Overbelichte desktop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Npcspellen
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 26-10-2023
Beste,

Ik heb sinds kort een nieuwe lenovo Yoga Slim 7. Nu heb ik continu het probleem dat mijn hele desktop overbelicht zoals te zien is op de screenshot. Ik heb geen idee waar ik het probleem moet zoeken. De helderheid van het scherm veranderd niet. Echter overbelicht de boel op een of andere manier. Iemand enig idee waar ik het probleem moet zoeken?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n5_tdd4-XJj9dBDJ5iEBCvgh4nM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/1ianS8MgTy1Vr00eSd1Uq6F2.png?f=fotoalbum_large

bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Npcspellen
Als ik de foto zo ziet dan is het niet overbelicht. echter als je hem vergroot dan zie je het wel. ook de letters lijken dubbel wit ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nopheros
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 12:31
Afgezien van het feit dat het screenshot er voor mij normaal uitziet, wat bedoel je met "helderheid van het scherm veranderd niet"?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-05 15:26
als het probleem in het scherm zit, ga je het in een screenshot natuurlijk niet zien....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-05 11:33
Ik zie niets geks... Ik zou het in je scherm of de aansturing daarvan zoeken.

Misschien een idee om naast een screenshot even een fotootje te maken? Mijn schermen hebben ook allebei wat last van clouding/overbelichting op sommige plekken.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Je kan beter een foto maken dan een screenshot want het probleem is niet zichtbaar op mijn scherm. Ziet er gewoon prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Is het niet de helderheid die op maximaal staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patviev
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 23:22
Kan het misschien aan de instelling liggen "Helderheid automatisch aanpassen als het licht verandert"? Instellingen -> Systeem -> Beeldscherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Npcspellen
Ik ga even kijken. Er zit zon nieuwe iris xe in... ik heb het idee dat het een of andere slimme contrast functie van intel is. Mocht ik er niet uitkomen en het probleem zich weer voordoen dan zal ik een foto klikken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hennew
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-03 16:12
ik had zelf dat screenshots overbelicht waren.
Heb in beeldscherminstellingen HDR uitgeschakeld.

Misschien is dat de oplossing?

Henne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hennew schreef op zondag 14 april 2024 @ 10:32:
ik had zelf dat screenshots overbelicht waren.
Heb in beeldscherminstellingen HDR uitgeschakeld.
Goede kans dat dat het is ja. :)

Desondanks: het topic is al drie jaar oud, ik sluit dit topic tijdelijk om te voorkomen dat mensen denken dat het probleem nog actueel is.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1