Ik ben aan het uitrekenen of ik klimaatpositief kan leven, hiervoor moet ik het energie verbruik van mijn google mini's en google home uitrekenen maar nergens staat een normale watt aanduiding. Het kan nogal wat schelen, bij de aankoop van mijn Google home ben ik uitgegaan van 1,5 wat aan sluipverbruik, wat neerkomt op 0,547 kWh per jaar. Alleen zie ik ook andere geluiden als je hem gewoon in het stopcontact hebt zitten dan zou het al gauw 15 wat aan sluipverbruik kosten dus 5,475 kWh per jaar. Kan iemand mij helpen?
Vraag
Alle reacties
1,5(home mini verbruik)*8677(uren in een jaar)/1000 = 13,0155 kWh
Het (standby)verbruik van een google home mini is ~1,5 watt
De adapter kan 5v 2a leveren, dus 10 watt. Maar dat is maximaal, dat heeft niet zoveel te maken met het stand-by verbruik.
Het (standby)verbruik van een google home mini is ~1,5 watt
De adapter kan 5v 2a leveren, dus 10 watt. Maar dat is maximaal, dat heeft niet zoveel te maken met het stand-by verbruik.
[Voor 60% gewijzigd door Rmg op 07-03-2021 09:13]
@Oosterbroek123 Waarom moet je dan perse dat verbruik weten?
Je krijgt netjes elke maand een overzicht met je verbruik en als het goed is weet je ook redelijk wat het per jaar is.
Zeg dat het 2500 KwH is, dan weet je direct hoeveel zonnepanelen je op je dak moet leggen. Of hoeveel winddelen of zonnedelen je moet aanschaffen in een collectieve energiecoöperatie.
Als je klimaatpositief wil leven moet je naar het grote plaatje kijken en niet naar een google mini.
Wellicht moet je je dan afvragen waarom je überhaupt zo'n ding nodig hebt, want het is een pure luxe.
Wel erg handig, ik heb hem zelf ook.
Je krijgt netjes elke maand een overzicht met je verbruik en als het goed is weet je ook redelijk wat het per jaar is.
Zeg dat het 2500 KwH is, dan weet je direct hoeveel zonnepanelen je op je dak moet leggen. Of hoeveel winddelen of zonnedelen je moet aanschaffen in een collectieve energiecoöperatie.
Als je klimaatpositief wil leven moet je naar het grote plaatje kijken en niet naar een google mini.
Wellicht moet je je dan afvragen waarom je überhaupt zo'n ding nodig hebt, want het is een pure luxe.
Wel erg handig, ik heb hem zelf ook.