Toon posts:

Email aliassen in windows mail app aanmaken?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmrama
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22:53
Mijn vraag
Weet iemand hoe je een email alias aan maakt in windows 10 mail app.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mail app in windows 10

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Hoofdaccount aangemaakt.
Alias account als tweede account aangemaakt
De mails komen dubbel binnen

Veel gegoogled, maar kan er niks over vinden, anders dan dat sommige zeggen dat het niet gaat, maar dit zijn oudere berichten.

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Over het algemeen is een alias een tweede naam die aan je aan je account hangt. Als je dat op de mailserver doet, dan komen de mails voor email@provider en alias@provider in dezelfde map aan.
Doe je dat binnen je mailprogramma dan is het vaak (zoals je nu beschrijft) een tweede instantie van dezelfde mailbox.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fmrama
Het begrip alias is me bekend, maar... :)
Het inrichten van de alias gaat in thunderbird en vroeger in outlookexpress eenvoudig.
In de windows mail app, ben ik dat niet tegen gekomen, vandaar mijn vraag.
Het probleem bij windows mail app is dat de mail aan de alias ook binnenkomt bij het hoofdaccount.

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Windows Mail is (mijns inziens) een draak van een programma. Is er een reden dat je niet kunt of wilt uitwijken naar (bijvoorbeeld) Thunderbird?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

• fmrama
Ik gebruik al jaren thunderbird. Dat is geen punt. Ik was een beetje aan het opschonen op het startscherm. En dacht eens even te kijken hoe de mail app eruit zag. Heb een voor de test een account met een alias ingevoerd. Tja, en dan kom je op logische zaken die dus niet in de mail app kunnen. Een beetje een aanfluiting dus.
Ik blijf daarom maar lekker bij thunderbird.

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
fmrama schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:51:
In de windows mail app, ben ik dat niet tegen gekomen, vandaar mijn vraag.
Het probleem bij windows mail app is dat de mail aan de alias ook binnenkomt bij het hoofdaccount.
Bij gandi.net heb ik een domein met 2 mailboxen die elk 2 aliassen hebben. Gandi biedt o.a. Roundcube aan als webmail programma. Ik heb daarmee alles onder controle.

Ik heb 2 weken geleden een premium account voor O365 genomen (normaal doe ik alles met Google Docs en Evernote). Ik moet voor dit domein namelijk wat documenten uitwisselen en bewerken met zakelijke instanties. Het O365 is duidelijk, en werkt prima. Maar ik word behoorlijk kriebelig van de mail en de mail aliassen. De oplossing van Microsoft is het overzetten van het domein naar GoDaddy. Maar Gandi vind ik goed, en ik verwacht met GoDaddy minder kwaliteit te krijgen. Mijn hoop is gevestigd op: nieuws: Microsoft voegt ondersteuning voor aliassen toe aan Outlook voor desk...

Maar na dit lange verhaal, moet niet juist de mail van het alias bij het hoofdaccount binnenkomen? Ik gebruik aliassen als info@domein, maar ook voor de verschillende spellingen (lees: fouten :) ) van een voornaam. Anders gezegd, doet Microsoft hier juist niet wat het moet doen?

• fmrama
In thunderbird heb ik één hoofdaccount met 3 aliassen. Het hoofdaccount wordt zelden gebruikt, alleen voor premium contacten (oa. bank, belastingdienst) 1 van de 3 aliassen staat in de account lijst links. Alle mail van het hoofdaccount en de aliassen komt op die ene zichtbare alias binnen. En als je een mail wilt verzenden, kun je wel kiezen uit de 4 accounts als verzender. En dat was bij outlook express ook mogelijk. Dat verwacht je tegenwoordig toch ook van een mail programma, toch? ;). Bij de windows mail app lukt (mij) dat niet.

[Voor 13% gewijzigd door fmrama op 08-03-2021 10:04]

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
Tja, met open source software Roundcube was het een "fluitje van een cent". Met Outlook heb ik behoorlijk zitten mopperen.

Maar laten we maar eens zien wat Microsoft gaat aanpassen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee