Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Raymon89
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 16-06 10:14
Ik zoek een?
Dolby Atmos plafondspeakers.

Wat is je budget?
Ik zat te denken aan €300, mag ook wat meer zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn Dolby Atmos (en DTS-X) ervaring te verbeteren; ik heb nu nog Atmos module speakers die op mijn twee front torentjes staan en het geluid via het plafond weerkaatsen, maar ik wil dus dedicated Atmos speakers die ik aan het plafond kan bevestigen en die het geluid naar onder richten. Ik heb geen mogelijkheid tot inbouw.

Wat heb je zelf al gevonden?
Nog niet veel, enkel de Dali Alteco C-1, al lijkt het erop dat die enkel hoog aan de muur te bevestigen is en niet aan het plafond zelf. Dit is in mijn ruimte waarschijnlijk niet mogelijk vanwege raam en deur.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Je kan elke speaker aan je plafond bevestigen, of je er plek voor hebt is een ander verhaal :+

De genoemde speakers zijn wel erg schuin dus zal vast kunnen maar geen idee wat de afmetingen en indeling van je kamer is

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• gekkemarc
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 23-06 21:48
Het gaat wel iets over je budget heen maar heb je al een gekeken naar focal dome speakers? Deze hebben een goede montage waardoor ze geschikt zijn om aan het plafond te hangen.

• Raymon89
LuisjeNL schreef op zondag 7 maart 2021 @ 20:45:
Je kan elke speaker aan je plafond bevestigen, of je er plek voor hebt is een ander verhaal :+

De genoemde speakers zijn wel erg schuin dus zal vast kunnen maar geen idee wat de afmetingen en indeling van je kamer is
Ik ben inderdaad aan het kijken of ik op de een of andere manier boekenplank speakers aan mijn plafond kan hangen. Plaats heb ik wel, alleen de bevestiging is nog een dingetje. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik ze graag :)

En die focal dome speakers zouden inderdaad een uitkomst zijn, maar liggen toch net iets te ver boven mijn budget helaas.

• LuisjeNL
  • Registratie: augustus 2006
  • Nu online
Raymon89 schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:12:
[...]

Ik ben inderdaad aan het kijken of ik op de een of andere manier boekenplank speakers aan mijn plafond kan hangen. Plaats heb ik wel, alleen de bevestiging is nog een dingetje. Mocht iemand tips hebben dan hoor ik ze graag :)

En die focal dome speakers zouden inderdaad een uitkomst zijn, maar liggen toch net iets te ver boven mijn budget helaas.
Zet wat foto's hier weg met afmetingen, dan kunnen we vast helpen met wat opties.

Ik heb zelf boekenplank speakers aan houten balkjes hangen met sfeerverlichting erop. Maar dat is wel een aparte bioscoopruimte :)

Lichtpuntje... (xbone: LuisjeNL)

• remanus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:00
Zelf MDF kasje maken. Schilderen met muurverf en dan plafond inbouw speakers in stoppen. Vallen het minste op(tja alles op je plafond valt op.) En zeker voor een leuke prijs te kopen, ik zelf heb er 4 x Qi65S in gezet. En was in totaal iets van 320 euro kwijt. Een voordeel is de richtbare tweeter in deze speakers.

Ik heb ze gewoon met een draadbout met sluitring door het kastje in een plug geschroefd.

Die Dali c-1 kosten ongeveer 300 voor een setje, zoek je maar 2 speakers?

[Voor 29% gewijzigd door remanus op 10-03-2021 14:00]

• mcsluis
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 10:44
Welke set speakers heb je nu al staan? Lijkt me het mooiste om hetzelfde merk te gebruiken.

• Raymon89
Goed idee, ik zal eens gaan meten en wat foto's gaan maken.

Ik weet niet of ik handig genoeg ben om zo'n MDF opstelling met inbouwspeakers te fabriceren :P

Ik zoek inderdaad maar 2 speakers, mijn receiver heeft 2 Height kanalen, geen 4. En die is nog redelijk nieuw en ga ik nog niet vernieuwen.

Ik heb nu de Jamo Studio 8 Series, kleur Walnut. Die Dali Alteco C-1 zouden daar qua uiterlijk wel goed op aansluiten.

• remanus
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 12:00
Kan je die atmos modules niet aan het plafond monteren. Goedkoper als dat wordt het niet.

• Raymon89
Nee, want A) ze hebben geen eigen aansluiting voor kabels, ze zitten met pinnen doorverbonden aan de torens waar ze op staan, en B ) ik heb begrepen dat dergelijke modules anders in elkaar zitten dan "gewone" speakers die naar voren vuren; ze zijn specifiek ontworpen om geluid via het plafond te weerkaatsen.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True