Toon posts:

Verhuizing klant domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Dev27
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06-2021
Goedemorgen!

Ik ben nieuw in het hosting- en domeinnaamgebeuren. Dus mijn excuus als deze vraag wat simpel is. Maar ik kan nergens echt een fijn antwoord vinden en Neostrada is tegenwoordig zo bagger met de klantenservice dat ik daar ook geen helder antwoord van krijg.

Ik heb een tijd serverruimte gekregen van een vriend. Daar heb ik voor een klant een website op staan, én ik heb 2 domeinnamen aangemaakt bij Neostrada en die gekoppeld aan de server. Werkt prima.

Mijn klant wil echter haar site zelf gaan bouwen. Ik heb verhuiscodes doorgegeven en zij heeft nu al een werkende site op deze domeinnamen staan.

Echter; de domeinnamen staan nog steeds onder mijn account bij Neostrada. En ik wil natuurlijk niet meer betalen voor deze domeinnamen, dat moet zij zelf gaan doen. Ik heb de domeinnamen inmiddels opgezegd (zijn nog lopend tot ergens in oktober). Doe ik hier goed aan? Neostrada adviseert me 'nog niet op te zeggen want ze staan nog bij hen'.

Mijn vraag: Hoe kan ik de domeinnamen netjes aan deze klant overdragen zodat ze per datum einde uit mijn account bij Neostrada verdwijnen en ik er niet meer voor betaal? Hoe gaat dit normaliter zijn gang?

Thanks vast!

Gr.
Dehv.

Beste antwoord (via Dev27 op 09-03-2021 13:09)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Zoals @rens-br aangeeft is de verhuizing niet afgerond, of bij jouw registrar niet verwerkt.

Je klant moet bij hun nieuwe host/registrar de verhuiscodes invoeren en de domeinnaam overnemen. Ik zou aangeven dat de domeinnamen per x oktober verlopen en dat de klant moet zorgen dat ze voor die tijd de verhuizing afronden. Hierbij nogmaals verwijzen naar de codes die je al gegeven hebt, en aangeven dat als ze dit allemaal al gedaan hebben ze het jou even moeten laten weten.
Je kan de DNS van hun domeinnamen controleren om te zien of ze inderdaad anders terugkomen dan jij hebt ingesteld, wat zou betekenen dat ze verhuisd zijn.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:10

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Dev27 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:54:
Mijn klant wil echter haar site zelf gaan bouwen. Ik heb verhuiscodes doorgegeven en zij heeft nu al een werkende site op deze domeinnamen staan.
Het klinkt alsof de domeinnamen helemaal niet verhuisd zijn.
Ik heb de domeinnamen inmiddels opgezegd (zijn nog lopend tot ergens in oktober). Doe ik hier goed aan? Neostrada adviseert me 'nog niet op te zeggen want ze staan nog bij hen'.
Zolang ze nog niet officieel zijn overgezet kan je wel opzeggen, maar dan worden de domeinnamen na oktober vrijgegeven en kan iemand anders ermee vandoor gaan.

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:49
of ze verhuisd zijn kan je toch zien aan de DNS?

bij neostrada kan je gewoon opzeggen (en ook niet vergeten want anders zit je "gewoon" weer een jaar vast!) en je domeinen worden dan per einde looptijd (bij neostrada, uiteraard) verwijderd.

[Voor 67% gewijzigd door Kees-Jan op 08-03-2021 11:49]

the older I get, the better I was...

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Zoals @rens-br aangeeft is de verhuizing niet afgerond, of bij jouw registrar niet verwerkt.

Je klant moet bij hun nieuwe host/registrar de verhuiscodes invoeren en de domeinnaam overnemen. Ik zou aangeven dat de domeinnamen per x oktober verlopen en dat de klant moet zorgen dat ze voor die tijd de verhuizing afronden. Hierbij nogmaals verwijzen naar de codes die je al gegeven hebt, en aangeven dat als ze dit allemaal al gedaan hebben ze het jou even moeten laten weten.
Je kan de DNS van hun domeinnamen controleren om te zien of ze inderdaad anders terugkomen dan jij hebt ingesteld, wat zou betekenen dat ze verhuisd zijn.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:07

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Dev27 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:54:
Ik heb verhuiscodes doorgegeven en zij heeft nu al een werkende site op deze domeinnamen staan.
Dit impliceert toch dat de verhuizing wel is voltooid? De klant heeft blijkbaar het beheer over het domein en heeft zijn eigen hosting pakket eraan gekoppeld. Dat zijn dingen die je echt niet lukken als de verhuizing niet is gedaan, toch?

Waarom het domein dan nog te zien is bij het account van TS is mij ook een raadsel, maar daar kan de hoster van TS wel uitsluitsel over geven lijkt me.

Alles kan stuk.
Goedkoop Shoutcast stream hosting? Snel online, geen setup kosten. www.digiplay.nl

• Kees-Jan
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11:49
Ik zit nu (toevallig) in hetzelfde stadium.

Opgezegd bij neostrada, maar al verhuisd naar strato.

ik zie bij neostrada nog het domein staan maar kan het niet (meer) beheren (bijvoorbeeld NS records aanpassen). domein is opgezegd bij neostrada

the older I get, the better I was...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thom
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 12-03 20:01
Kees-Jan schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:02:
Ik zit nu (toevallig) in hetzelfde stadium.

Opgezegd bij neostrada, maar al verhuisd naar strato.

ik zie bij neostrada nog het domein staan maar kan het niet (meer) beheren (bijvoorbeeld NS records aanpassen). domein is opgezegd bij neostrada

[Afbeelding]
Het komt vaak voor dat je een domeinnaam nog (even) in je account ziet. Check op sidn.nl wie de huidige registrar is. Als dit de nieuwe is, zal het waarschijnlijk goed zitten.

Thom

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dev27
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 13-06-2021
He,

Thanks voor al jullie reacties!

Het klopt dus dat de verhuizing nog niet heeft plaatsgevonden. Excuus.

Ik was in de veronderstelling dat de verhuizing al plaats had gevonden omdat er een compleet nieuwe site op stond. Blijkt dat de klant zelf in WP een nieuw thema had geïnstalleerd. Had dat niet verwacht, omdat we juist hadden afgesproken uit elkaar te gaan.

Toch blij met dit topic, omdat ik nu weet op welke manier ik eea kan terugzien. Dank daarvoor.

Gr Dehv. :F
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee