Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:16
Weet niet zeker of dit de juiste plek is voor deze vraag, maar ik heb een uitnodiging gehad op LinkedIn van iemand die op zijn profiel het bedrijf vermeld waar ik werk. Echter ken ik deze persoon niet. Ik werk op een bedrijf met 13 man en zit zelf dicht op management/directie, dus weet dat we niemand hebben aangenomen.

Paar vragen dus:
- Wat kan ik hier tegen doen met mensen die zeggen bij ons te werken?
- Kan dit kwaad dat iemand dit doet?
- Waarom zou iemand dit doen?

PS: Ik beheer wel onze bedrijvenpagina, maar zie geen optie om iemand te kunnen verwijderen.

World of Trucks

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Kan je geen contact opnemen met die knakker en hem om uitleg vragen en vriendelijk vragen die connectie te verwijderen? Misschien heeft hij gewoon een verkeerde bedrijfsnaam ingevuld. Maar misschien is het wel wat serieus...

Kan je iets in zijn connecties zien? Zijn dat er veel, of weinig?
En wat omschrijft hij in zijn profiel en als zijn werkervaring? Kan je dat rijmen met jouw bedrijf?
En reverse-image eens de profielfoto? Kan je daar wat over vinden?
Zomaar wat dingen om uit te zoeken of het een echt persoon is, of een nep profiel.

Ik weet niet wat voor bedrijf jullie zijn, maar zit je in een branche waarin je veel concurrentie of spionage mogelijk is. Denk bijvoorbeeld aan pharmaceutisch of iets dicht bij overheid. Namen hoeven we niet te horen. ;)

[Voor 38% gewijzigd door AW_Bos op 07-03-2021 15:18]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dogooder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:38

Dogooder

dus...

Klinkt als standaard hack. Ik zou even controleren of de linkjes in de uitnodigingsmail echt direct naar LinkedIn gaan of dat er een wazige redirect in zit waarbij malware naar binnen wordt gehaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:21

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vraag eens aan je collega's of iemdn hem kent. Kan ook een oud werknemer zijn die vergeten is de boel te updaten.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
@Dogooder Mail bekeken en ook de link, maar vrijwel zeker van LinkedIn zelf.

@The Eagle Ben zelf de ook salarisadministrateur op het bedrijf :) en ken uit mijn hoofd wel ongeveer alle oud-collega's. Ik ken deze naam niet...

World of Trucks

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 567735

En als het bedrijf waar je voor werkt een tamelijk generieke naam of afkorting heeft, is het natuurlijk niet uitgesloten dat er een andere organisatie met gelijkend naam is waar deze persoon werkt. Hij krijgt jou dan wellicht als collega gepresenteerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:27

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Nice Guy Eddie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 15:22:
@Dogooder Mail bekeken en ook de link, maar vrijwel zeker van LinkedIn zelf.

@The Eagle Ben zelf de ook salarisadministrateur op het bedrijf :) en ken uit mijn hoofd wel ongeveer alle oud-collega's. Ik ken deze naam niet...
Maar kan je niet uit het profiel opmaken of dit een echt persoon is, of iemand met een nep-profiel?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
Ik zie op zijn profiel geen historie van bedrijven of opleiding (ook geen profielfoto). Googelen op zijn naam levert ook niet echt iets op. Als ik zijn profiel opent staat er wel in de tabblad van Edge "(99+)" voor zijn naam.

Edit: Ik heb hem dus nog niet geaccepteerd, dus zie ook nog niet alle info...

[Voor 15% gewijzigd door Nice Guy Eddie op 07-03-2021 15:40]

World of Trucks

Acties:
  • +3Henk 'm!

• marshallq
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zou mijn collega's waarschuwen en het reporten bij LinkedIn, dit lijkt me een poging om de boel te bedonderen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:42

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

LinkedIn heeft daar toch gewoon een procedure voor?
https://www.linkedin.com/help/linkedin/answer/1589

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
@YakuzA Bedankt voor je reactie, ik zal deze persoon melden bij LinkedIn, maar ben toch wel benieuwd waarom iemand dit doet. Als het is om de boel te bedonderen, dan meldt je je niet bij aan een 'collega' want dan weet diegene meteen dat er iets niet klopt.

World of Trucks

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13:45

Blokker_1999

Full steam ahead

Nice Guy Eddie schreef op zondag 7 maart 2021 @ 16:05:
@YakuzA Bedankt voor je reactie, ik zal deze persoon melden bij LinkedIn, maar ben toch wel benieuwd waarom iemand dit doet. Als het is om de boel te bedonderen, dan meldt je je niet bij aan een 'collega' want dan weet diegene meteen dat er iets niet klopt.
Tenzij hij er van uitgaat dat het mogelijks een grotere firma is waar niet iedereen elkaar kent. Daarnaast hoeft het doel ook niet te zijn om jullie op te lichten, maar gewoon om een profiel op te bouwen om later anderen mee op te lichten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:28
Ik weet niet of het nog steeds zo is, maar LinkedIn had/heeft? een aanmeldingsprocedure, waarbij de adressenlijst van het mailprogramma (gewild of ongewild) wordt leeggetrokken.

Zo kreeg ik eens een LinkedIn uitnodiging van de secretaris van een vereniging die de clubadministratie op z'n privé PC deed.

Soms ben ik bijna gelukkig

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee