Toon posts:

Nieuwe zelfbouw pc sluit niet af

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Henk24sma
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-03 21:40
Hallo,

Zojuist zelf een pc gebouwd maar zodra ik vanuit windows op afsluiten/herstarten druk, zal windows zelf afsuiten en de monitor geen video meer hebben, maar het volledige systeem staat nog met ventilatoren en al te draaien. Deze gaat na een tijd wachten dus ook niet uit, hierdoor heb ik deze gewoon met de fysieke knop uit moeten zetten. Ik heb windows volledig bijgewerkt, de cmos gereset, en de bios geupdated maar dit heeft het helaas niet opgelost.

mijn hardware is:
CPU: AMD 5 5600x
MOBO: X570 AORUS ELITE

Ik heb dit nog nooit meegemaakt, heeft iemand enig idee hoe dit kan?

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:16
Instelling in Windows dat hij niet uitschakelt maar in standby gaat?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Wat staat er zoal in je event viewer? Windows logs => system => critial events zou helpen.

Team anti-scalp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:09
Kan met RGB/LED settings in het bios te maken hebben. Het is zo in te stellen dat verlichting en fans aan blijven na afsluiten van Windows. Kijk dat eens na in de handleiding van het moederbord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk24sma
spookz0r schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:49:
Instelling in Windows dat hij niet uitschakelt maar in standby gaat?
Deze heb ik gecontroleerd maar die staat helaas wel gewoon goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk24sma
Kuusje schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 23:06:
Wat staat er zoal in je event viewer? Windows logs => system => critial events zou helpen.
Ik heb even gekeken en ik zie een groot aantal Kernel-processor-power errors.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
Henk24sma schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:31:
[...]

Ik heb even gekeken en ik zie een groot aantal Kernel-processor-power errors.
Die krijg je als je de powerknop van de voeding om zet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Henk24sma
Uszka schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Haha, klopt. Komt doordat die telkens niet afsluit dat ik het handmatig moet doen. Ik denk dat ik windows er maar opnieuw op zal zetten, ik zit namelijk nu op de educational version van windows 10 maar ik zal eens een andere versie proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kuusje
  • Registratie: April 2008
  • Nu online
Uszka schreef op zondag 7 maart 2021 @ 13:40:
[...]

Staan er nog andere meldingen?

edit, my bad @Uszka, ik dacht dat de notificatie bij @Henk24sma zou afgaan.

[Voor 16% gewijzigd door Kuusje op 07-03-2021 18:56]

Team anti-scalp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Uszka
Kuusje schreef op zondag 7 maart 2021 @ 14:04:
[...]

Staan er nog andere meldingen?
Geen idee, dat moet je aan @Henk24sma vragen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee