Vraag

• Crillius
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-01 10:47
edit: hoe heb ik in hemelsnaam "gevraagd" met een T kunnen schrijven?

Ik zoek een?
compacte smartphone met goede camera en schone android

Wat is je budget?
voor mijn gebruikseisen eigenlijk niet al te veel, ik zou 350,- al aardig wat vinden

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik gebruik mijn telefoon best weinig, vooral whatsapp, af en toe iets streamen naar de tv, beetje snuffelen op funda of imdb. en natuurlijk foto's maken

Wat heb je zelf al gevonden?
er zijn maar weinig echte compacte telefoons tegenwoordig, Apple heeft er een, Sony heeft er een en dat was het eigenlijk wel. laatst zag ik bij een kennis een best compacte Samsung, maar ik zie op tegen al die onnodige software toevoegingen (werktelefoon is ook een Samsung) de Pixel 4A is in duitsland te koop voor 349, dat is ook wel lager geweest. maar ik vermoed dat die eigenlijk al weer "te veel telefoon" is voor wat ik er mee doe. ik woon dicht bij de grens dus daar iets halen is een optie

Welke vragen heb je hier nog over?
wie heeft er nog suggesties voor een compacte telefoon met (relatief) goede camera voor niet al te veel geld?
ik heb nu een Wileyfox Swift 2, maar de batterij houdt het tegenwoordig zelfs bij mijn schamele gebruik al geen 24 uur meer vol (net nieuw haalde ik een week!)
mijn vorige smartphone was een Sony Xperia P (ook batterij issues), en daarvoor was nog ouderwets een Nokia slidephone
ik heb m altijd in mn zak, dus compact is wel belangrijk, want tijdens het fietsen wordt de ruimte in mn broekzak alleen maar kleiner.

[Voor 9% gewijzigd door Crillius op 08-03-2021 12:29]

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Helaas. Je zoekt iets wat niet meer gemaakt wordt.

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:54
Is een Nokia feature phone iets voor jou? Die zijn beperkt qua functies maar hebben wel Whatsapp, Facebook, Youtube, etc.?

https://www.nokia.com/phones/nl_nl/feature-phones

• Crillius
ChinaGeek schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:15:
Helaas. Je zoekt iets wat niet meer gemaakt wordt.
hoewel dit best eens waar kan zijn, is dat best een trieste conclusie, vind ik dan :'(
swhnld schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:39:
Is een Nokia feature phone iets voor jou? Die zijn beperkt qua functies maar hebben wel Whatsapp, Facebook, Youtube, etc.?

daar had ik nog niet aan gedacht, eens kijken hoeveel die dingen kunnen. Nokia 3310 is natuurlijk wel lekker nostalgisch :)

oh ja, nou doet mn batterij het opeens weer.... 8)7

• BoBoNo1
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 19:14
Hoi, ik zag vanavond een filmpje over de jelly 2.
Zelf ken ik het merk niet maar moest aan jouw post denken.
Hier heb je een link: YouTube: Jelly 2 Review: The Best Tiny Phone Got Better – But Who’s It For?
Weet niet of ie in Nederland word uitgebracht maar als de frequenties werken in Nederland is er vast een manier om hem te bestellen.

Waarschijnlijk is het niks voor jou omdat de camera niet goed is maar compact is ie wel.

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 15:46
swhnld schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:39:

Ooit was ik van hetzelfde idee, maar da's echt een ontgoocheling op alle vlakken... Ik wenste ook wat af te kicken van een echte smartphone.
Kom je bij de bakker, mis de betaalapp. Kom je bij de kleerwinkel, heb je geen klantenkaart meer. Wil je even uw bank checken, geen bankapp. Etc... Op één of andere manier snijd je uw handen af met zo'n ding. Zelfs al denk je niet veel smartphone dingen te gebruiken

[Voor 30% gewijzigd door woutervh op 15-03-2021 16:46]

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:54
@woutervh Ja, maar het is of dit, of aan een groter toestel gaan. Boven de 6 inch lijkt nu gangbaar als je een beetje accu wil hebben die 2 dagen mee kan.

@Crillius Als je formaat loslaat zou je een Samsung M21 of M31 nog kunnen bekijken. Beide hebben forse accu's, en de M31 betere camera dan de M21.

• missmobiletech
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021

missmobiletech

making your tech simple

Voor je gebruik zou ik toch echt de Pixel 4a aanraden, ik heb zelf de 4a 5G wat echt een geweldige telefoon is maar de 4a is echt voor dat geld absoluut de beste deal. Zou je er iets onder willen zitten en alsnog goede specs willen hebben, kan je ook voor de Xiaomi Mi 11 lite gaan die uitkomt maar de Pixel 4a was toch echt gelijk de eerste die bij me opkwam nog voordat ik las dat je er zelf ook aan gedacht had. Plus, in mijn ervaring met Pixels, gaan ze lang mee en de batterij is ook flink verbeterd met de 4 lijn. Hoop dat je er wat aan hebt! :)

Miss Mobile Tech

• woutervh
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 15:46
@swhnld Ik begrijp je maar al te goed... Ooit had ik een samsung galaxy spica, die vond ik ideaal. Mocht ik hetzelfde formaat vinden in een moderner jasje neem ik hem onmiddellijk. Maar nu gebruik ik nog steeds mijn 5" samsung met gebroken scherm (die me eigenlijk ook al te groot is), terwijl ik hier ook al een vervangende one plus nord liggen heb die ik dus nog niet beginnen gebruiken ben. Beste van alle werelden vond ik eigenlijk nog mijn vorige (Moto G). Ik begrijp best dat er vraag is naar grotere smartphones, maar waarom de markt van kleinere daarom onbestaande is, is me een raadsel. Ja, de batterij zegt men. Maar dat men ze dan dikker maakt... Ik hoef echt geen flinterdunne smartphone met glazen achterkant. Wij zijn nog de generatie die met Nokia 5110 blokken in de zakken liep

[Voor 9% gewijzigd door woutervh op 15-03-2021 21:36]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Crillius
woutervh schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:45:
[...]

Ooit was ik van hetzelfde idee, maar da's echt een ontgoocheling op alle vlakken... Ik wenste ook wat af te kicken van een echte smartphone.
Kom je bij de bakker, mis de betaalapp. Kom je bij de kleerwinkel, heb je geen klantenkaart meer. Wil je even uw bank checken, geen bankapp. Etc... Op één of andere manier snijd je uw handen af met zo'n ding. Zelfs al denk je niet veel smartphone dingen te gebruiken
juist die dingen die jij noemt doe ik nooit.
ik ben nog ouderwets wat dat betreft, ik heb mn pinpas niet voor niks, en bankieren doe ik het liefst achter een PC met vast internet
[b]
@Crillius Als je formaat loslaat zou je een Samsung M21 of M31 nog kunnen bekijken. Beide hebben forse accu's, en de M31 betere camera dan de M21.
dan zal ik eens kijken hoe veel dat scheelt qua formaat
missmobiletech schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:49:
Voor je gebruik zou ik toch echt de Pixel 4a aanraden, ik heb zelf de 4a 5G wat echt een geweldige telefoon is maar de 4a is echt voor dat geld absoluut de beste deal. Zou je er iets onder willen zitten en alsnog goede specs willen hebben, kan je ook voor de Xiaomi Mi 11 lite gaan die uitkomt maar de Pixel 4a was toch echt gelijk de eerste die bij me opkwam nog voordat ik las dat je er zelf ook aan gedacht had. Plus, in mijn ervaring met Pixels, gaan ze lang mee en de batterij is ook flink verbeterd met de 4 lijn. Hoop dat je er wat aan hebt! :)
blij dat ik niet de enige ben die op dat idee kwam :)
nou nog wachten dat ie weer wat daalt in prijs in Duitsland, scheelt nog eens 40 euro :+
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee