Toon posts:

Computer gaat uitzichzelf uit :( :( :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een computer probleempje, en het is erg vaag. Aangezien de meeste hier vrij veel van compies weten (en ik niet), dacht ik laat ik het maar eens vragen.... Dit is het probleem....

Af en toe springt mijn monitor op stand-by (geen screensaver)
Het powerlichtje van de comp blijft branden, beide cd-rom spelers willen niet meer open (geen stroom???). Zelfs de reset knop werkt niet....

Misschien is het iets met de stroom toevoer... ???

Het gebeurt gewoon af en toe, meestal een paar keer achter elkaar...

Ik heb verder nix met mijn computer gedaan, geen overgeclockde zooi enzo, dus oververhitting lijkt me ook stug.

Systeem: PII 450@450, 128mb, geforceIImx, en nog wat minder belangrijke zooi... :)

Please Help me!!! :?

Verwijderd

Topicstarter
Owja, en de harde schijf en de ventilator blijven ook door draaien, en als ik geluid aan heb, dan stopt dat.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Wat is je OS? Waarschijnlijk Windows98 of ME.
Je kunt bij bepaalde releases van je videodrivers geen gebruik maken van powermanagement over je beeldscherm. Dit moet je dus ook uitzetten.

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-08 16:02
Zet stand-by uit *D

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Kijk even of je ATX-stekker wel goed in het mainboard zit. Die connector wil nog wel eens 'n beetje twijfelachtig vastzitten.
Daar krijg je hele vage problemen van (ik had 'n PC die zichzelf aanzette, niet uit wilde en verder bijzonder weinig wilde doen).

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

• marshal
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Kijk eens of de batterij van de bios leeg is.
Dit kun je onder andere herkennen aan de tijd die stil blijft staan als je de stekker er (langdurig) uit hebt gehad.

Ik heb ook zoiets gehad met mijn computer, dat was dan voornamelijk bij het gebruik van usb, het ingaan van de bios en het starten van x-windows onder linux.

Als de batterij leeg is ff een nieuwe halen type cr2032 deze kun je bij de betere fotozaak kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties :)
Ik zal ze allemaal ff checken...
Mijn Os is Windows 98 (first edition :P )
En ik heb het er al bijna 2 jaar op, niet zonder problemen :) maar ook niet met veel problemen.

Kzal alles ff checken, thnx *D

Verwijderd

kan een trojan zijn van subseven met dit programma kan je op afstand helecomputers bestuuren beeldscremen uitzetten en zo voorts ik had laatst ook een probleem met dit gedoe er gebeurde van alles screensavers gingen aan beeldscreem uit computer op stanby

>:)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

ff een keer een progje runnen zoals tauscan ofzo.

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Topicstarter
stand-by uit ---> staat uit :) (dat kon ik zelf ook bedenken 8-) )

Ik heb alle kabeltje en kaarten gechecked, ze zitten allemaal vast... alleen de voeding heb ik niet opengemaakt... want ik weet niet of ik dat weer inelkaar krijg.

Kijk eens of de batterij van de bios leeg is --> Uhh waar moet ik die batterij vinden... een tijdje geleden had ik weleens last van achterlopende tijd... maar tegenwoordig (laatste paar maanden niet meer)
Stekker heb ik er 's nachts altijd uit...

Ik heb laatst ook mijn hele compu gescanned met Mcaffee Virus scan... eerst 40 updates moeten downen... en niets gevonden. Virusscanners horen ook trojans te vinden toch???

Tauscan??? Kzal het eens opzoeken, is dat een virusscanner???

Thanx again :7

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

nope, speciaal voor trojans

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Zet gewoon eens alle opties met betrekking tot Energie beheer uit. Check dit ook ff in de BIOS. Als je dan nog problemen hebt weet je in ieder geval dat je het ergens anders moet zoeken

Verwijderd

Topicstarter
Tauscanner : No trojan virusses have been found, phew :)

Zet gewoon eens alle opties met betrekking tot Energie beheer uit. ---> Gedaan.

Kzal nog ff Bios checken...

Verwijderd

Topicstarter
Al die energie beheer dingen in de bios zijn disabled, dus daar zou het ook niet aan moeten liggen...

Als ik de stekker van de comp er 's nachts in laat zitten, zou i dan ook het batterijtje opladen??? of gebruikt de computer dan helemaal geen stroom???
Mijn monitor neemt wel stroom als i uitstaat (hij maakt een zacht piep geluidje), daarom haal ik de stroom er altijd af.

Meestal heb ik alleen 's ochtends last, als i de hele nacht uit heeft gestaan, want nu doet hij het de hele middag alweer goed :)

--->Ik haat computers die vaag doen<---

Verwijderd

LOL toevallig had ik net dat ook kon alleen nog maar resetten ik draai WinME het gebeurt vaker soms een heeeeele tijd niet en dan weer wel :?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:38

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

check ff of al je hardware goed zit, kan ook zijn dat je ergens kort sluiting heb zitten.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• marshal
  • Laatst online: 03-04 16:08

marshal

Reality beats fiction by far

Op woensdag 15 augustus 2001 15:52 schreef sjv het volgende:
Als ik de stekker van de comp er 's nachts in laat zitten, zou i dan ook het batterijtje opladen??? of gebruikt de computer dan helemaal geen stroom???
Nee het batterijtje laadt dan niet op tenminste op de verpakking staat "not rechargeable"

Maar als je er de stekker altijd uit hebt liggen 's nachts kan het daar nie aan liggen denk ik. Bij mij deed ie als ik er de stekker ff uit had liggen nl. nogal vreemd met opstarten (power knop heel lang inhouden, keer batterijtje aanraken en dan sprong ie aan)

Verwijderd

Als je alles wat Energiebeheer uit hebt staan, zou het ook aan Windows kunnen liggen. Als je al twee jaar met hetzelfde systeem draait is opnieuw inrichten waarschijnlijk de beste optie (vaak ook het snelst, om een vaag probleem zoals dit op te lossen). Mocht je dit doen, ga dan wel met een schone lei van start. Dus niet Windows erover heen kwakken.
Als laatste optie om niet te gaan herinstalleren: check je harde schijf op fouten en check op de Microsoft site voor updates. Trouwens: Gebeurt het alleen wanneer je een poosje je pc niet gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, het gebeurt ook als ik gewoon bezig ben... tijdens spelletjes, of gewoon tijdens het surfen...
De laatste 2 dagen ging het weer even goed... maar vanochtend deed i het weer 2x
Ik heb alle hardware en alle stekkertjes gecontroleerd.
En windows staat er nog maar een half jaartje op, en ik ga liever niet formateren, omdat ik nog een aantal grote bestanden heb die ik niet kan branden. (misschien moet ik maar ff een tweede hd-tje kopen).

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 12:37
lijkt mij een goed plan

HDD kopen backup maken en formateren die zooi en dan win2k of win98 SE er op

succes !

• mikenl
  • Laatst online: 17-11-2023

mikenl

BMW 730i

Op woensdag 15 augustus 2001 14:28 schreef sjv het volgende:
Mijn Os is Windows 98 (first edition :P )
En ik heb het er al bijna 2 jaar op, niet zonder problemen :) maar ook niet met veel problemen.
Op zaterdag 18 augustus 2001 13:01 schreef sjv het volgende:
En windows staat er nog maar een half jaartje op, en ik ga liever niet formateren, omdat ik nog een aantal grote bestanden heb die ik niet kan branden. (misschien moet ik maar ff een tweede hd-tje kopen).
Uhh half jaar, twee jaar :?

edit:
(was ik bijna vergeten waarom ik poste :) )
Ik heb het zelf ook met een compu, bij deze ligt het een een netwerkkaart zo gauw je deze beweegt start ie opnieuw op,zelfs als ik alleen al het stekkertje eruit haal.
Dus kijk ook ff of alle kaarten goed vast zitten.(EN GOED erin !! b.v. die *&^*&%^ SBlive )

Who the *&#@ is PEER and why does he reset my connection all the time ?

Verwijderd

Topicstarter
Met windows bedoelde ik.
2 jaar in totaal... maar een half jaar geleden, heb ik een nieuw hd-tje gekocht, en heb ik "dezelfde" windows weer geinstalleerd, snappie??? :7

Nouja, helaas heeft jullie hulp niet geholpen, maar bedankt voor alle reacties. Ik zal de comp wel ff wegbrengen, en dan hoor ik het wel |:(
Pagina: 1