Toon posts:

Shelly 2.5 achter een opbouw jaloezie-, zonweringschakelaar?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:02
Hallo,

ik wil een Shelly 2.5 achter een opbouw jalouzie-, zonweringschakelaar plaatsen.

Maar daarvoor is te weinig ruimte achter de standaard Somfy schakelaar.

Heb jij dit ook gehad?
Hoe heb jij dit opgelost?

Gr. Hemertje

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:29
Als je de ruimte hebt om 2 extra schakeldraden te trekken dan kan je de Shelly in de behuizing van de jalouzie of zonwering plaatsen en daar met al je draden naartoe. Maak dan wel even een schema voor jezelf om te bepalen welke draden waarheen moeten, wordt een beetje onoverzichtelijk.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 21:02
Hoi Knielen,

ja daar heb ik ook aan gedacht, de leverancier geeft aan dat er voor de Shelly geen ruimte is achter de kap, dus die valt helaas ook af...

Ik heb nu voor mezelf twee opties:

1) Opbouwrand t.b.v. standaard schakelmateriaal, deze is 40mm hoog net als de Somfy, maar misschien heb ik extra ruimte wanneer ik een druk/puls jaloezieschakelaar gebruik ipv een draaiknop?

2) Inbouwdoos U50 boren met puls/druk jaloezieschakelaar met daarachter de Shelly

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JamoMostert
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 28-05 11:11
Hoe heb je het opgelost? Ik zit met dezelfde vraag en vond alleen op Amazon een soort van opbouwdoos waar de Shelly, met alle lasdoppen ed, in kan (New Lon0167 2pcs 86mm x 86mm x 40mm Square Design PVC Switch Cover Back Cover (2 Stück 86mm x 86mm x 40mm Platz Design PVC Schalter Pattress Back Box) https://www.amazon.nl/dp/...YJF8?_encoding=UTF8&psc=1)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 19:51

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

• Mr.Wop
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:46
Ik had het opgelost door een dubbele opbouwdoos te gebruiken( 1 voor de schakelaar, en 1 voor de shelly + blindplaat)

Heb de shelly 2.5 inmiddels weer verwijderd want die was meer zijn IP kwijt en aan het herstarten dan dat je hem kon gebruiken... :( Maar dat is een ander vehaal. 8)7

• JamoMostert
Heb bij Bauhaus een opbouwdoos van Peha gekocht, inclusief blindplaat en raamwerk voor nog geen €10. Is ook 6 mm compacter dan die van Jung. Ziet er goed uit.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 23:12
@JamoMostert

Jij hebt een 1-voudige opbouwdoos met blindplaat en dus geen "lokale" bedieding?

@lvmeijer
Is het nog gelukt met de spullen die je hierboven gelinkt hebt, paste het?

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-06 19:51

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

RudolfR schreef op dinsdag 28 december 2021 @ 19:47:
@JamoMostert

Jij hebt een 1-voudige opbouwdoos met blindplaat en dus geen "lokale" bedieding?

@lvmeijer
Is het nog gelukt met de spullen die je hierboven gelinkt hebt, paste het?
Nee, ik kwam 1mm ermee te kort.

• JamoMostert
Ik heb beiden. De Shelly, die bediend wordt vanuit de Woning app en de altijd werkende schakelknop, voor huisgenoten die liever nog de conventionele manier van bedienen gebruiken.

• Opxah
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 03-06 18:29
JamoMostert schreef op donderdag 10 juni 2021 @ 14:02:
Heb bij Bauhaus een opbouwdoos van Peha gekocht, inclusief blindplaat en raamwerk voor nog geen €10. Is ook 6 mm compacter dan die van Jung. Ziet er goed uit.
@JamoMostert Zou je misschien een foto willen delen van je eindresultaat?

Ik ga zelf nog zonwering aanschaffen en wil het graag zowel lokaal als op afstand kunnen bedienen. Een Shelly 2.5 lijkt me daarbij een goede oplossing.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pinominie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-04 10:14
Ik zit met precies dezelfde issue, wil graag ook de conventionele knop blijven gebruiken (voor huisgenoten, wanneer de WIFI uitvalt e.d.) maar daar past de Shelly 2.5 niet achter. Heb nu 1 kastje leeggehaald en er zit dus alleen een Shelly in. Met lijm weer dichtgemaakt maar dan zie je dus een knop die je helemaal niet kunt bedienen. Ben dan ook benieuwd naar oplossingen van anderen!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• haam
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-05 13:35
Ik heb deze oplossing:

Na wat speurwerk heb ik uiteindelijk een combinatie gevonden die past

https://www.girastore.nl/...ekraam-1-voudig-stan.html

in combinatie met

https://www.girastore.nl/015900-jaloezieschakelaar.html

Daar past de Shelly makkelijk achter de schakelaar, inclusief de WAGO lasklemmen.

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-06 12:05
Ik heb voor 2 screens een kabel via een lege inbouwdoos in de "thermische ontkoppeling" (plafond wordt de laatste 30cm een tik hoger, zodat de bovenrand van het raam onzichtbaar is) gelegd, vanaf de schakelaar in de muur. Ramenboer kon mooi zijn kabel normaal aansluiten en gebruiken; nadat die klaar was de shelly in die lege inbouwdoos tussengevoegd en klaar.
Op plek waar ik shelly dimmers heb gezet heb ik extra diepe inbouwdozen geplaatst, dan lukt het ook netjes.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee