• mauricev92
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16-06-2021
Hallo Tweakers,

Hulp gevraagd!
Ik heb een pc gebouwd en via mijn oude Mac uit 2007 met Yosemite een Bootable USB gemaakt met windows 10.
Bij het Booten krijg ik echter foutcode 0x8007000D.
"Windows cannot open the required file C:\Sources\install.wim niet openen. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de isntallatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuws. Foutcode 0x8007000D".

Ik heb gecheckt of het bestand op de USB staat en dat staat hij gewoon.
Verder boot ik mijn PC netjes vanaf de USB stick en blijk ik dus deze melding krijgen.

HELP!
What to do?

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Deze foutcode duidt op inaccessible boot device.

Oftewel, hij is toch niet helemaal goed.

Hoe heb je de bootable USB gemaakt? Bestanden kopiëren naar de USB stick zelf is niet voldoende.

I reject your reality and substitute my own

• mauricev92
nelizmastr schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:45:
Deze foutcode duidt op inaccessible boot device.

Oftewel, hij is toch niet helemaal goed.

Hoe heb je de bootable USB gemaakt? Bestanden kopiëren naar de USB stick zelf is niet voldoende.
Via mijn mac heb ik een programmatje gebruikt "UnetBootin" om een bootable USB te maken.
Install.Wim is te groot om te kopiëren dus zelf kopiëren en plakken was geen optie.
Ik heb dit proces trouwens ook al een keer opnieuw gedaan dus een nieuwe USB maken. Zelfde resultaat helaas.

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

mauricev92 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:56:
[...]

Via mijn mac heb ik een programmatje gebruikt "UnetBootin" om een bootable USB te maken.
Install.Wim is te groot om te kopiëren dus zelf kopiëren en plakken was geen optie.
Ik heb dit proces trouwens ook al een keer opnieuw gedaan dus een nieuwe USB maken. Zelfde resultaat helaas.
Dat komt doordat je USB stick dan FAT32 is. Dat gaat inderdaad niet lukken zo als setup.WIM groter is dan 4GB. Je opties zijn beperkt om dit opgelost te krijgen.

Eigenlijk zal je de WIM file moeten splitsen in kleinere stukken, maar of dat mogelijk is vanaf een Mac...
Geen optie om een Windows VM op je Mac te maken met bijv. Virtualbox en je USB daaraan door te geven en dan direct uit Windows met de mediacreationtool of Rufus een opstartbare USB te maken?

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Het kan zijn dat het lukt als je ExFAT kiest om je USB-stick mee te formatteren.

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Renault schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:40:
Het kan zijn dat het lukt als je ExFAT kiest om je USB-stick mee te formatteren.
exFAT is niet eens bootable voor een Windows installer volgens mij. NTFS is niet schrijfbaar op Mac, dus dat zal het ook niet zijn.

• Renault
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23-05 13:52
Een iMac boot vanaf ExFAT, een Windows PC moet het ook kunnen, dus ik denk dat het er wel mee lukt.

• mauricev92
Ik ben maar in de auto gestapt naar mijn ouders die nog wel een windows laptop hadden liggen. Na het maken van een nieuwe USB ging het installeren snel.

Bedankt voor de hulp!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee