Toon posts:

Stock broker/trader PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Capt_Snow
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 10-03 15:13
Hy, bedankt voor de tijd nemen om dit forum-topic te lezen!

Een vriend van mij wilt een nieuwe computer kopen, deze mag pre-build zijn (voorkeur) maar de computer mag ook zelf in elkaar gezet worden.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal gebruikt gaan worden voor het maken en kijken naar grafieken van een bepaalde koers. Daarnaast ook het standaard 'Office' gebruik, zoals Word/Excel, mailen en het browsen van het internet.

Wat mag het systeem gaan kosten?
De computer mag maximaal 700€ kosten, inclusief verzendkosten of assemblage kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, die zijn er niet, het gaat wel echt alleen om de computer. Dus muis + toetsenboard of schermen zijn niet inbegrepen in de build of het advies wat gevraagd wordt.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Er zal een video kaart nodig zijn die minimaal 3 video output porten heeft, dit omdat de computer aangesloten zal worden op 3 schermen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Mijn voorkeur gaat naar HP, dit omdat ik dagelijks gebruik maak van zakelijke HP systemen. Daarnaast vraag ik hier wel om advies, dus sta ik zeker open voor andere merken/smaken ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ja, zoals eerder genoemd zal de computer aangesloten moeten worden op 3 monitoren.

Ga je overklokken?
Nee.

Wat verwacht je van ons?
Het hoeft zeker niet de beste bang for the buck zijn (dit omdat vaak bij pre-builds dat ook niet helemaal het geval is) maar een computer die degelijk snel is en verschillende programma's tegelijkertijd open kan hebben. De computer hoeft vooralsnog ook niet super veel opslag te hebben en zal een SSD van 128GB of 265GB genoeg zijn. De reden omdat ik hier kom is omdat ikzelf moeite heb met het vinden van een degelijke office computer die ook nog eens de mogelijkheid bied om 3 monitors aan gesloten kan hebben, de meeste computer hebben maar 2 video outputs.

Vragen?
Ik sta open voor vragen die jullie willen stellen. Zal mij best dan ook doen om zo goed mogelijk antwoord te geven.

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• martyw
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Bij HP & Dell gaat het niet lukken voor dat bedrag.....

Het enige HP model wat enigzins in de buurt van je eisen en budget komt heeft te weinig video uitgangen (HP Desktop M01-F1030nd), bij Dell heb je hetzelfde issue met scherm aansluitingen, daarnaast ook nog te weinig RAM (Dell XPS 8940)

Bij zelf bouwen heb je nu last van de wereldmarkt, er is een tekort aan videokaarten - waardoor ze slecht/niet leverbaar zijn. Iets met specificaties als onderstaande is wat je zoekt - maar op de site van de leverancier staat dat de kaart er voorlopig nog niet is.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400 (SRH78 / SRH3C) Boxed€ 155,-€ 155,-
1MoederbordenASRock B460M Pro4€ 89,-€ 89,-
1VideokaartenGainward GeForce GTX 1650 D6 Ghost (1808)€ 178,86€ 178,86
1BehuizingenFractal Design Focus G Mini€ 49,99€ 49,99
1Geheugen internHyperX Predator HX426C13PB3K2/32€ 159,-€ 159,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 450W V2€ 54,65€ 54,65
1Solid state drivesKingston A400 2,5" 240GB€ 30,73€ 30,73
Totaal€ 717,23

Probeer een tweedehands videokaart te scoren in V&A, bijvoorbeeld MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 3G OCV1. Wat voor aansluitingen hebben de monitoren? HDMI, DP, DVI?

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee