Toon posts:

Ervaringen Sony A8 series Android tv icm Google home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Elwees
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-01 16:49
Hallo allemaal.. ik sta op het punt een Sony kd55a85 aan te gaan schaffen maar ik hecht veel waarde aan een goede integratie in mijn Google Smart home setup.

Nu heeft het model ondersteuning voor google assistant en een ingebouwde Chromecast.. wat ik zoek is dat ik ten aller tijde ook als ik direct via de tv een Netflix serie opzet of de tv bv via mijn home speaker kan uitzetten, het volume aan kan passen of de video pauzeren.

Nu weet ik van een kennis dat dit in beperkte mate in ieder geval mogelijk is als je bv via de speaker de serie of film hebt gestart.. en dus gebruik maakt van de Chromecast functie die erin zit.. ik zou dus graag willen weten of ik dezelfde functies heb als ik de video start via de afstandsbediening.. de site van Sony is er redelijk vaag over en t lijkt ook heel erg van de land af te hangen wat je wel en niet kunt. Vandaar dat ik de hulp zoek van mensen die deze tv in bezit hebben

Dank!

Patrick

[Voor 0% gewijzigd door Elwees op 06-03-2021 21:57. Reden: Typos]

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
Met mijn Sony 55A89 werkt het in het Nederlands wel, maar met minimale ondersteuning. Maar als je de interface (dus eigenlijk de TV) op Engels instelt reageert de TV wel op commando's als: Speel filmtitel op Netflix, Open YouTube, zet TV uit etc.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• Elwees
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-01 16:49
HereIsTom schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 22:20:
Met mijn Sony 55A89 werkt het in het Nederlands wel, maar met minimale ondersteuning. Maar als je de interface (dus eigenlijk de TV) op Engels instelt reageert de TV wel op commando's als: Speel filmtitel op Netflix, Open YouTube, zet TV uit etc.
Wat bedoel je met minimale ondersteuning?

En als je de ui op Engels zet kun je dan de bediening doen ongeacht of je de video gestart hebt dmv cast of direct op de tv? En kun je de assistant wel gewoon in het Nederlands blijven gebruiken?

[Voor 6% gewijzigd door Elwees op 06-03-2021 23:31]

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee