Toon posts:

Dakpan ligging op Daklat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 15:48
Voor het bepalen van de juiste dakhaak (~35mm of ~40mm) voor het plaatsen van zonnepanelen op een zomerhuisje, heb ik even een dakpan mee naar huis genomen.
Nu kan ik niet zien, hoe de pan op de daklat ligt.
Ik neem aan dat het foto 1 is en niet foto 2, toch? Er is vast wel iemand met kennis van daken hier op tweakers.

Beste antwoord (via ArnieNFW op 08-03-2021 16:52)

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 10:19
Beide niet volgens mij, als dit de onderzijde is (wat de helling suggereert), ligt die normaal over de volgende dakpan en niet op de lat.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Capa
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 30-05 10:19
Beide niet volgens mij, als dit de onderzijde is (wat de helling suggereert), ligt die normaal over de volgende dakpan en niet op de lat.

• ArnieNFW
Capa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:44:
Ik ben er dus steeds vanuit gegaan dat de linkerkant de bovenkant was, maar je zou wel eens gelijk kunnen hebben. Eens kijken of ik andere foto's kan vinden.
De helling doet niet terzake; ze liggen op een tafel en ik heb aan de rechterkant een wat hoger blokje liggen.

[Voor 194% gewijzigd door ArnieNFW op 08-03-2021 14:55]

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:52
Geen dakpannen expert, maar 't dak waar ik van de zomer op bezig geweest ben voor een dakraam lagen ze zoals (2).

• Sabbi
  • Laatst online: 23:22

Sabbi

je denkt aan mij.

Capa schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:44:
Dit is ook wat ik zou zeggen, die dubbele rand is vaak waarmee hij in een rand op de onderliggende dakpan rust. Aan de andere kant van de pan zit dan een enkele rand of een nok waarmee hij aan de panlat hangt.

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:17

ChUcKiE

Dus........

Foto 2 klopt ja.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:12
Maak eens een paar foto's van de hele dakpan.

Soms ben ik bijna gelukkig

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 21:31
Beiden niet. Ik neem tenminste aan dat links op de foto de onderzijde van de pan is.
De bovenzijde van de pan haakt over de panlat en de onderzijde ligt over de onderliggende pan, hoever hij over ligt is afhankelijk van de lengte van het dakvlak en de vorm van de pan. Er is altijd een minimale en maximale maat van overlap bij dakpannen.
https://www.google.com/se...pr=2#imgrc=d6Lv3dFtB9RPxM

[Voor 24% gewijzigd door D.deJong op 08-03-2021 16:29]

• ArnieNFW
Ja, de dubbele rand is inderdaad de onderkant, waarmee de pan dus op de onderliggende pan ligt. Dus beide foto's zijn fout.
Prima te zien op een plaatje van de Google link in de post hier boven. Bedankt allemaal!!

[Voor 27% gewijzigd door ArnieNFW op 08-03-2021 16:53]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee