verloopstukje com->usb of com->lpt ?

Pagina: 1
Acties:

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 21:19

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Sinds een aantal dagen heb ik een tv-kaart (Pinnacle Studio PCTV) en die bevalt me prima. Het enige probleem is dat ik geen ruimte heb om de afstandsbediening op aan te sluiten.
Dat ding moet op een com-poort, maar daar heb ik er maar één van, en daar zit m'n kabelmodem aan (yep, casema :r ).

Nu vroeg ik mij dus af of het mogelijk was om een van die twee devices aan een andere poort te hangen middels één of ander verloopstukje. Ik heb nog een vrije printerpoort en 2 vrije usb-poorten.

• hessel|IA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-11-2024
Gewoon een kaartje met extra com-poorten in je pc plaatsen.

Grutte Pier fansels

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 13:20 schreef hessel het volgende:
Gewoon een kaartje met extra com-poorten in je pc plaatsen.
Zelf ook al aan zitten denken, maar dat zal waarschijnlijk wat duurder zijn dan een verloopstuk -als het bestaat- en meer werk zijn om in te bouwen (kast weer vrij maken, alle kabels eruit, open doen, dingetje erin douwen, dicht doen, kast weer terug, kabels weer aansluiten etc). Op zich niet heel problematisch en in een kwartiertje wel gefixed, maar gemak dient de mens dus vandaar dat ik benieuwd ben of het ook anders (en makkelijker >:) ) kan...

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
meestal zit op je mobo nog wel een com aansluiting. gewoon ffe poortje uit oude pc slopen en eropaan sluiten.

kabel modem op een compoort? gaat dat niet suuuper langzaam?

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Op woensdag 15 augustus 2001 13:25 schreef weareborg het volgende:
meestal zit op je mobo nog wel een com aansluiting. gewoon ffe poortje uit oude pc slopen en eropaan sluiten.
Ik vrees van niet. 't is een Gateway en die gasten bouwen zowel de mobo's als de kasten waar het in komt, dus dan lijkt het me erg raar dat ze een compoort-aansluiting maken die je vervolgens niet kunt gebruiken...
kabel modem op een compoort? gaat dat niet suuuper langzaam?
Yep. Als ik mazzel heb, trek ik ISDN-snelheid :r Voor een abo met ethernetkaart kom ik niet in aanmerking, omdat bestaande klanten moeten wachten tot de wachtlijst met nieuwe klanten is opgelost.
Gelukkig bieden ze sinds een maand of 2 ADSL aan hier, dus dat ga ik maar eens even fixen binnenkort :9~
Pagina: 1