Asus V7100 Combo Deluxe probleem

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 21-08 14:52
eerst even de specs:

- Pentium II-350 slot1 cpu
- Chaintech 6BTM 440BX mobo
- 200W Midi-tower
- Asus V7100 Deluxe Combo AGP 32 MB videokaart
- Windows 98SE

Deze combinatie krijg ik niet werkend. Het probleem is dat ik met geen mogelijkheid het Windows bureaublad te zien krijg.

De computer start goed op, mem test, windows laden (met het Windows bootscherm met de wolkjes) en dan hoor je opeens het geluidje van Windows opstarten, maar ik krijg geen Windows te zien!
Hij blijft hangen op het Windows bootscherm, en dat terwijl het lijkt alsof je Windows wel gewoon kunt gebruiken. Is dit een beetje duidelijk?

Ik heb verschillende drivers geprobeerd,
- Detonator drivers
- Technogarb detonator drivers
- originele Asus drivers
allemaal met hetzelfde resultaat.

Please help...

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
verlaag je refresh rate of resolutie
of de-installeer je display driver in safe-mode

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
vrijwel zeker zit je probleem in je mainboard die niet voldoende stroom aan je agp poort kan leveren helaas is er niets aan te doen dan een van bijde te vervangen.

ook veel asus 3800 ultra kaarten hadden dit probleem door meer stroom te trekken dan het agp slot kon leveren en dus krijg je het nooit werkend.

• Canard
verlaag je refresh rate of resolutie
of de-installeer je display driver in safe-mode
Uhhh.. hoe kan ik de refresh-rate aanpassen als ik geen beeld heb?

De-installeren gaat wel in veilige modus, maar dan werkt de videokaart nog niet...
vrijwel zeker zit je probleem in je mainboard die niet voldoende stroom aan je agp poort kan leveren
Ik heb ook het vermoeden dat het hier iets mee te maken heeft.

Verwijderd

10.80 detonators van Brandon Mol... die gaan werken. Heb PRECIES dezelfde setup, en hetzelfde probleem gehad.

• Canard
Op woensdag 15 augustus 2001 13:56 schreef Courage het volgende:
10.80 detonators van Brandon Mol... die gaan werken. Heb PRECIES dezelfde setup, en hetzelfde probleem gehad.
Op zijn website (http://technogarb.multimania.com/) staan ze niet. Wel 10.70 drivers, zijn die ook goed? Of weet jij nog een plek waar de 10.80 staan?

Verwijderd

Ehm ja heb ze thuis wel, maar ik zou ff 10.70 proberen. Als het niet werkt laat het hier weten, dan gooi ik ze vanavond nog wel ff onlijn.

• Canard
De 10.70 drivers hebben niet gewerkt :'(

We hebben ook nog een andere voeding geprobeerd, maar toen begon de LiveDrive van de Sound Blaster Live Platinum te roken en te stinken >:) Hij werkt overigens nog wel...

• Canard
De oplossing na navraag bij Chaintech:

Bepaalde contactpinnen van de videokaart voor AGP-slot moesten afgeplakt worden om te zorgen dat de kaart op 2x AGP ipv 4x AGP draait... mobo kon dat dus niet goed hebben...

• Canard
Even nagevraagd bij die kennis:
het uiterste rechtse pinnetje van de videokaart moet je volledig afplakken 2 zijkanten + onderkant.

Rechts is hier de kant waar de connector voor de monitor NIET zit.
Pagina: 1