Pushnotificaties in Microsoft Edge (Chromium) werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestra
  • Registratie: Oktober 2016
  • Niet online
Geen idee of dit aan Microsoft Edge (Chromium based) of aan Tweakers zelf ligt. Maar toch wil ik deze bug melden. Zelfs na handmatig deze permission toegevoegd te hebben in Settings (Site Permissions > Notifications > https://tweakers.net:443), krijg ik pushnotificaties in deze browsers niet aan de praat.

Zie screenshot:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QO7M39khuszrv7UrEiWxjatARyM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2HAqK3GqXabZhO1P26Vw62Xi.png?f=fotoalbum_large

EDIT: In mijn screenshot zie je dat de pushnotificaties-switch uit staat bij Tweakers.net. Als ik deze aan zet, staat het weer uit na een page refresh.

[ Voor 12% gewijzigd door Bluestra op 08-03-2021 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17

crisp

Devver

Pixelated

Probeer in de site-settings de permissie voor notificaties eens op 'Ask (default)' te zetten en vervolgens de pagina te verversen. Als je de switch dan op 'aan' zet zou de browser om toegang moeten vragen; gebeurt dat ook?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestra
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 08:03:
Probeer in de site-settings de permissie voor notificaties eens op 'Ask (default)' te zetten en vervolgens de pagina te verversen. Als je de switch dan op 'aan' zet zou de browser om toegang moeten vragen; gebeurt dat ook?
Thanks, maar al geprobeerd. De browser vraagt dan niet of de website pushnotificaties mag sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bluestra schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:33:
[...]

Thanks, maar al geprobeerd. De browser vraagt dan niet of de website pushnotificaties mag sturen.
Da's vreemd. HIer in Edge werkte dat wel. Zie je in je console misschien nog iets van foutmeldingen oid?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Oh wacht, ik zie nu pas dat je op een Mac zit. Safari op MacOS ondersteund in ieder geval nog geen WebPush. Hoe dat dan met andere browsers op MacOS zit weet ik eigenlijk niet precies. Best kans dat Edge daar afhankelijk is van het OS en dat het daarom niet werkt.

Ik meen echter dat het in Chrome wel werkt op MacOS; misschien zou je dat nog kunnen testen?

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 09-03-2021 12:23 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluestra
  • Niet online
crisp schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:17:
[...]

Da's vreemd. HIer in Edge werkte dat wel. Zie je in je console misschien nog iets van foutmeldingen oid?
Hmm ja. uBlock Origin uitgeschakeld, en dan vraagt die wel of die notificaties mag sturen. Maar in Chrome was dit nooit een probleem, dus ligt waarschijnlijk niet aan macOS maar aan Edge.

Ik wacht dan op een update vanuit Microsoft. Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Bluestra schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 12:24:
[...]

Hmm ja. uBlock Origin uitgeschakeld, en dan vraagt die wel of die notificaties mag sturen. Maar in Chrome was dit nooit een probleem, dus ligt waarschijnlijk niet aan macOS maar aan Edge.

Ik wacht dan op een update vanuit Microsoft. Thanks.
Ah ok, in ieder geval bedankt voor de info, dat is nuttig om te weten :)

Intentionally left blank

Pagina: 1