Vraag

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07:24
Bij het scannen van een QR-code in de DigiD app, lukt het 95% van de pogingen niet en 5% pas na veel heen en weer bewegen. Een zoekactie op dit forum leert me dat dit issue bij meerdere telefoons speelt, ik zie Xiaomi, Oppo en heb zelf een Huawei P30 Pro.

Het ligt duidelijk aan de app, aangezien mijn bankieren app binnen 0,1s een iDeal QR-code kan scannen.

1. Wie en met welke telefoons hebben hier eventueel nog meer last van?
2. Heeft iemand een oplossing gevonden? Zo niet, wil ik DigiD support inschakelen, maar hoe meer info over toestellen die er last van hebben, hoe beter.

Beste antwoord (via millerman_sf op 25-06-2021 13:49)

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:19
xeonzs schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:45:
Zelfde probleem hier met me Asus zenfone 8, ideal en qr codes van stickers of handleidingen pakt hij in minder dan een seconde, heeft geen eens tijd om te focussen, maar bij digid lukt het me voor geen meter om hem gescanned te krijgen, dat is op een 27" 1440p display.

Ligt zoiezo aan de app of de QR codes die the website aanmaakt.
Er is in de afgelopen weken een update van de app geweest, heb je de nieuwste update?

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19-03 20:05

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@millerman_sf herkenbaar probleem. Hier duurt het ook best lang voordat het gescant wordt.

Mijn ervaring op dit 'op te lossen' is:
- Nachtlamp en e.d. filters uitschakelen op de laptop
- Telefoon zo stil mogelijk houden tijdens het scannen.

Edit; Ik heb overigens een Xiaomi Pocophone F1 met LineageOS (Android 10).

[Voor 13% gewijzigd door rens-br op 08-03-2021 11:43]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandeven66
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-03 18:55
Ik heb dit probleem altijd al gehad. Samsung, OPPO, OnePlus, Xiaomi telefoons, ik heb ze allemaal gehad de laatste jaren en allemaal hetzelfde probleem. Heb nu de Samsung Galaxy Z Fold 2, en natuurlijk ook het probleem.
Zelfs de QR code scanner van m'n shitty webbased app van mn werk scant QR codes binnen 0.7-1 seconde.

Ik heb zelf geen manieren gevonden om het op te lossen. Soms werkt het om de telefoon in een hele rare hoek voor het scherm te houden, soms werkt het van verder en soms van dichterbij. Ik kan het niet echt pijlen.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41
Ik heb ook een Huawei P30 Pro (de oude google editie) en herken dit probleem niet. Dus blijkbaar is het niet helemaal afhankelijk van de hardware maar mogelijk ook van de camera drivers in de telefoon.

Het kan ook aan de belichting van het scherm liggen, mijn monitor staat vrij helder ingesteld.

Maar wat wil je precies met dit topic bereiken?

[Voor 16% gewijzigd door DutchKel op 08-03-2021 14:32]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:53
Hier op S10+ en S21 ook dezelfde problemen. Lijkt wel of ze de auto focus functie niet gebruiken.

• Dutchredgaming
  • Laatst online: 08:53

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Sinds android 11 op mijn s20 fe 5g is niet meer bruikbaar

Review QNAP TS-230 NAS

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-03 21:21
Ik heb laatst iets ontdekt wat mij heeft geholpen.

Als je op je computer/laptop inlogt met DIgiD, de pagina vergroten (ctrl+) dat maakt het allemaal net wat makkelijker.

Heb een Xiaomi telefoon die niet echt meewerkt, tijdje mee gekloot. Toen dit bedacht, daarna in 1x ingelogd!

Misschien geluk in mijn geval, maar het proberen waard! :D

Nintendo Switch | NVIDIA Shield TV 2019 | Xbox Series X | CHUWI HeroBox Mini | Poco X3 NFC 128 GB | AOC Q3279VWFD8 | Google Home Max | Sony WH-1000MX3 | Edifier R2000DB

• millerman_sf
DutchKel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 14:30:
Maar wat wil je precies met dit topic bereiken?
Het is gruwelijk irritant dat zo'n basale functie niet normaal werkt. Ik wil weten of ik de enige ben (nee dus), wat de oorzaak kan zijn en wat een oplossing kan zijn.

De helderheid van het scherm is het issue niet. Vergroten zal ik eens proberen! De autofocus lijkt inderdaad niet goed te werken, je ziet de telefoon continu proberen scherp te stellen.

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:00
Gebruik een OnePlus 7T en hiervoor een OnePlus 6 en totaal geen problemen mee.
Scant alles razendsnel. @vandeven66 had problemen met een OnePlus.

Nu kan die OnePlus een ouder model zijn geweest en dus ook interessant om te weten.

Dan kun je ook zien of een zelfde merk/type verschillende resultaten geeft.

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:36
Herkenbaar, de ING app hoeft de code nog maar net wazig in beeld te zijn en dan heeft die hem. De DigiD moet ik er veel meer moeite mee doen. Wellicht zit er ook minder foutcorrectie in die QR code.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:41
MikeOO schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:49:

Nu kan die OnePlus een ouder model zijn geweest en dus ook interessant om te weten.

Dat heb ik al gemeld. Ik heb dezelfde telefoon als TS maar ervaar er geen problemen mee.

Ik moet wel nog aanvullen dat ik een 4k scherm heb welke op 150% is ingesteld.

Mogelijk is de zoom dus toch van invloed erop, ook het soort scherm kan mogelijk een invloed erop hebben.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:58
Op een Macbook Pro 2019 hetzelfde probleem met een iPhone 11 Pro Max.
De QR code bevat volgens mij teveel data en is fysiek te klein, of er zitten te weinig parity in. Hierdoor moet de camera zoveel mogelijk van de QR code nauwkeurig scannen.

Normaal gesproken met genoeg parity kan je uit mijn hoofd 30% van de QR code zelfs verbergen om hem alsnog te kunnen scannen.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:57

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Laat ik dan eens een ander geluid horen: bij mij werkt die QR-code leesfunctie uitstekend, met een Pixal 3a op een 27" Dell monitor op 1920x1080. Het viel me juist laatst op dat de QR code op het scherm van mijn telefoon er helemaal vertekend uit zag, maar voordat ik de hoek had verbeterd, was de code al gescand en ging het inlog proces verder.

We've got that ring of confidence

• vandeven66
  • Laatst online: 19-03 18:55
MikeOO schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 07:49:

Ik had toen een OnePlus 7 Pro.
Ik scan altijd vanaf mijn 3440x1440 ultrawide monitor op 100% scaling. De QR code is altijd zeer duidelijk in beeld dus ik heb geen idee waarom het altijd zo slecht werkt.

• millerman_sf
Qua beeldscherm, ik heb een 4k OLED, maar de S10 van mijn vrouw heeft geen issues met scannen op dit scherm. Ook bij haar is het relatief traag, maar het werkt tenminste stabiel.

Ik zie er nog geen duidelijke lijn, helaas.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• bl0m5t3r
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 27-02 17:10
Ik heb dit probleem ook, net flink zitten klooien en het is nog steeds niet gelukt.
Met een standaard QR code app, pakt ie dezelfde code binnen 1ms.
Daarnaast heb ik het idee dat DigiD de verkeerde camera opent (wideangle ipv. normale camera)

Ook de QR 2x zo groot gemaakt op m'n scherm, mocht allemaal niet baten.
ik heb het voor nu maar even laten liggen, want ik wordt er niet vrolijk van.

M'n toestel is de pixel 5.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• millerman_sf
Hier zie je inderdaad ook dat de QR-code op het scherm niet netjes vierkant is. Dit zie je vooral goed als je wisselt tussen portrait en landscape.

Ook hier al van alles geprobeerd, maar helaas geen stabiel resultaat. Ik blijf de SMS'jes maar even gebruiken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• xeonzs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06-2021
Zelfde probleem hier met me Asus zenfone 8, ideal en qr codes van stickers of handleidingen pakt hij in minder dan een seconde, heeft geen eens tijd om te focussen, maar bij digid lukt het me voor geen meter om hem gescanned te krijgen, dat is op een 27" 1440p display.

Edit: was user error, typisch

[Voor 5% gewijzigd door xeonzs op 07-06-2021 17:52. Reden: Ik was gewoon dom]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08:19
xeonzs schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:45:

Er is in de afgelopen weken een update van de app geweest, heb je de nieuwste update?

1+10 Pro | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • +1Henk 'm!

• xeonzs
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 13-06-2021
vuurtjih schreef op maandag 7 juni 2021 @ 17:47:
[...]

Dat was hem, pure user fault, ik ben van me note9 gewend dat ik gelijk de updates gepushed krijg, blijkbaar heb ik dat nog niet ingesteld op me zenfone 8, mijn excuses voor mij stommiteiten en bedankt voor het wijzen in de juiste richting, net getest na de update en werkt nu normaal. 8)7

• Seal64
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-03 09:35
Ik heb op mijn toestel dezelfde problemen - hij scant voor geen meter. Ik zie echter wel dat het camerabeeld sterk vervormd is (verticaal platgedrukt) waardoor mogelijk die scan steeds mislukt. Ik kreeg het ding aan de praat door de telefoon onder een hoek van bijna 45° tegen het scherm te houden, waardoor de foto weer uitgerekt wordt.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07:59
Dit had ik met en oude versie van de app.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-03 22:59
Heeft iemand dit probleem nog? Het lukt bij mij in het geheel niet om de code te scannen; er gebeurt niets. Ik heb de laatste versie van de app (6.1.3), geïnstalleerd met AuroraOSS want ik heb geen GSF op mijn telefoon (Xperia XZ1 met Android 11).

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:01

DarkSide

theres no place like ::1

Heb je je browser / window in dark mode?

Als ik dat heb dan scant DigiD (maar ook bv android enrollment) niet.
ING weer wel.

Browser even naar normaal en Digid Scant weer prima

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
Ik heb dit probleem op ook mijn Pixel 6. Nu draai ik wel GrapheneOS maar met play service ondersteuning. Ik heb dus de orginele camera app en ook bij de rabo scant hij de QR in een split second.

DigiD scant helemaal niets.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-03 23:08
Gebeurd hier geheel willekeurig (met DigiD dan).
Het is een tijdje weg geweest en nu is het weer hetzelfde.
Moest inloggen en uiteindelijk maar wat ik wlide doen op m'n mobiel gedaan omdat ik de QR niet gescanned kreeg.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• wlmpie
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08:45
Dat had ik laatst ook totdat ik ontdekte dat de muiscursor in de QR-code stond. Muiscursor verschoven en hij scande direct.

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-03 22:59
DarkSide schreef op vrijdag 31 december 2021 @ 21:24:
Heb je je browser / window in dark mode?

Als ik dat heb dan scant DigiD (maar ook bv android enrollment) niet.
ING weer wel.

Browser even naar normaal en Digid Scant weer prima
Ik heb geen dark mode aanstaan o.i.d. Ook even in een andere browser geprobeerd voor de zekerheid, maar hetzelfde probleem (kan ook niet anders als de browser het precies hetzelfde weergeeft en inderdaad zonder donkere modus e.d.)

Ik heb ook de muiscursor niet in de code staan.

Ik heb het al tientallen keren geprobeerd afgelopen weken.

Andere apps zoals bank-applicaties werken wel gewoon met QR-codes.

Ik heb LineageOS, zonder Google apps. Zou het daar misschien aan kunnen liggen?

[Voor 4% gewijzigd door TimoDimo op 21-01-2022 14:20]

• Jacub86
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-03 19:01
Ik heb een zelfde probleem op mijn pixel 6 met GrapheneOS zonder google play services. Op mijn vorige telefoon met LineageOS en MicroG werkt het nog wel. Dark/light mode maakt hier geen verschil.

• Chiwn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 16-03 08:14
Een beetje oude topic maar wil graag nog reageren omdat ik hier ook lang tegenaan gelopen heb.
@Mich en @Jacub86, voorheen werkte DigiD prima op m'n Pixel 4a met GrapheneOS, tot dat op een gegeven moment na een update niet meer het geval was.
Ik heb een apart user profile aangemaakt waarin ik play services handmatig geïnstalleerd had, die compatibility layer van GrapheneOs was toen net uit. DigiD via Aurora geïnstalleerd. Dat werkte niet op de een of andere manier.

Nou heb ik het laatst opnieuw geprobeerd. Dit keer een work profile aangemaakt via Shelter, via Graphene's eigen "Apps" app-store de Play Store geïnstalleerd. Deze neemt dan gelijk de dependencies mee zoals Play Services. Daarna DigiD via Play Store geïnstalleerd, en nu werkt het scannen weer!

De vraag is een beetje waar het door komt, installeren via Play Store ipv Aurora, dat de compatibility layer verbeterd is, of installeren in work profile ipv user profile. Maar zo werktk het in ieder geval bij mij weer (DigiD app versie 6.3.3)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Om even instinctief op de topictitel te reageren die ik voorbij zag komen: dit gebeurt bij mij ook wel eens, maar dan blijkt dat m'n muispijl in de QR-code staat, omdat op de plek van de code eerst de inlogknop stond.

Haal ik de muis weg, dan scant hij hem meteen.

[Voor 10% gewijzigd door CodeCaster op 11-05-2022 08:35]

https://oneerlijkewoz.nl
I have these thoughts / so often I ought / to replace that slot / with what I once bought / 'cause somebody stole my car radio / and now I just sit in silence

• Lau1406
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-03 16:43
Ik kan mijn huidige ervaring even delen: ik heb recent opnieuw gekeken of digid en de bunq app het weer doen en die doen het nu. Ik gebruik zelf wel de play services op het hoofd profiel. Ik gok zelf dat het nu wel werkt door een update van grapheneos, gezien het eerst (lees begin dit jaar) niet werkte en nu wel. Of het ook zonder play services werkt weet ik niet

P.s.
Als iemand nog geen grapheneos gebruikt maar er wel over denk en sommige apps wilt weten of ze werken mag je mij een berichtje sturen en misschien dat ik die dan even test

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:17
Chiwn schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:31:
Een beetje oude topic maar wil graag nog reageren omdat ik hier ook lang tegenaan gelopen heb.
@Mich en @Jacub86, voorheen werkte DigiD prima op m'n Pixel 4a met GrapheneOS, tot dat op een gegeven moment na een update niet meer het geval was.
Ik heb een apart user profile aangemaakt waarin ik play services handmatig geïnstalleerd had, die compatibility layer van GrapheneOs was toen net uit. DigiD via Aurora geïnstalleerd. Dat werkte niet op de een of andere manier.

Nou heb ik het laatst opnieuw geprobeerd. Dit keer een work profile aangemaakt via Shelter, via Graphene's eigen "Apps" app-store de Play Store geïnstalleerd. Deze neemt dan gelijk de dependencies mee zoals Play Services. Daarna DigiD via Play Store geïnstalleerd, en nu werkt het scannen weer!

De vraag is een beetje waar het door komt, installeren via Play Store ipv Aurora, dat de compatibility layer verbeterd is, of installeren in work profile ipv user profile. Maar zo werktk het in ieder geval bij mij weer (DigiD app versie 6.3.3)
Bij mij werkt het ook al een tijdje. Ik heb alleen die sandboxed play services draaien zonder user profiles of shelter. Ik installeer wel alles via aurora en het werkt ook prima. Bedankt iig voor de terugkoppeling!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FrozenRealm
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-12-2022
Sinds de nieuwste update heb ik ook problemen om de QR code te scannen (oude Huawei P9 lite)

Vóór de laatste update had ik geen enkel probleem en scande hij de QR code razendsnel, nu is het nog niet één keer gelukt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ellen H
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 04-07-2022
Vandaag alle moeite gedaan om de QR code van de digid app te laten scannen. Echt alles geprobeerd, zoals check bij digid, app opnieuw gedownload en geactiveerd, instellingen gecheckt. etc. Maar ik denk inderdaad dat er iets is gewijzigd bij de laatste update en dat de Huawei P9 deze niet meer opent.
Ik hoop dat er meer reacties komen (en oplossing)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09:00
Misschien een tip.

Tijd terug had ik probleem met het scannen van de QR code van Whatsapp zodat ik deze via de PC kon gebruiken. Na een herinstallatie van Windows wilde dit niet meer en uiteindelijk bleek het veroorzaakt door de Windows video drivers. Na installeren van een vorige versie werkt het weer probleemloos. Voor de herinstallatie werkt dit altijd probleemloos.

Nu is dat natuurlijk een andere probleem en niet met DigiD maar wilde het toch meegeven. Probeer desnoods de QR codes eens te openen op bv een tablet of andere PC en scan de code dan eens met je telefoon.

Als het dan wel werkt dan heb je waarschijnlijk een soort gelijk probleem. Het is dus meer een tip om het probleem ook eens via een andere kant te benaderen,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TripleQ
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Probleem met de qr-scanner in de huidige android versie is een bekend probleem. Mijn vader is er uren mee bezig geweest, DigiD app opnieuw installeren/activeren etc.. alle "veelgestelde vragen" doorlezen..

Na een avond prutsen schakelt die mij in, en ik vind binnen 5 minuten allemaal klachten op Twitter en de Playstore reviews. Daar reageert DigiD telkens met dat het een bekend probleem is sinds de laatste versie en dat ze snel werken aan een fix... ondertussen werkt het al een week niet.

Zet dit dan met koeie letters in je login pagina! Ipv mensen uren laten knooien

Acties:
  • +1Henk 'm!

• intel_478
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02:42
Bedankt TripleQ. Ik dacht dat het aan mij lag. Ook een uur aan het prutsen geweest met camera permissies, updates, reboots etc.

Door in te loggen op m'n mobiel lukt het wel.
https://www.digid.nl/hulp...-met-digid-app-lukt-niet/
Bij een aantal gebruikers komt het voor dat het scannen van de QR-code met de DigiD app momenteel niet lukt. Dit probleem is bij ons bekend. We proberen het zo snel mogelijk op te lossen. U kunt wel inloggen op 1 apparaat. U logt dan in via de browser op uw smartphone of tablet waarop ook de DigiD app is geinstalleerd.

Volg de volgende stappen:

Ga naar de website waar u wilt inloggen via de browser van uw telefoon of tablet.
Kies voor inloggen met de DigiD app
Kies op dit apparaat
En voer uw pincode in
Bevestig dat uw wilt inloggen

• mirp
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 31-07-2022
Voor Digid moet ook google play services aanstaan, anders wil de camera de qr code niet 'pakken'.

• tweaker_100
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 04-03 19:26
Hi allemaal,

Is er iemand die nog steeds last heeft van deze bug?

Ik heb het op meerdere Android toestellen getest, en allemaal scannen ze de code vrijwel nooit. Heel af en toe, als de omstandighenden nét goed zijn, lukt het wel.

• millerman_sf
Nee, al een flink aantal updates terug scant ie inmiddels net zo snel als bijvoorbeeld een iDeal-code.

Als je er bij meerdere toestellen last van hebt, gebruik je daarbij hetzelfde scherm en dezelfde browser? Anders zou je ook nog kunnen checken of het daar aan ligt.

• Gerard Cappers
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-03 13:59
Het probleem speelt hier ook. Oudere Samsung met Android 7.11 wil opeens vanuit de DigiD app de gegenereerde QR niet meer scannen.. Was nooit een probleem maar nu is het echt onmogelijk.

Geprobeerd te scannen vanaf diverse schermen (PC, tablet, laptop), met verschillende uitvergrotingen en helderheden. Uiteindelijk is het gelukt om de SMS controle optie aan te zetten met super fel zonlicht op het scherm van een tablet met een vergrote QR. Maar die SMS optie werkt dan weer niet op "mijn overheid"....

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
tweaker_100 schreef op zaterdag 7 januari 2023 @ 16:20:
Hi allemaal,

Is er iemand die nog steeds last heeft van deze bug?

Ik heb het op meerdere Android toestellen getest, en allemaal scannen ze de code vrijwel nooit. Heel af en toe, als de omstandighenden nét goed zijn, lukt het wel.
Oudere topic, maar toch nog iets toevoegen:

Op mijn GSF-loze telefoon (LineageOS 20.0 met microG) werken alle apps met een QR scan functionaliteit, behalve Digid. Als ik met een losse QR app zo'n Digid QR scan, werkt het wel, maar binnen de Digid app niet/nooit. Camera beeld verschijnt wel binnen de Digid app, maar de QR code wordt daar niet in herkend, ook niet na inzoomen (en nee, geen muispointer erop).

PS Ik vond nog wel een browserdingetje, maar dat is niet de uiteindelijke oorzaak van het probleem: Firefox (110.0, Ubuntu), lijkt de QR afbeelding te ditheren, waardoor deze op mijn telefoon zelfs niet met de losse QR app te scannen is. In Chromium wordt hij niet gedithered, en is hij WEL te scannen met losse QR app (maar nog steeds niet met de Digid app).

Firefox:

Chromium:

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Hmm, dat is wel interessant. Ik loop er met Firefox en een iPhone 14 namelijk ook tegenaan, terwijl andere QR's zoals elders genoemd wel probleemloos gaan. Nav. bovenstaande even getest, en waar het inloggen met Firefox ronduit onmogelijk is, is het in Safari "te doen".

Het probleem is dan vooral nog dat de autofocus uitgeschakeld lijkt, waardoor je de telefoon er redelijk ver af moet houden om de QR scherp in beeld te krijgen (en bewegen om te vinden waar het scherptepunt ligt). Dan zal zo'n QR-artifact niet helpen.

• Rrreutel
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-03 11:12
De Android app lijkt gebruik te maken van de vision library die onderdeel is van gms (o.a. Google Play Service). microG implementeert/emuleert dit wel, maar niet vlekkeloos.

Dus als je op dit moment geen Google Mobile Services (Gapps/Playstore) op je Android telefoon hebt, werkt de Digid Android app wss niet goed bij het herkennen van QR codes.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee