenmessen) wil voelen voordat ik ze koop. en nu dat er een lijstje met opties is kom ik er voor mij zelf dus niet onderuit om dingen te gaan voelen.

• Catch22
De mijne ligt bij de MediaMarkt, vandaar dat ik er ook op kwam :)

• taco iest
dat kan best zijn maar vanwege een bestaande longziekte bij mij voel ik mij in deze tijd niet echt veilig in winkels ook al kan je een afspraak maken bij vele winkels om op een bepaalde tijd naar binnen te kunnen. ik wacht wel tot ik op zijn minst ben ingeënt.

• BvZwolle
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 01:12
@taco iest Toch nog 1 te koop!: https://www.marktplaats.n...ieuw.html?previousPage=lr

En ook bij BOL: https://www.bol.com/nl/p/...rdBzQ.2_9.10.ProductTitle

[Voor 33% gewijzigd door BvZwolle op 09-03-2021 18:41]

• Noisia
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 15-06 11:25
Groot is natuurlijk niet heel specifiek. Ik vind dat ik zelf grote handen heb (pols-middelvinger 22cm) maar dat kan natuurlijk kleiner zijn dan jouw handen. Ik kan goed uit de voeten met Logitech G603 en MX Master 3. Ook heb ik een tijdje met trackball gewerkt, die hebben een heel groot oppervlakte

Niet gehinderd door enige kennis van zaken

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:05

sapphire

Die-hard pruts0r

Een G603is niet groot toch :?

Ik heb vrij bescheiden handen voor een man (handschoen M/L) en vind de G603 precies goed. G305 na goede reacties ook gekocht en die ligt vaker stil dan in gebruik omdat hij zelfs voor mij klein is.

Gabriël ITX

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0Henk 'm!

• Niekleair
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 07:29
Ik heb er wisselende reviews van gelezen, maar de Contour mouse heeft verschillende maten, waarvan de XL volgens mij zo'n beetje de grootste muis is die te krijgen is. Overigens kan ik van de XL alleen een rechtshandige versie vinden.

[Voor 10% gewijzigd door Niekleair op 15-03-2021 06:11]

[img]error.jpg[/img]

• taco iest
rechtshandig is voor mij gelukkig geen probleem ik ben ambidexter rechts georiënteerd dus ik kan met beiden overweg maar geef de voorkeur aan rechts.
die contour muis ga ik ook eens proberen in handen te krijgen ook de unimouse van contour ga ik eens proberen in handen te krijgen daar bieden ze gratis uitproberen voor aan dus wie weet.

• taco iest
Niekleair schreef op maandag 15 maart 2021 @ 06:10:

bedankt voor het idee van contour. het is niet de contour mouse geworden maar de unimouse maar zonder jouw idee was ik nooit bij dat merk gaan kijken. en ideaal is het niet de knoppen en aan de zijkant zitten te ver naar achter voor mij en de positie van het scrolwiel is voor mij niet optimaal maar wat een genot verder om mee te werken. geen pijn meer in mijn duim geen kramp meer in mijn ringvinger en de hele hand op de muis in plaats van 2 vingers op de mousepad.
de muis kwam vandaag binnen voor een proef maar ik weet eigenlijk wel zeker dat ik hem niet meer ga terugsturen
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True