Toon posts:

KAKU AC-2300-HC aansluitschema voor hotelschakeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Menn_o
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 10:20
Goedenavond,

In mijn hal heb ik een bestaande hotelschakeling voor de lamp op de overloop (andere schakelaar zit bovenaan de trap). Met de herinrichting van de hal komt er een spiegel voor 1 van de bestaande schakelaars. Nu wil ik deze schakelaar vervangen voor een draadloze schakelaar. Nu is het me na het lezen van de handleiding nog niet duidelijk hoe ik de KAKU AC-2300-HC moet aansluiten om de functie van een van de schakelaars in een bestaande hotelschakeling te vervangen. Kan iemand me helpen?

Mvg

Menno

• basnis
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-05 14:41
Zoals ik de handleiding begrijp sluit je de KAKU AC-2300-HC aan op de nul en de fase, de lamp op de nul en de "L↓".
De schakelaar die blijft bestaan is aangesloten op de fase en er gaat een schakeldraad naar "S". De schakelaar die komt te vervallen heeft nu geen functie meer, en het is geen hotelschakeling meer, maar een lamp met 1 schakelaar en een KAKU aansturing.

Als je de schakelaar achter de spiegel wil behouden (voor de toekomst, je kinderen of het moment dat de spiegel je niet meer aan staat) dan komt op de ene schakelaar de fase binnen, gaan er twee schakeldraden tussen de schakelaars en gaat er een schakeldraad van de tweede schakelaar naar de KAKU AC-2300-HC. Op de KAKU AC-2300-HC komen dan binnen: "N" van het stroomnet, "N" die van de lamp komt, " "L↓". die van de lamp komt, schakeldraad op "S" die van de tweede schakelaar komt en de "L" van het stroomnet.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee