Vraag

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Oosterbroek123
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-03-2021
Ik ben aan het uitrekenen of ik klimaatpositief kan leven, hiervoor moet ik het energie verbruik van mijn google mini's en google home uitrekenen maar nergens staat een normale watt aanduiding. Het kan nogal wat schelen, bij de aankoop van mijn Google home ben ik uitgegaan van 1,5 wat aan sluipverbruik, wat neerkomt op 0,547 kWh per jaar. Alleen zie ik ook andere geluiden als je hem gewoon in het stopcontact hebt zitten dan zou het al gauw 15 wat aan sluipverbruik kosten dus 5,475 kWh per jaar. Kan iemand mij helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:07
1,5(home mini verbruik)*8677(uren in een jaar)/1000 = 13,0155 kWh

Het (standby)verbruik van een google home mini is ~1,5 watt

De adapter kan 5v 2a leveren, dus 10 watt. Maar dat is maximaal, dat heeft niet zoveel te maken met het stand-by verbruik.

[Voor 60% gewijzigd door Rmg op 07-03-2021 09:13]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:03
@Oosterbroek123 Waarom moet je dan perse dat verbruik weten?
Je krijgt netjes elke maand een overzicht met je verbruik en als het goed is weet je ook redelijk wat het per jaar is.
Zeg dat het 2500 KwH is, dan weet je direct hoeveel zonnepanelen je op je dak moet leggen. Of hoeveel winddelen of zonnedelen je moet aanschaffen in een collectieve energiecoöperatie.

Als je klimaatpositief wil leven moet je naar het grote plaatje kijken en niet naar een google mini.
Wellicht moet je je dan afvragen waarom je überhaupt zo'n ding nodig hebt, want het is een pure luxe.
Wel erg handig, ik heb hem zelf ook. ;)

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee