Berichten verdwenen Whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraiche
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 08-03-2021
Hoi,

Ivm een conflict wil ik een fragment terugzoeken uit een Whatsapp gesprek van een maand geleden. Nu zag ik dat enkel mijn berichten nog in de app staan, maar de berichten waarop ik reageerde niet meer. Er staat ook geen melding dat er een bericht verwijderd zou zijn.

In de webversie zag ik de berichten van de ander in eerste instantie wel, maar even later niet meer.

In de geëxporteerde chatgeschiedenis staan ook enkel mijn berichten. Het vreemde is dat ik 6 berichten van aardig wat tekens binnen 15 seconden verstuurd zou hebben. Dit kan niet kloppen!

Het voelt of er met dat gesprek gerommeld is, maar ik heb te weinig kennis om er dieper in te duiken. Het is voor mij erg belangrijk dat de berichten van de ander weer naar boven komen.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit kan doen (danwel kan aantonen dat ermee gerommeld is)?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polopolo150
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-06 19:30
Heb je een eventuele cloud backup die je kan terugzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraiche
nee helaas niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:46

jacobras

Developer

Fraiche schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:22:
In de webversie zag ik de berichten van de ander in eerste instantie wel, maar even later niet meer.
Eerste wat ik hierbij denk is dat de ander de berichten verwijderd heeft (met de "delete for everyone" optie). In dat geval lijkt het me lastig om de berichten te achterhalen, want ik zou verwachten dat WhatsApp ze meteen lokaal verwijderd als er een delete request binnenkomt.
Fraiche schreef op zondag 7 maart 2021 @ 23:22:
In de geëxporteerde chatgeschiedenis staan ook enkel mijn berichten. Het vreemde is dat ik 6 berichten van aardig wat tekens binnen 15 seconden verstuurd zou hebben. Dit kan niet kloppen!
Misschien had je even een wat mindere verbinding en werden de berichten opgespaard en achter elkaar verstuurd?

Zo als buitenstaander lijkt het me toch dat de andere persoon de berichten verwijderd heeft. Helemaal omdat het om een conflict gaat.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraiche
@jacobras Ja dat denk ik dus ook. Maar hoe kan het dan dat er geen melding staat dat er berichten verwijderd zijn?

En nee mijn berichten kunnen niet opgespaard en later verstuurd zijn, want het waren reacties op berichten van de ander. Dit ging om en om. Nu lijk ik dus in het luchtledige te reageren, wat natuurlijk heel raar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft je WhatsApp data mapje nog oude back-upbestanden? Die kun je uitlezen, waarin misschien de berichten wel nog staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mack80
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 30-06 08:17
Bij Whatsapp kan je berichten automatisch laten verdwijnen. Gesprek-info-vervaldatum.
Kans dat jouw ontvanger dit heeft aangevinkt. (Berichten verdwijnen na 7 dagen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Mack80 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:33:
Bij Whatsapp kan je berichten automatisch laten verdwijnen. Gesprek-info-vervaldatum.
Ik zou dan verwachten dat er een melding verschijnt bij de ontvanger. Zo niet, dan zal dat inderdaad het wel kunnen zijn.

Maar: geen software is bugvrij. Geen opslag is 100% veilig. Kleine kans maar geen kans 0 dat er wat fout is gegaan. Al is 'simpelweg' de vervaldatum waarschijnlijker.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraiche
Oon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 00:17:
Heeft je WhatsApp data mapje nog oude back-upbestanden? Die kun je uitlezen, waarin misschien de berichten wel nog staan.
Waar vind ik dat mapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraiche
Mack80 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:33:
Dit kan ik me bijna niet voorstellen, aangezien diegene dan ook wel wat andere berichten had laten verdwijnen. En dan zou hij dat met voorbedachte rade gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die is er niet op iOS

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraiche