MXStream met ISDN, kan ook analoog?

Pagina: 1
Acties:

• DoD Cerberus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-06-2025
Ik heb thuis ISDN, m'n vader werkt over de ISDN lijn maar ik zit gewoon op m'n eigen analoge lijn via de centrale op internet (56k) moet ik nou een ISDN of een ANALOGE Mxstream ADSL modem bestellen. (volgens mij de analoge maar ik wil het wel zeker weten :) )

Alvast Bedankt

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23:48
Als jij via jullie huiscentrale met een analoge lijn werkt, komt er dus alleen een ISDN lijn het huis binnen.

Dan moet je dus een ADSL-aansluiting voor ISDN aanvragen.

Als je zelf een abonnement met een analoge lijn bij KPN hebt en je wilt daarop ADSL, moet je een ADSL-aansluiting voor analoog aanvragen.

• DoD Cerberus
is het niet zo dat de lijn die binnenkomt analoog is en pas bij het eerste kastje (de NT1) wordt omgezet in een ISDN lijn?? volgens mij kan ik m dan voor DE NT1 nog splitsen en gewoon op m'n pc aansluiten... of niet??
zoiets bedoel ik dus;
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/coverfreaks/adslschema.jpg

"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."

Verwijderd

begrijp je helemaal verkeerd.

In huis komt een ISRA punt binnen (digitaal afmonteer punt van de KPN)

Vanaf de ISRA gaat er een kabeltje naar de NT1, waar 2 digitale uitgangen uitkomen.
1 van die uitgangen gaan naar de duo/quatro/whatever fox, die van het digitale signaal een analoog signaal maakt. Internet je via isdn, dan loopt er een kabel rechtstreeks vanuit de andere uitgang op de NT1, naar je ISDN kaart toe (evt. met een afsluit weerstand).

moraal van ut verhaal

Je moet dus MXstream voor ISDN aanvragen

Verwijderd

om even op jouwn verhaal terug te komen, het kpn doosje onder het isra punt kun je vergeten, gewoon een soort verleng doosje, doet namelijk nix!

• DoD Cerberus
ok begrepen nog 2 vragen..
die ISDN lijn is van m'n vader.. (voor t internet dus)

ik zit gewoon via de telefoonlijn die uit de quattrovox komt...

moet ik dan nog steeds een ISDN modem hebben of niet en waar plaats ik die splitter voor de NT1 of na de quattrovox??

• DoD Cerberus
Op woensdag 15 augustus 2001 16:11 schreef arjo_kamp het volgende:
om even op jouwn verhaal terug te komen, het kpn doosje onder het isra punt kun je vergeten, gewoon een soort verleng doosje, doet namelijk nix!
is ook niet mijn plaatje....

Verwijderd

hoe het precies zit weet ik niet, want ik heb nog nooit met mxstream gewerkt, maar 1 ding is zeker, hij zal na de NT1 komen, en niet na de quatrovox, omdat de quatrovox analoog is. Ik denk dat ze iets vanuit de NT1 gaan splitten, en die kabel vervolgens op je pc aansluiten, want je hebt voor MXstream toch geen isdnkaart nodig, maar een netwerkkaart?

• DoD Cerberus
dat klopt zeker weten..., ik ken meerdere mensen met mxstream maar geen een heeft ISDN, maar je sluit je modem aan via usb of ethernet, ISDN modem altijd via ethernet...

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:53

Tourniquet

Hiya, fellas!

Op woensdag 15 augustus 2001 16:18 schreef arjo_kamp het volgende:
maar 1 ding is zeker, hij zal na de NT1 komen, en niet na de quatrovox
nope, ik heb zelf de ISDN versie van Mxstream en het zit als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
PTT wandcontactdoos
|
|
Mxstream Splitter
|        |
|        |
|        |
|        | 
|        NT1
|        |
|        |
ADSL modem    ISDN zooi, Quattrovox, enz.
|
|
|
PC

Je moet dus de ISDN versie nemen!

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 16:32 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

nope, ik heb zelf de ISDN versie van Mxstream en het zit als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
PTT wandcontactdoos
|
|
Mxstream Splitter
|        |
|        |
|        |
|        | 
|        NT1
|        |
|        |
ADSL modem    ISDN zooi, Quattrovox, enz.
|
|
|
PC

Je moet dus de ISDN versie nemen!
Dat bedoel ik dus, in iedergeval niet na de quatrovox, kan ook voor NT1, heb je gelijk in!

• DoD Cerberus
hier kan ik wat mee, bedankt, ik ga vanavond nog bestellen!
bedankt voor alle hulp! :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 16:33 schreef arjo_kamp het volgende:

[..]

Dat bedoel ik dus, in iedergeval niet na de quatrovox, kan ook voor NT1, heb je gelijk in!
Kan nee moet voor de NT1

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:15
Op woensdag 15 augustus 2001 16:06 schreef The_Operative het volgende:
is het niet zo dat de lijn die binnenkomt analoog is en pas bij het eerste kastje (de NT1) wordt omgezet in een ISDN lijn?? volgens mij kan ik m dan voor DE NT1 nog splitsen en gewoon op m'n pc aansluiten... of niet??
zoiets bedoel ik dus;
[afbeelding]
Bekend schema dude! ;) L :O L

• DoD Cerberus
weet ik... :)

Ik heb gisteravond MXstream Basic besteld bij XS4All met een ISDN-Modem...

Bedankt voor al jullie hulp! :) ;)

• DoD Cerberus
sorry mensen, nog een vraagje, hoe zit die ISDN modem eruit?? hetzelfde als de analoge modem???

• DoD Cerberus
liefst met foto ofzo...

• Scidd0w
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-06 14:34
Ziet er van buiten hetzelfde
uit als een analoog modem...

• DoD Cerberus
ok dan, das mooi, want die vind ik er wel cool uitzien, bedankt...

Pagina: 1