Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frank.visser
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-06 16:04
Ik ben tijdelijk (2-3 jaar) gestopt met werken om een MSc te gaan doen. Voordat ik gestopt ben had ik een uitstekende baan met bijbehorend uitstekend salaris, en ik heb voldoende gespaard om een periode van 3 jaar zonder inkomen zonder problemen te overbruggen. Ik word nog regelmatig gebeld door recruiters, en mijn oude werkgever ziet mij graag terugkomen, dus mijn toekomstige verdienvermogen is nog steeds goed.

Het enige risico wat ik loop is dat gedurende deze periode mij iets overkomt waardoor ik (gedeeltelijk) arbeidsongeschikt raak. Ik word niet vrolijk van de gedachte financieel volkomen afhankelijk te worden van mijn partner, en financieel permanent een stevige stap terug te moeten doen. Ik heb dit risico weloverwogen genomen, maar nu er in mijn directe omgeving iemand volslagen onverwacht arbeidsongeschikt is geworden (hersenbloeding) is het toch weer gaan knagen.

Ik heb rond zitten kijken maar vrijwel alles wat ik zie is voor zelfstandigen/ZZP'ers en duur, niets voor mijn situatie. Heeft iemand wat tips of moet ik gewoon een paar verzekeringsmaatscappijen gaan bellen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 09:17
Dit zal helaas lastig worden/niet gaan, dergelijke verzekeringen gaan uit van inkomstenderving. Als je niet werkt, en dus geen inkomen hebt, kan er dus ook niets wegvallen bij arbeidsongeschiktheid.

Vrijwillig via UWV verzekeren kan beperkt maar ook in deze situatie niet. Dat is enkel als je maximaal 1 jaar stopt met werken (en jezelf binnen 13 weken na het stoppen met werken aanmeld). Zie hiervoor https://www.uwv.nl/partic...stop-tijdelijk-met-werken

Acties:
  • 0Henk 'm!

• frank.visser
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 05-06 16:04
Ja, dat van de UWV had ik ook al gezien, daar kom ik niet meer voor in aanmerking en is ook maar voor maximaal een jaar. Op zich is een jaar een redelijke termijn, maar helaas is de Master die ik doe 2-jarig (en gemiddeld doet men er 2 1/2 jaar over)

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True