Toon posts:

Nieuw Systeem 'freezed' met enige regelmaat bij games

Pagina: 1
Acties:

• Foonzy
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-05-2021
Goedemiddag,

Ik hoop dat ik hiervoor in het juiste sub-forum ben.
Ik heb afgelopen week een nieuw systeem gekocht en aangesloten.
pricewatch: HP Omen 880-100nd
(Ik weet het.. prebuild... maar ik had een mooie prijs gevonden €950, en dat was volgens mij goedkoper dan zelf een soort gelijk systeem bouwen.)

Alles loopt prima, alleen heb ik met enige regelmaat last van freezes ingame van 2-5sec ongeveer. ( +/-1x per game van 30min). Wanneer het gebeurt kan ik die paar seconden helemaal niks doen, vervolgens gaat hij gewoon verder met de game.

Naar mijn weten heb ik alle drivers van alle onderdelen geupdate.
Ik heb wat naar het probleem gezocht online en misschien heeft het met de Samsung SSD(pricewatch: Samsung PM981 256GB ) te maken die erin zit. Maar ik heb er te weinig verstand van zelf helaas om tot een oplossing te komen. Is er iemand toevallig bekend met mijn beschreven probleem, en weet hiervoor een oplossing? Of raden jullie mij aan het systeem terug te sturen en misschien toch zelf iets te bouwen?

Ook kwam ik dit topic tegen met een zelfde soort systeem wat volgens mij hetzelfde probleem beschreef: https://h30434.www3.hp.co...-no-Freezing/td-p/6878031

Alvast bedankt voor de reactie(s)!

[Voor 8% gewijzigd door Foonzy op 10-03-2021 10:18]

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59

nelizmastr

Goed wies kapot

Hier kan je Intel RST downloaden.

https://downloadcenter.in...User-Interface-and-Driver

Pak de goede versie voor jouw besturingssysteem en installeer hem.

Overigens was het, ik weet het, heel flauw, de eerste hit op Google, dus allicht goed om je er iets meer in te verdiepen. Als je dan niet verder komt, helpen we je graag op weg :)

I reject your reality and substitute my own

• Foonzy
Yes, had er misschien bij moeten vermelden dat ik zo ver was ik ook gekomen. Maar heb verschillende bestanden geprobeerd te installeren maar ik krijg steeds de melding dat er een onbekende fout is opgetreden. https://ibb.co/vDDzk0P met de volgende logs ( https://justpaste.it/8jtjg) vandaar dat ik zei dat ik me te noob voel :(

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:59

nelizmastr

Goed wies kapot

ERROR | 2021-03-08 14:40:19 | Core.Uefi.UefiManagerException: Unable to set 'RstOptaneConfig' environment variable ---> System.UnauthorizedAccessException: Toegang geweigerd. (Uitzondering van HRESULT: 0x80070005 (E_ACCESSDENIED))
Daar gaat iets mis. Hij kan de data niet wegschrijven door een rechtenprobleem.

Voer je de installer uit als Administrator (rechts klik > uitvoeren als administrator)?
Evt. kan je het ingebouwde administrator account van Windows inschakelen en het daarmee proberen.
Die heeft altijd alle rechten. Mogelijk zit dat in jouw eigen account niet helemaal goed.

I reject your reality and substitute my own

• Foonzy
Mijn account zou gewoon admin rechten moeten hebben. Maar ik heb voor de zekerheid ook het programma proberen te installeren met het Administrator account, echter geeft hij hier hetzelfde probleem aan. Toevallig nog andere ideeën?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee