Toon posts:

@Home & thuisnetwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb thuis een klein netwerk: 3 pc's via UTP op een HUB. En ik draai Netbieu.:)
Nou wil ik dus @Home aanschaffen, maar ik hoef maar op 1 PC internet.
"Nee zegt @Home, dat zijn 3 PC's dus drie IP-adressen." :?
Maar ik draai geen TCP/IP!
"Jammer dan, moet u maar een standalone PC gebruiken voor het internet." :r

Wie maakt hier nu de denkfout? Of haal ik nu oude koeien uit de sloot? Of is er een andere manier?

Trouwens, draait iedereen met een kabelmodem zonder een fysieke firewall? Zo ja, wat gebruik je dan voor een softwarematige firewall? Of zet je altijd je PC uit?

Groet
Richard

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:59

Hoicks

Techno!

bullshit :)

Ik draai hier 4 pc's op 1 ip adres :)

Als je op 1 pc internet wilt hebben prop je in 1 v/d 3 pc's die je hebt 2 nic's. eentje voor kabelmodem in en eentje voor je local area network.

En klaar ben je :)

softwarematige firewall will do. Zonealarm bijv.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Zie bovenstaande reply.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat een enorm deel van de kabelaars gewone n00bgebruikers zijn die nog nooit van een firewall hebben gehoord, en die worden ook niet gehackt o.i.d.
Ik, cableguy, één of de vele miljoenen. Waarom zou iemand uitgerekend MIJ uitkiezen? :? Wie ben ik? Ik draai wel een firewall, maar weet zelf niet echt waarom. Het zijn toch allemaal onschuldige scans.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Op woensdag 15 augustus 2001 13:48 schreef Captain Pervert het volgende:
Zie bovenstaande reply.

Daar wil ik nog aan toevoegen dat een enorm deel van de kabelaars gewone n00bgebruikers zijn die nog nooit van een firewall hebben gehoord, en die worden ook niet gehackt o.i.d.
Ik, cableguy, één of de vele miljoenen. Waarom zou iemand uitgerekend MIJ uitkiezen? :? Wie ben ik? Ik draai wel een firewall, maar weet zelf niet echt waarom. Het zijn toch allemaal onschuldige scans.
Sommige malloten/scriptkiddies willen gewoon proberen binnen te komen hoor.

Ik zie het gewoon als je achterdeur op slot doen.

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 15 augustus 2001 13:48 schreef Captain Pervert het volgende:
Zie bovenstaande reply.

paranoia

maar wat die gast van @home zegt klopt wel want je mag officieel maar 1 computer per ip hebben...... je moet ook helemaal niet zeggen dat je meerdere hebt...
dan krijg je dat gezeik ook niet :)

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Op woensdag 15 augustus 2001 13:50 schreef sPiNe het volgende:

[..]

paranoia

maar wat die gast van @home zegt klopt wel want je mag officieel maar 1 computer per ip hebben...... je moet ook helemaal niet zeggen dat je meerdere hebt...
dan krijg je dat gezeik ook niet :)
En zelfs dit is belachelijk want als hij er maar eentje voor tcp/ip wil configgen zou dat moeten kunnen.

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

ja maar die bij @home weten ze waarschijnlijk nog net wat een computer is en als je dan over protocollen gaat praten horen ze alleen maar ruis...
dus voor @home is gewoon 1 comp - 1 ip ..
zijn gewoon standaard regeltjes.... toch?

//edit
half nederland heeft kabelinternet geshared.... als je het niet meld weten ze het ook niet... gaan ze ook niet moeilijk doen.... geen slapende honden wakker maken :)

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Netbeui kent geen ip nummers :+

edit: dus je hoeft het niet over een netwerk te hebben. maar over een stand alone voor internet :)

• spine
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

Op woensdag 15 augustus 2001 13:56 schreef Hoicks het volgende:
Netbeui kent geen ip nummers :+
phunnypants.... :P

• Hoicks

Hoicks

Techno!

Op woensdag 15 augustus 2001 13:58 schreef sPiNe het volgende:

[..]

phunnypants.... :P
Hehe :+

Maar goed mijn tip voor de topicstarter:

Haal een d.h.z. pakket bij de vobis o.i.d. pleur die nic die daarbij zit naast nic voor je ntebeui in de pc waarmee je wilt internetten.

Bij aanvraag aangeven dat het om een standalone gaat.

Komt monteur langs om kabelmodem op te hangen. (Mocht tie wat van je netwerk zeggen, koppel je gewoon je standalone effe af van je netbeui lan)

Hij sluit je aan gaat weg, standalone weer aankoppelen en klaar is klara :)

Verwijderd

/me heeft een router en heeft dus nul pc's per IP adres :9

Maar tegen @home beginnen over die drie pc's is niet echt handig.
Gewoon op een pc internetten: rechtstreeks via de kabelmodem kan maar dan wel je wel 2 nic's nodig (kun je net zo goed er een router van maken), of kabelmodem in een hub en dan een pc zo instellen dat ie kan inernetten.
Pagina: 1