Toon posts:

tp link modules, fiber naar utp

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westlym
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-05 20:39
Mijn vraag
...
Ik ben een klant van tweak, en ik wil mijn eigen firewall gebruiken. Heb ik de juiste modules gehaald? Graag foto's raadplegen aub.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...
Ik heb op een bestaande pc pfsense geïnstalleerd. Ik gebruik die achter een Fritz box, maar ik wil nu volledig overstappen op de pfsense machine.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...
Volgens mij moet ik een andere module halen, maar dat weet ik niet zeker. Maar ik zie dat ik het kapje van de fiber kan verwijderen (denk ik), maar ik weet niet of dit raadzaam is of het geval is.

Waarom heb ik deze producten gekozen:
Ik heb op de forum van tweak gekeken en ik vond deze informatie: https://forum.tweak.nl/t/...gitaal-tv-met-pfsense/719

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
De Fritzbox heeft een SC connector, je SFP een LC connector. Je zal dus een SC-LC (PC) patchkabel en een SC-SC koppelblokje moeten scoren om dit aan te sluiten aan de kabel die je nu hebt. Ik weet niet zeker wat de connector aan de binnenkant van de NTU is, mogelijk APC, dus je kan ook een SC/APC naar LC/PC patchkabel bestellen. Die zullen waarschijnlijk wel hogere levertijd hebben.

Je laat nergens de optic zelf zien dus het is onmogelijk om te zien of 'ie de goede frequentie heeft. Het is wel een BiDi want hij heeft maar één fiberaansluiting in plaats van een voor Tx en een voor Rx.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• westlym
LanTao schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:52:
De Fritzbox heeft een SC connector, je SFP een LC connector. Je zal dus een SC-LC (PC) patchkabel en een SC-SC koppelblokje moeten scoren om dit aan te sluiten aan de kabel die je nu hebt. Ik weet niet zeker wat de connector aan de binnenkant van de NTU is, mogelijk APC, dus je kan ook een SC/APC naar LC/PC patchkabel bestellen. Die zullen waarschijnlijk wel hogere levertijd hebben.

Je laat nergens de optic zelf zien dus het is onmogelijk om te zien of 'ie de goede frequentie heeft. Het is wel een BiDi want hij heeft maar één fiberaansluiting in plaats van een voor Tx en een voor Rx.
Bedankt voor jouw antwoord.
Zou deze voldaan:

Ik heb deze op de site van Routershop gevonden: https://www.routershop.nl...km-100-1000mbps/pid=50943

Ik hoor het graag.

• LanTao
  • Niet online
Ja, dat kan waarschijnlijk ook, maar is duurder dan een patchkabel + koppelblokje. De specs komen verder overeen met de karige informatie die Tweak zelf beschikbaar stelt.

Na wat verder Googlen is het mogelijk dat je kan volstaan met een SC/PC-LC/PC patchkabel (blauwe connectoren) en niet op zoek hoeft naar APC (groene connector) voor de NTU-kant. Je zult 'm even open moeten maken om dat te controleren.

• westlym
LanTao schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:15:
Ja, dat kan waarschijnlijk ook, maar is duurder dan een patchkabel + koppelblokje. De specs komen verder overeen met de karige informatie die Tweak zelf beschikbaar stelt.

Na wat verder Googlen is het mogelijk dat je kan volstaan met een SC/PC-LC/PC patchkabel (blauwe connectoren) en niet op zoek hoeft naar APC (groene connector) voor de NTU-kant. Je zult 'm even open moeten maken om dat te controleren.
Ik heb de nieuwe module gehaald, vlan 34 aangemaakt, oude wan interface uitgeschakeld en het werkt.

Ergens apart, want alle info die ik heb ingevuld heb ik van het internet gehaald. Maar het werkt. Maar nu komt de volgende vraag: werkt het goed?

Je stelde ook een vraag waar ik de juiste frequentie moet invullen. Volgens mij moet je met bij dit model geen frequentie instellen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:18

DJSmiley

Moderator Internet & Netwerken
Een SFP kent geen frequenties, maar golflengtes (licht)

Dat is niet in te stellen bij een SFP.
dure tunable dwdm optics uitgesloten

Edit @LanTao heeft een punt en 100% gelijk.. licht is natuurlijk ook een frequentie

Maar in de 'spreektaal' worden frequenties genoemd bij radiosignalen, en golflengtes bij optica

[Voor 43% gewijzigd door DJSmiley op 11-03-2021 11:32]

• LanTao
  • Niet online
DJSmiley schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:17:
Een SFP kent geen frequenties, maar golflengtes (licht)
Op zich is dat hetzelfde :-) 1310 nm is 228 THz.

Zonder gekheid, de receivers in optics zijn in het algemeen wideband. Het hangt er dus vanaf hoeveel het BiDi-filter doorlaat in het specifieke frequentiegebied, en blijkbaar zit dat goed want de link kwam up en packet loss werd niet genoemd.
westlym schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:00:
Maar nu komt de volgende vraag: werkt het goed?
Mogelijk kan je op de switch naar de error counters kijken. Deze lopen als het goed is niet op.

[Voor 49% gewijzigd door LanTao op 11-03-2021 11:36]

• westlym
LanTao schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:31:
[...]

Op zich is dat hetzelfde :-) 1310 nm is 228 THz.

Zonder gekheid, de receivers in optics zijn in het algemeen wideband. Het hangt er dus vanaf hoeveel het BiDi-filter doorlaat in het specifieke frequentiegebied, en blijkbaar zit dat goed want de link kwam up en packet loss werd niet genoemd.

[...]

Mogelijk kan je op de switch naar de error counters kijken. Deze lopen als het goed is niet op.
Als ik een internet speed test doe, zie ik wel errors counters, maar voor de rest niet. Wat zou dit betekenen?

Offtopic: het wordt onderzoeken voor mij. Wat jullie allemaal hier bespreken is hocus pocus taal...

• LanTao
  • Niet online
westlym schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 11:40:
Als ik een internet speed test doe, zie ik wel errors counters, maar voor de rest niet. Wat zou dit betekenen?
Dit is een goede vraag. Ik heb zelf geen setup zoals de jouwe en kan dus niks zeggen over wat normaal is qua errors. Misschien heeft iemand anders wel vergelijkingsmateriaal.

Schoonmaken van de fibers helpt in datacenters vaak (mijn ervaringsgebied).
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee