Toon posts:

Heos 150 syncen met Denon X2600H

Pagina: 1
Acties:

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-06 15:19
Ik heb hier al een tijdje een X2600H en Home 150.

Via de touch toetsen van de 150 laat ik vaak een radiozender spelen op alleen de 150.
Deze staat in de keuken en daarvoor werkt dit prima.

In de woonkamer staat de X2600h met een 5.1 serround set.

Als ik via de Heos app op beide apparaten muziek afspeel heb ik het idee dat het geluid niet synchroom loopt. Het klinkt hol en alsof je het in een grote loods afspeelt. Je merkt het tevens bij de bas/kick in een nummer dat ze net niet precies gelijk lopen.

Nu is het niet zo dat ik ze dagelijks samen laat spelen, maar op een feestje doe ik dit nog wel is. Voor normaal TV kijken zal de home 150 nooit aan staan, immers de daar is de 5.1 set voor.

Na het leze van dit document lijkt het probleem zich al grotendeels op te lossen door de stream even te stoppen en weer te starten. Maar nog steeds heb ik het idee dat het niet gelijk loopt.
https://denon-nl.custhelp...iver-bron-en-heos-speaker

Audio vertraging staat op 0ms in de AVR software.

Bekenden van mij hebben Sonos 1 i.s.m. de Beam en daar is alles echt gelijk.

iemand nog tips?

• Propheticus
  • Laatst online: 07-06 13:32
Uit de FAQ die je linkt "Deze vertraging is circa 30 tot 90 ms". Is het dan niet een idee om de audiovertraging op zeg ~50ms te proberen? Als je deze setting met gebruikte source opslaat onder een aparte quick select knop, heb je geen last van deze 50ms vertraging bij ander gebruik zoals TV kijken.

De verder naar beneden genoemde TV-geluid groeperen optie in de HEOS app al geprobeerd?

• NL_Scratch
  • Laatst online: 07-06 15:19
Propheticus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 10:18:
Uit de FAQ die je linkt "Deze vertraging is circa 30 tot 90 ms". Is het dan niet een idee om de audiovertraging op zeg ~50ms te proberen? Als je deze setting met gebruikte source opslaat onder een aparte quick select knop, heb je geen last van deze 50ms vertraging bij ander gebruik zoals TV kijken.

De verder naar beneden genoemde TV-geluid groeperen optie in de HEOS app al geprobeerd?
ik zal is kijken naar die vertragingen in zowel de home 150 als receiver.
echter TV kijken via de receiver en home 150 tegelijk zal ik nooit doen.
ik maak de combinatie alleen bij feestjes etc. TV kijken doe ik alleen via de receiver en dan is de home 150 uit.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee