Vraag

• Huntarr
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02-03 10:50
Hi allemaal,

Ik heb afgelopen vrijdag de volgende build gekocht:

Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed

ASRock DeskMini H470 Series

Kingston 32GB DDR4 2666MHz Kit

Kingston A2000 500GB

Nou heb ik vol enthousiasme alles netjes volgens de instructies in elkaar geklikt, maar bij het opstarten lijkt alles op te starten behalve dat ik geen signaal krijg naar mijn beeldscherm toe. Heb hierbij 4 verschillende schermen (met allemaal een eigen kabel) geprobeerd, de displayport, hdmi, vga en usb-c dp ports allemaal geprobeerd, maar helaas geen succes.

Heeft iemand enig idee waar het aan zou kunnen liggen? Ik heb ook ander geheugen erin geprikt om te kijken of dat een verschil maakte, maar helaas. De componenten worden wel allemaal warm (gebruikswarm, zegmaar) en de cpu cooler spint ook gewoon netjes op. Ik kan alleen met geen mogelijkheid een beeld krijgen!

Heb al eens geprobeerd de batterij van het moederbord eruit te halen om zo een reset te forceren, maar verder zit ik redelijk met mijn handen in het haar. Zou het moederbord of CPU faulty zijn? Dan zou ik wel een piepje of geluidje verwachten, maar ook als ik een speaker aansluit krijg ik geen geluiden oid.

EDIT: Na een wat grondigere inspectie, lijken er 2 cpu pins in de bovenhoek op het moederbord te zijn verbogen. Dat maakt het natuurlijk wel lastig :-) Gelijk maar even contact gezocht met de verkoper, maar ik verwacht dat dit het probleem zou moeten hebben veroorzaakt. Het kan bijna niks anders meer zijn, aangezien ik vrijwel alle componenten ondertussen al een keer heb vervangen om te testen. Dan volg je de installatieinstructies op de letter, gaat er alsnog iets mis :/

[Voor 20% gewijzigd door Huntarr op 08-03-2021 10:48]

Alle reacties

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Je bent heel zeker dat je een pricewatch: Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed hebt en geen pricewatch: Intel Core i5-10400F Boxed? Bij die laatste is de GPU namelijk gedeactiveerd.

• Huntarr
MacPoedel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:50:
Je bent heel zeker dat je een pricewatch: Intel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed hebt en geen pricewatch: Intel Core i5-10400F Boxed? Bij die laatste is de GPU namelijk gedeactiveerd.
Yep, dat weet ik zeker.. Dat was ook mijn gedachte inderdaad, misschien heb ik de verkeerde cpu besteld of is dit geheugen helemaal niet compatible, maar dat was het allemaal niet. Ook vanmorgen de CMOS gecleared, geen succes. Ik verwacht bijna 100% zeker dat het aan de gebogen pins ligt. Het kan bijna niks anders meer zijn, voor wat ik allemaal heb gelezen.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-03 19:22
Ik had die edit van de pins nog niet gelezen toen ik reageerde, kan het inderdaad goed zijn.

• aveenhuysen
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:28
Doet de pc het ondertussen al?

Mobylette Kaptein50 Honda MB50 Sparta Happy50 Kawasaki GT750 Honda CB750C Honda VFR750F Derbi Variant50 Honda SH100 Honda SH150 Malaguti Password250 Kawasaki Z750 Piaggio Liberty50 Sym Symphony ST 125 LC ABS

• Huntarr
Het is inderdaad gelukt. Uiteindelijk een nieuwe deskmini moeten bestellen, de andere cpu socket was niet meer te repareren :( Dit topic is dus niet meer van toepassing. Hij werkt! :)
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee