Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandro123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 10-05-2021
Mijn tp-link av600 heeft problemen met het verbinden met mijn PC. Ik gebruik hem nu al voor zon 3 jaar en geen enkel probleem gehad. Als ik hem aansluit gaat mijn verbinding op de PC steeds aan en uit, om de paar seconden. de av600 geeft op het moment dat ik verbinding heb 4 lampjes aan en als het even uitgaat 2 lampjes.

Ik heb van alles geprobeerd. Ik heb het in en uit het stopcontact gezet en het een paar keer gereset; handmatig en via de tp-link software. De verbinding werkt prima met een internetkabel.

Heeft iemand enig idee wat ik moet doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijske
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:14
klinkt als einde verhaal als wifi zichzelf aan & uitzet tbh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

"AV600" is geen typenr maar een vage snelheidsaanduiding. Gaat het hier om de (gekoppelde) TL-PA6010?

Want die heeft maar drie lampjes, niet vier :o

Enfin:
1) zoek exact op welk apparaat je hebt. Dat maakt het makkelijker om gericht advies te geven.
2) elk van die lampjes heeft een naam of symbool ernaast. Exact welke twee branden wel en welke twee niet?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Oplossing voor problemen met powerline is bijna altijd trek een kabel. Powerline kan ineens niet meer werken door een nieuw apparaat in huis (of bij de buren).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandro123
dion_b schreef op zondag 7 maart 2021 @ 22:10:
"AV600" is geen typenr maar een vage snelheidsaanduiding. Gaat het hier om de (gekoppelde) TL-PA6010?

Want die heeft maar drie lampjes, niet vier :o

Enfin:
1) zoek exact op welk apparaat je hebt. Dat maakt het makkelijker om gericht advies te geven.
2) elk van die lampjes heeft een naam of symbool ernaast. Exact welke twee branden wel en welke twee niet?
Het modelnummer van mijn av600 is WPA4220
De symbolen bij de 2 lampjes die aangaan zijn een power-on knop symbool en een soort van huisje. Als de verbinding het even doet dan staan alle 4 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leandro123 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Het modelnummer van mijn av600 is WPA4220
De symbolen bij de 2 lampjes die aangaan zijn een power-on knop symbool en een soort van huisje. Als de verbinding het even doet dan staan alle 4 aan.
Dat is opvallend. Huisje is het verbinding met de andere powerline-adapter. Als die constant brandt werkt dat in ieder geval wel.

Normaliter staan de laatste twee LEDs los van elkaar. De derde is Ethernet, die hoort te branden als je iets bedraad op het apparaat aangesloten hebt. De vierde is WiFi, die hoort te branden als de WiFi-radio actief is.

Als je zegt "De verbinding werkt prima met een internetkabel." - zeg je dandat de verbinding over de powerline prima werkt als je je PC bedraad op de WPA4220 aansluit in plaats van draadloos? Of dat de verbinding prima werkt als je buiten powerline om rechtstreeks bedraad met je router verbindt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leandro123
dion_b schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:50:
[...]

Dat is opvallend. Huisje is het verbinding met de andere powerline-adapter. Als die constant brandt werkt dat in ieder geval wel.

Normaliter staan de laatste twee LEDs los van elkaar. De derde is Ethernet, die hoort te branden als je iets bedraad op het apparaat aangesloten hebt. De vierde is WiFi, die hoort te branden als de WiFi-radio actief is.

Als je zegt "De verbinding werkt prima met een internetkabel." - zeg je dandat de verbinding over de powerline prima werkt als je je PC bedraad op de WPA4220 aansluit in plaats van draadloos? Of dat de verbinding prima werkt als je buiten powerline om rechtstreeks bedraad met je router verbindt?
Ik bedoel dat de verbinding het goed werkt als ik hem rechtstreeks bedraad met mijn router. Als ik hem aansluit aan de powerline adapter dan gaat de verbinding aan en uit.

Zou het misschien kunnen liggen aan een kapotte netwerkkaart? Ik heb hier niet zoveel verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Leandro123 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 21:43:
[...]

Ik bedoel dat de verbinding het goed werkt als ik hem rechtstreeks bedraad met mijn router. Als ik hem aansluit aan de powerline adapter dan gaat de verbinding aan en uit.

Zou het misschien kunnen liggen aan een kapotte netwerkkaart? Ik heb hier niet zoveel verstand van.
Nee, als je netwerkkaart kapot was zou het bedraad op de router ook niet werken.

Ben even gaan googlen en het lijkt erop dat de adapter continu aan het rebooten is. Mogelijke oorzaak is een defecte condensator erin. Zelf zou ik naar de soldeerbout grijpen op zo'n moment, maar als je niet zoveel verstand ervan hebt is het minder handig om in dingen waar netspanning op staat te rommelen. Kans is groot dat het apparaat defect is.

Lees hier:
https://community.tp-link.com/en/home/forum/topic/229460

Wat je nog kunt proberen is een factory reset, met paperclip in het kleine gaatje voor een seconde of tien.

[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 08-03-2021 22:33 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1