Toon posts:

Vragen over een Dual RTX 3090 met NVLink voor rendering.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Seph
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-08-2022
Ik heb al op internet gezocht maar ik kon nog geen eenduidige antwoorden vinden op deze vragen:
  • Ondersteund de Asus 570 gaming-e mainboard 2 RTX 3090 videokaarten (is de spacing tussen de GPu slots de juiste afstand voor de Hard NVLink?)
  • Wat moet de afstand tussen de twee kaarten precies zijn voor NVLink?
  • Is er een NVLink bridge bechikbaar voor Asus kaarten zoals de TUF 3090 OC? Deze kaarten ondersteunen NVLink maar ik kan nergen vinden waar ik de component zelf kan kopen
  • NVLink creert een combined vram van 48GB, werkt dit met Octane/Vray?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-05 17:48
In theorie kun je twee 2-slots 3090's op dat bord plaatsen en ze verbinden met een 3-slots NVLinkbridge (de 3-slots bridge die Nvidia aanbiedt voor de RTX A6000 werkt ook). Echter, 2-slots blower 3090's worden niet meer gemaakt waardoor je op grote 3-slots kaarten uitkomt. Het probleem met de X570-E Gaming, en vele andere X570-borden, is dat de twee PCIe 16X-sloten zo geplaatst zijn dat er geen enkele fysieke ruimte mogelijk is tussen twee 3-slots grafische kaarten, dat gaat warmtetechnisch problemen opleveren.

Nvidia, Gigabyte, EVGA leveren niet voor niets alleen 4-slots NVLinkbridges, dat is omdat er minstens een slot vrije ruimte tussen de kaarten moet zijn, anders stikt de bovenste en wordt alleen gevoed met warmte van de onderste, dat zal alleen maar tot throttling leiden.

Je zou dus een moederbord moeten overwegen waarop je de 3-slots kaarten ver genoeg uit elkaar kunt plaatsen om met een 4-slots brug verbinden. Of je gaat de kaarten van waterkoeling voorzien natuurlijk, maar dan moet je nog steeds een 3-slots brug zien te vinden (zijn er online wel, ca. €240)

Memory pooling wordt zover ik weet ondersteund door zowel Octane en Vray (ik zou dat nog dubbel checken als ik jou was) maar is alleen zinvol als je met modellen groter dan 24GB gaat werken. Octane en Vray doen het overigens uitstekend zonder een NVLink-brug, als je onder de 24GB blijft.

Succes met het vinden van twee 3090's.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee