Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• masc198
  • Registratie: december 2019
  • Laatst online: 07-04 23:29
Goedemiddag,

Ik ben van plan om een nieuwe scherm https://tweakers.net/pric...aoc-cu34g2x-bk-zwart.html te kopen . Ik wil graag de 144hz gebruiken maar deze is alleen mogelijk via Displayport, maar mijn laptop heeft alleen een HDMI. Kunnen jullie me een converter van HDMI naar Displayport aanraden?

Alvast bedankt,
Groetjes
Angel

Beste antwoord (via masc198 op 08-03-2021 14:17)

Alle reacties

• M!chel
  • Registratie: december 2006
  • Niet online
Welke laptop heb je?

• masc198
Ik heb 2 laptops: HP Elitebook 850 G5 (van mijn werk) en Asus ROG Strix G731GU. Ik wil de scherm met beide laptops kunnen gebruiken.

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:16
Beide laptops hebben USB-C met Displayport. Die moet je gebruiken.

Woont in Helsinki

• M!chel
  • Niet online
Beide laptops hebben USB-C (Thunderbolt) aansluiting.
Je kunt dus beter kijken voor een USB-C -> DisplayPort kabel kijken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• WoutertjeV
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 13:20

Inkakken is bijpakken

• masc198
Bedankt iedereen. Ik zal het direct kopen.
Groetjes
Angel

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 13:16
Kijk uit!

Dat is een DP 1.2 kabel. Dat gaat nu NET goed met dit scherm(resolutie x refreshrate), maar de poort in het scherm is al DP1.4 en met een marginaal duurdere DP1.4 kabel kan je een stuk langer vooruit.

Woont in Helsinki

• M!chel
  • Niet online
Intelligo schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:19:
[...]

Kijk uit!

Dat is een DP 1.2 kabel. Dat gaat nu NET goed met dit scherm(resolutie x refreshrate), maar de poort in het scherm is al DP1.4 en met een marginaal duurdere DP1.4 kabel kan je een stuk langer vooruit.
Klopt, maar vrijwel overal vind je alleen nog maar usb-c -> dp 1.2 kabels.
Zolang deze 4K@60Hz ondersteunen zit je wel goed.

• Dhrax
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 15-06 09:12

Dhrax

Prog Lord

Adaptive Sync (Gsync) werkt niet als je een adapter gebruikt, input signal moet DP<->DP zijn. Houd daar rekening mee ;)

[Voor 20% gewijzigd door Dhrax op 09-03-2021 13:09]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True