Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-04 22:10
Beste tweakers,

Ik ben vorige maand verhuisd en we zijn nu bezig met de laatste dingen. Eén van die dingen is een lamp voor boven de eettafel. Nu was het idee van de aannemer om een aantal fittingen in een grote plafondplaat/kap te zetten en daar dit soort lampen in te doen. Deze wil ik echter wel dimbaar. Dat kan uiteraard met een dimmer maar ik heb het liever bestuurbaar net als mijn smart lampen. Deze zijn van LSC (action) wat werkt via het tuya systeem. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste aan kan pakken. Ik zie op amazon/banggood en aliexpress een wildgroei maar ik heb geen idee of dit wat is of dat dit uberhaupt de beste en makkelijkste oplossing is. Graag zou ik advies willen ontvangen waar ik op moet letten.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorgenv
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-04 14:10
Je kan niet slimme lampen met een dimmer combineren.
Ofwel neem je domme lampen met een slimme dimmer (dat zou ik doen, bv shelly dimmer)
ofwel neem je slimme lampen die je dan aanstuurt met een drukknop (bv shelly i3 achter een normale drukknop)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Ok en die inbouwdimmer die ik had geselecteerd zijn dan niet geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vloris
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:16
jorgenv schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:23:
Je kan niet slimme lampen met een dimmer combineren.
Ofwel neem je domme lampen met een slimme dimmer (dat zou ik doen, bv shelly dimmer)
ofwel neem je slimme lampen die je dan aanstuurt met een drukknop (bv shelly i3 achter een normale drukknop)
Dat is toch precies wat TS uitlegt dat hij wil doen?

TS: Ja, volgens mij ben je wel op het juiste pad aan het zoeken, maar ik heb zelf met tuya spul geen ervaring...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Ok bedankt. Maar weet je wellicht wel waar ik dan op moet letten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Lennert_S schreef op zondag 7 maart 2021 @ 21:23:
Ok bedankt. Maar weet je wellicht wel waar ik dan op moet letten?
De inbouwdimmer werkt, als je daar ook nog een pulsdrukker aan koppelt, of je beperkt tot een app.
Anders moet je de inbouwdimmer vergeten, een 0-draad aanleggen, en bijv dit toepassen.

https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

Werkt als een trein!

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
Dank je wel. En als ik voor de eerste optie zou gaan en dan alleen met de app, zit er dan nog verschil in de door mij geselecteerde modellen?
Pagina: 1