Mijn case: door middel van slimme camera('s) bijhouden wie er op welk moment in een ruimte aanwezig zijn geweest. Welke setup is het best?
Ik wil een slimme camera met gezichtsherkenning in een ruimte plaatsen. Op het moment dat iemand de ruimte binnen komt, wil ik een push melding ontvangen met de naam van de persoon. Tevens wil ik zonder moeite een overzicht bijhouden van tijdstippen waarop een persoon in de ruimte is geweest. Het is van belang dat het systeem de gezichten van een paar honderd mensen kan herkennen.Ik ben benieuwd naar ervaringen met Nest IQ camera's en Homekit Secure Video camera's omdat dit me de makkelijkste weg lijkt, met prettige apps voor mijn iPhone en iPad.
Wat ik (nog) niet op internet kon vinden, is of er bij een van beide systemen een maximum aantal gezichten herkend kan worden. Is er simpelweg een maximaal aantal personen dat je kan invoeren? Gaat het systeem haperen bij een bepaald (groot) aantal? Of kan je onbeperkt gezichten/namen invoeren?
En is er bij Nest en/of HKSV een makkelijke manier om een lijst van herkende gezichten met tijdstippen te exporteren?
Beeldkwaliteit van de camera's is niet van heel groot belang, zo lang de gezichtsherkenning maar werkt.
Iemand ideeën over de beste setup? Gaat voor deze toepassing de voorkeur uit naar Nest of naar HKSV? Of een andere optie?